ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

نکات مهم بازسازی ساختمان

نکات مهم بازسازی ساختمان را به شما خواهیم گفت که پروسه بازسازی را به بهترین شکل شروع کنید

هدف خود را از بازسازی مشخص کنید.

از قبل بودجه مورد نظر خود را برای بازسازی محیط برآورد کنید و بدانید که چه مبلغی را قرار است به بازسازی خانه خود اختصاص دهید.

از افراد متخصص برای طراحی و اجرا کمک بگیرید و سعی کنید کل کارها را به یک مجموعه سپرده تا هم خیال راحت تری در رابطه با اجرای امور داشته باشید هم مسئولیت اجرایی کارها مشخص شده باشد.

طراحی قبل ، حین کار و بعد کار نمونه های مربوط به شرکتی که می خواهید با آن ها همکاری کنید را بررسی و بازدید کنید و تضمین کیفیت از پیمانکار خود بخواهید.

طراحی سه بعدی قسمت های مختلف محیط را از پیمانکار خود بخواهید تا با خیال راحت پروسه بازسازی را شروع کنید.

از رنگ های جذاب و طرح های خاص استفاده کنید تا پس از مدت کوتاهی از محیط خود خسته نشوید.

دکوراسیون داخلی محیط خود را با طراحی داخلی خود هارمونیک ست کرده و در راستای سبک محیط خود چیدمان انجام دهید.

لازم به ذکر است مارون دکور با بیش از یک دهه فعالیت بازسازی ساختمان در تهران دارای آرشیو کامل طراحی و اجرایی چندین پروژه است که بخشی از آن هارا در سایت می بینید و می توانید جهت دیدن کارهای بیشتر ، کسب اطلاعات بیشتر ، درخواست مشاوره و طراحی با ما در تماس باشید…

نکات مهم بازسازی ساختمان

بهترین متریال های مورد استفاده برای بازسازی ساختمان :

بهترین متریال ها متریال هایی هستند که علاوه بر زیبایی دوام مناسب هم داشته باشند و از مواد درجه یک تولید شده باشند و  در طول زمان کیفیت خود را ثابت کرده باشند، با توجه به اینکه امروزه انواع متریال ها از برند های بسیار زیاد ، در داخل و خارج کشور ارائه می شوند تشخیص اجناس برتر و با کیفیت فقط توسط کارشناس با تجربه قابل تشخصی است که البته با بودجه هم ارتباط مستقیم دارد اما باید هدف این باشد که با هر بودجه ای که مد نظر دارید بنوانید از بهترین متریال ممکن استفاده کنید.

نکات مهم بازسازی ساختمان و آپارتمان

قبل از تخریب دیوارها استراکچر ساختمان ،عمق و میزان کفسازی ، کانال و رایزر های اصلی ،  مسیر لوله های گاز و برق داخل دیوار را شناسایی و با نظارت کامل تخریب انجام شود

حتما سعی کنید با حذف اضافه جات قدیمی که در حال جایگزینی هستند مثل کف قبلی ، سقف قبلی و موارد قابل تخریب وزن ساختمان را کم کرده تا با متریال های جدید نصب شده وزن بیش از اندازه روی سازه قدیمی سوار نشود

حتما تمام مجریان نقشه های اجرایی تهیه کرده و در اختیار ناظر قرار دهید تا تمام مراحل کار طبق نقشه پیشروی کند

در تمامی مراحل کار تخریب از ایمن بودن کارگاه و پوشیدن کلاه توسط نیروهای اجرایی اطمینان حاصل نمایید و یادتان باشد اول ایمنی بعد کار

در بخش برقکاری از سیم های سایز متفاوت در بخش های مختلف استفاده کنید و در پریز ها و مخصوصا بخش آشپزخانه از سیم های ضخیم تر استفاده کنید (حداقل 2.5) و برای هریک مسیر جداگانه به مینیاتوری تعریف کنید

 در ساختمان های قدیمی تیغه هایی که حذف میشوند باید حتما غیر باربر باشند و در صورت نیاز و احتمال پوسیدگی سازه ساختمان تقویت شود چون عمر مفید هر با توجه به سازه آن متفاوت است

در بخش های مختلف خانه پریز برق قرار دهید مخصوصا در آشپزخانه ، و کلید های مربوط به روشنایی در جای درست در کنار ورودی ها بصورت تراز کنار یکدیگر نصب کرده تا اصولی و زیبا شوند

در بخش لوله کشی از لوله های با کیفیت و مجری باتجربه استفاده کنید و در آخر کار از ارتفاع ، عرض و تراز بودن خروجی ها اطمینان حاصل نمایید تا بعد از گچکاری ونصب کاشی ها و شیرآلات به مشکل بر نخورید

مراحل اجرایی را به صورت دقیق انجام دهید و سعی نکیند با ابتکار برای خود مشکل ایجاد کنید چرا که در انتها به مشکل بر خواهید خورد،مثلا در بخش تزئینات از سقف به کف پروسه را اجرا کنید نه بالعکس

در آشپزخانه علاوه بر رعایت استاندارد ها حتما از ورق و یراق مناسب و  زیر سینک پی وی سی استفاده کنید و از بهترین نصاب ها کمک بگیرید تا جای پیچ ها و برش کابینت شما را از چشم نندازد.

بازسازی ساختمان

اقدامات امنیتی مورد نیاز برای شروع تا پایان بازسازی

اهمیت نکات امنیتی را نباید در بازسازی ساختمان نادیده گرفت. اگر از افراد حرفه ای کمک نگیرید، قطعاً مشکلاتی به وجود می آید که از ابتدا تا پایان فرایند باسازی را تحت شعاع خود قرار میدهد. پیمانکار باید هر بخشی را جدا کند و سپس به اولویت بندی هرکدام بپردازد؛ چراکه عدم اولویت بندی باعث میشود تا نکات لازم و امنیتی هر بخش را قادر نباشد به درستی مورد توجه قرار دهد. انواع مصالحی که انتخاب میکنید، اگر درجه یک نباشند، امنیت سازه را با مشکل رو به رو میکند. استفاده از ابزار آلات مناسب را نباید فراموش کنید. ابزارآلات اگر کیفیت لازم را نداشته باشند، قطعاً کیفیت بازسازی را تحت تأثیر قرار خواهند داد. در نظر گرفتن ارتفاع و عرض مناسب در بخشهای مختلف را هم باید جزء موارد امنیتی در نظر گرفت.

5 اشتباه رایج در بازسازی ساختمان

اولین و مهم ترین اشتباه اینه که بازسازی توسط افرادی که تحصیلات و تجربیات لازم را ندارند انجام شود که هم هزینه در نهایت بالا تر رفته و  هم کار از نظر کارایی و زیبایی با آنچه می توانست باشد متفاوت و خواهد بود.

 مورد دوم اینکه بودجه خود را مشخص کرده آن را مدیریت کنید و در نظر بگیرید، این است که اگر بودجه بندی را به درستی تقسیم بندی نکنید، در ادامه با هزینه های گزافی روبرو خواهید شد.

سومین اشتباهی که میتوان نام برد عدم برنامه ریزی درست و اصولی است. اگر پیمانکار برنامه ریزی درستی نداشته باشد، اولویت ها را نمیتواند مشخص کند و از همان ابتدای کار سردرگم خواهد شد. پیمانکار باید تمام جوانب را در نظر بگیرد که در غیر این صورت مشکلات هزینه بر و البته وقت گیری به وجود می آیند.

چهارمین اشتباهی که میتوان در مورد آن صحبت کرد، استفاده از مصالح بی کیفیت و نامرغوب است. اگر مصالح کیفیت لازم را نداشته باشند، بازسازی ساختمان در کوتاه مدت، خرابی هایی را به وجود خواهد آورد. به همین دلیل باید از مصالح درجه یک استفاده کنید.

پنجمین اشتباهی که پروسه بازسازی وجود دارد، عدم تحقیق درمورد یک شرکت معتبر و پیمانکار مناسب است. شما باید سابقه و نمونه کارهای یک شرکت مهندسی را مورد بررسی قرار دهید و سپس پیمانکاری ماهر و باتجربه را انتخاب کنید با آن حضوری صحبت کرده ایده ها و طرح های او را کامل شنیده دیده و بررسی کرده تا فرد درست برای انجام کار انتخاب شود

هزینه بازسازی ساختمان در تهران

واحد‌های یک ساختمان هر یک شامل اتاق خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و پذیرایی می‌باشند که در طول زمان نیاز به بازسازی و به روز رسانی دارند. علاوه بر این، ساختمان نیز بخش‌های دیگری مثل راه پله، پارکینگ وبقیه بخش ها نیز دارد که نیاز به نظر گیری و بازسازی دارند.

جهت مشاهده هزینه های بازسازی ساختمان در تهران به جدول بالای صفحه مراجعه کنید.

بخش های هر واحد:

  1. اتاق خواب: اتاق خواب به عنوان بخش اصلی و مهم واحد ها در بازسازی لحاظ می‌شود. از جمله فاکتورهایی که در بازسازی اتاق خواب در نظر گرفته می‌شود عبارتند از: به‌روز رسانی سیستم تهویه، نورپردازی، دیوارها و سقف‌ها، کفپوش و به‌روزرسانی دستگاه‌های الکتریکی.
  1. سرویس بهداشتی: در بازسازی سرویس بهداشتی، بهبود دستگاه‌های بهداشتی، تعویض کف‌پوش و دیوارپوش، بهبود جریان آب و به‌روزرسانی تجهیزات به هدف ایجاد امکانات بهداشتی بهتر در نظر گرفته می‌شود.
  1. آشپزخانه: در بازسازی آشپزخانه، اصلاح سیستم‌های لوله کشی و برق، تعویض کابینت‌ها و کانترتاپ‌ها، بهبود نورپردازی و ایجاد امکانات جدید به هدف بهره‌برداری آسانتر از فضای آشپزخانه متمرکز می‌شود.
  1. پذیرایی: بازسازی بخش پذیرایی شامل بهبود نورپردازی، تغییر دیوارپوش و کفپوش، به‌روزسانی سیستم‌های گرمایش و سرمایش و به‌روزرسانی دکوراسیون برای ایجاد فضای راحت و زیبا است.

بخش های مشترک ساختمان:

  1. راه پله: راه پله باید در هنگام بازسازی استحکام و ظاهر خوبی داشته باشد. انتخاب مواد باکیفیت برای پوشش کف پله و دیوارها، به روزرسانی آسانسور و در نظر گرفتن استانداردهای ایمنی مهمترین مواردی هستند که در بازسازی راه پله در نظر گرفته می‌شود.
  1. پارکینگ: در بازسازی بخش پارکینگ، بهبود سیستم تهویه، نورپردازی و محوطه‌سازی مناسب در نظر گرفته می‌شود. هدف توسعه فضایی مناسب برای پارکینگ خودروها و افزایش امکانات رفاهی برای کاربران است.
  1. سایر بخش های ساختمان: بازسازی سایر بخش های ساختمان شامل تعمیر سقف و دیوارها، بهبود سیستم های برقی و آب و فاضلاب، بازسازی استخر و سالن ورزشی و همچنین تغییر دکوراسیون و بهبود نمای خارجی می‌شود.
بازسازی-ساختمان-و-منزل

برای بررسی دقیق هزینه بازسازی ساختمان در تهران کلیک کنید

 یادآوری میکنیم این قیمت‌های بازسازی ساختمان بصورت حدودی بوده و بسته به شدت تغییر و کیفیت تزئینات متغییر است

یکی از وظایف ما مدیریت صحیح بودجه شماست تا هزینه های خود را در قسمت هایی که بیشتر نیاز به تغییر و هزینه دارند صرف کرده و بتوانیم بودجه شما را مدیریت کنیم تا خروجی پروژه شما را افزایش دهیم. ضمن آنکه برای بررسی دقیق قیمت ها قبل از انجام هر گونه کاری می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا بهترین انتخاب ممکن را تجربه کنید.

اما روش های دیگری هم برای بررسی هزینه های مربوط به بازسازی وجود دارد که در آن تمرکز هزینه بر روی خود متریال ها ، آیتم ها و هزینه های اجرایی آن ها می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت اما قبل از آن شمارا با اهداف کلی که باید از بازسازی محیط خود داشته باشید آشنا خواهیم کرد تا آگاهانه تر نسبت به شروع بازسازی خانه خود اقدام نمایید.

نکات قابل توجه در سازه جدید پس از بازسازی

بهترین راه این است که از طراح خود انتظارات را بالا برده تا در قسمت های مختلف برایتان سنگ تمام بگذارد و طرحی ارائه کند که در طول زمان همچنان زیبایی خود را حفظ کند و محیط را از شلوغی های اضافه رها سازد ، برخی از قسمت های منزل برای طراحان دکوراسیون داخلی باید اهمیت ویژه ای داشته باشد مثل :.

ترند های مد شده در طراحی و دکوراسیون منزل در 2023 :

ساختمان ها در سبک های مختلف از نظر زیبایی و کارایی پیشرفت کردند و بهتر است از بروزترین طرح ها برای محی خود استفاده کنید  اما اینکه شما برا اساس شایعات مجلات رنگ خانه خود را تغییر دهید خیلی کاری اصولی و معمارانه نیست و بهتر است اگر به سبک مدرن علاقه دارید از طراح خود بخواید به روز ترین و مدرن ترین طرح با پالت رنگی پیشنهادی به شما ارائه بدهد تا هم لول کاری طراح را بسنجید هم روی محیط خود با طرحی شخصی ساز فضایی مدرن ایجاد کرده باشید  ، اما درکل استفاده از سقف ها کم ضخامت مینیمال  ، دکور های مینیمال ؛ پنجره های فریم لس ، نور های تو کار و خطی ،تی وی وال تو کار هارمونیک ، کاشی های ابعاد بزرگ بدون بند ، سنگ های اسلب ،دکور و کابینت های خاص،استفاده از رنگ های خنثی از جمله رایج ترین مواردی ند که ترند روز هستند و این روزها کاربرد زیادی دارند.

سوالات متداول در بازسازی

خیر به این دلیل که از چکش اول تخریب تا دست آخر نقاشی تمام این کارها مثل یک زنجیر بهم مرتبط هستند لذا باید کلیه امور زیر نظر یک مجموعه نظارتی انجام شود تا از بروز مشکلات یا ناهماهنگی های احتمالی جلوگیری شود.

پاسخ: افزایش انرژی، بهبود آشپزخانه، حمام و اتاق خواب، افزایش فضای زندگی و ایجاد فضاهای باز برای زندگی و سبک زندگی هوشمند و بهینه سازی مصرف انرژی، پروژه های محبوب برای بازسازی محسوب می شوند.

بله، در بسیاری از کشورها، تسهیلات وام مسکن برای هزینه‌های بازسازی موجود است. با بانک‌ها و موسسات مالی خود تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در این مورد بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *