ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

دکوراسیون داخلی اتاق کودک

دکوراسیون داخلی اتاق کودک را چگونه باید طراحی و دکوراسیون داخلی کرد ؟

دکوراسیون داخلی اتاق کودک خود را جدی بگیرید ، دکوراسیون مناسب بدلیل اینکه باعث به وجود آمدن حس خوشایند و یا بلعکس در فرد می شود و در حالات و روحیات کودک تاثیر گذار است پس دارای اهمیت بسیاری است و باید در طراحی آن دقت کرد.
در ادامه با ما باشید تا بهترین نوع انتخاب دکوراسیون اتاق کودک را، با شما به اشتراک بگذاریم و نکاتی را در این زمینه نیز ارائه دهیم.

دکوراسیون داخلی اتاق کودک
دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک

اتاق کودک باید محیطی آرام، امن و در عین حال کمی فانتزی باشد تا باعث رشد تخیل کودک شود. سال های مهم زندگی یک کودک، در اتاقش میگذرد؛ پس باید دقت کرد تا به بهترین نحو طراحی و دکوراسیون داخلی شود.

از انتخاب طراحی داخلی اصولی و متناسب، رنگ بندی صحیح تا مدل تک تک لوازم داخل اتاق کودک و چیدمان دکوراسیون داخلی در اتاق کودک باید مد نظر قرار بگیرد.

برای مثال رفع شکستگی ها در طراحی داخلی، و عدم استفاده از وسایل تیز گوشه در ارتفاع کم مصخوصا برای کودکان زیر 5 سال در باید مد نظر قرار بگید تا محیطی امن تر برای کودک باشد ضمن آنکه تاثیری که روی ناخودآگاه ذهن هم ایجاد می کند چندان مناسب کودکان نیست.

دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان

سقف و دیوار مناسب برای دکوراسیون داخلی اتاق کودک

در دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید از رنگ هایی استفاده کنید که قدرت تخیل و فکر کودک را تحریک کند. 

اگر یک رنگ آرامش بخش را به عنوان قالب اصلی در نظر بگیریم در مرحله بعد استفاده از پوستر های رنگی و یا طرح دار، انتخاب خوبی می تواند باشد چون باعث می شود ذهن کودک شما درگیر نقش و نگاره ها بشود یا حتی می توان در طراحی سقف و دیوار ها و کمد دیواری با نهایت خلاقیت اشکالی خاص و فاتنزی را در دکوراسیون اتاق کودک ایجاد کرد.

ترکیب رنگی اتاق اهمیت زیادی دارد، زیرا رنگ ها باعث شور و اشتیاق در کودکان می شود و می تواند در انرژی آن ها تاثیر مستقیمی بزارد. البته که باید به گونه ای باشد تا ترکیب رنگی تمام وسایل، مربوط به هم باشد تا چشم بیننده خسته نشود. اما نکته اینجاست که در استفاده از یک رنگ زیاده روی نکنید و در عین حال با استفاده از رنگ های متفاوت زیاد اتاق کودک را بیش از حد شلوغ نکنید.

تخت اتاق کودک

انتخاب تخت مناسب برای دکوراسیون داخلی اتاق کودک

کودک شما نیاز به تختی نرم، ایمن و مستحکم دارد. پیشنهاد می شود که کودکان تا قبل از 4 سالگی روی گهواره بخوابند زیرا گهواره از 4 طرف نرده دارد و کودکتان حس آرامش بیشتری دارد. 

تختی که انتخاب می کنید باید از تمام لحاظ معیار های لازم را داشته باشد. مثلا قابلیت تنظیم ارتفاع، داشتن چرخ، نرده، حفاظ و…

تخت می تواند از نظر طراحی نقظه جذابیتی خاص برای کودک باشد تا با محیط خواب خود ارباط بیشتری برقرار کند.

تخت-اتاق-خواب-کودک

برای اتاق خواب کودک پوستر بهتر است یا کاغذ دیواری ؟

جواب این سوال بستگی به خیلی چیزها دارد در کل بهتر است از طراحان حرفه ای برای دکوراسیون داخلی اتاق کودک خود مشاوره بگیرید اما کاغذ دیواری می تواند گرمای لازم را در محیط ایجاد کرده و با رنگ و بافتی که دارد مکمل خوبی برای جذابیت بیشتر اتاق خواب کودک باشد.

برای اتاق کودکان پوستر هم،  می تواند انتخابی مناسبی برای مکمل دکوراسیون داخلی اتاق کودک شما باشد. زیرا تنوع زیاد در آن، باعث می شود انتخابی راحت تر و خاص تر داشته باشید . البته که پوستر دیوار مناسب تر از پوستر های سقفی است و پیشنهاد نمی کنیم که در سقف محیط اتاق خواب کودک از رنگی بجز سفید استفاده کنیدو برای جذابیت سقف در مدل و نورپردازی خلاقیت ایجاد کنید.

برای اتاق خواب کودک پوستر بهتر است یا کاغذ دیواری ؟

حریم خصوصی و امنیت در اتاق خواب کودکان

یکی از موارد بسیار مهم، ساختن قسمتی از اتاق برای کودک است. اگر کودک شما دارای حریم خصوصی باشد، حس استقلال در او رشد می کند و این حس استقلال فواید زیادی در بزرگسالی به ارمغان می آورد. هرچقدر مادر و پدر، به حریم خصوصی که در اختیار کودک قرار دادند، احترام بگذارند، فرزند قوی تری تحویل جامعه می دهند.

جای این حریم خصوصی می تواند با خانه پلاستیکی، چادر بازی، میز، صندلی و یا هرچیزی پر شود.

اتاق باید ایمنی کامل داشته باشد. 

از مبلمان و وسایلی که برای کودکان مناسب نیستند مثل تیغه های بریدنی، قطعات کوچکی که می می توانند آن را ببلعد جدا دوری کنید. همچنین از برقراری اتصال برق و کابل ها مطمعئن شوید تا حد امکان از ابزاراتی که برق حمل می کنند استفاده نکنید.

سیستم ایمنی بدن کودکان، ضعیف تر از بزرگسالان است پس می طلبد که فضایی گرم و دلنشین طراحی کرد. ابزارات گرمایشی اتاق کودکان باید تنظیم باشد و گرمای نرمالی را به اتاق بدهد، تا کودکان سرما نخورند.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک و نوجوان

نورپردازی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک

نور پردازی اتاق کودک دارای اهمیت زیادی است که می تواند از ظریق سقف و دیوار و اکسسوری ها فضایی با نورپردازی استاندارد و در عین حال جذاب و فانتزی را در اتاق خواب کودک خود ایجاد کنید.

باید میزان نور ملایم باشد ، نه اینکه کم باشد اما شدت نور زیاد نباید باعث اذیت شدن چشم کودک شود. خوب است که از چراغ های دیواری در اتاق کودکتان استفاده کنید، زیرا بدلیل اینکه کودک شما ممکن است ترسی از تاریکی و یا تنهایی داشته باشد، روشن گذاشتن چراغ های اتاق باعث می شود کودک حس امنیت بیشتری داشته باشد.

 چراغ های دیواری را چون مصرف کمی دارند، می توانید شبانه روز روشن بگذارید.

ضمن آنکه نورپردازی باید با توجه به میزان نور طبیعی که اتاق می تواند بگیرد در سقف و دیوارها بدرستی تقسیم شوند.

نورپردازی اتاق کودک

داشتن میز و مبل پذیرایی و خلاقیت در چیدمان و دکوارسیون داخلی اتاق کودک

منظور از داشتن میز و مبل پذیرایی این است که در اتاق کودکتان، شما می توانید از صندلی و مبل های کوچک و نرم مثل اتاق پذیرایی، استفاده کنید. این صندلی ها هم برای افراد متفرقه قابل استفاده است و هم برای کودک. همچنین نشستن به روی این مبل ها لذت بخش است و می تواند در بازی کردن خلاقیت بیشتری را در ذهن کودک ایجاد کند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که از مبل و میزی در اتاق کودکتان استفاده کنید ضمن استاندارد بودن از نظر طراحی متناب برای کودکان ،مستحکم باشد، زیرا کودکان بدلیل داشن انرژی و حس بازی در وجودشان، نسبت به بزرگسالان، بیشتر باعث خرابی و شکستگی وسایل می شوند.

دکوراسیون داخلی اتاق کودک 1

کمد دیواری اتاق خواب کودک

کمد دیواری اتاق کودک می تواند جذابیت های زیادی را به این فضا اضافه کرده و با رنگ و طرحی که دارد به اتاق زیبایی ببخشد.

البته که تمام  داستان نیست در اتاق کودک جتی نحوه باز شدن کمد ها هم مهم هستند تا خود کودک نتواند براحتی آن را باز کرده و با سقوط اشیا مواجه شود.

نکته بعدی این است جزئیات زیادی در اتاق خواب کودک وجود دارد که هریک باید محل مخصوص به خود را داشته باشند و در جایی مناسب قرار بگیرند.

مثلا آن دسته از اسباب بازی هایی که مناسب سن کودکتان نیستند و یا … را جدا کنید و در بالای کمد قرار دهید تا کودک شما نتواند آن ها را بردارد و اسباب بازی هایی ک مناسب سن کودک شما است را پایین قرار دهید به شکلی که کودک هر زمان که نیاز به آن اسباب بازی داشت با دراز کردن دست خود، بتواند آن را بردارد و استفاده کند و نیازی به کمک والدین نداشته باشد.

کمد دیواری اتاق خواب کودک

اسباب بازی کودکان

پیشنهاد میکنیم در انتخاب اسباب بازی کودکان دقت بسیاری داشته باشد. همیشه با سن آن ها پیش بروید. به این معنا که اسباب بازی هایی که مربوط به سنشان است را خریداری کنید. اگر کودک شما با اسباب بازی بزرگ تر از سن خود بازی کند، برای حل کردن و بازی کردن به مشکل می خورد و باعث عصبی و ناراحت شدن او می شود .

خریدن پازل، لگو، بازی های فکری و … باعث به چالش کشیدن مغز و فکر کردن کودک شما می شود پس پیشنهاد می شود که حتما خریداری کنید.

به این نکته توجه کنید که شما باید کودکی خلاق بار بیاورید… و دکوراسیون داخلی اتاق کودک به شما در این زمینه نیز کمک می کند.

 

اکثر کودکان در هر جنسیتی علاقه زیادی به داشتن عروسک های مختلف دارند. خوب است که فرزند شما، از تعدادی عروسک مراقبت کنند زیرا این کار حس مسئولیت کودکان را افزایش می دهد و مسئولیت پذیرشان می کند.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک

ایجاد پنجره امن برای اتاق کودک

داشتن پنجره برای هر اتاقی موضوع حتمی است. پس باید پنجره ی اتاق کودکتان را امن کنید. زیرا کودکان بدلیل انرژی و کنجکاو بودن ممکن است بخواهند که به جاهای خطرناک بروند و خطرهای زیادی را  تجربه کنند پس ساختن پنجره ای با نرده و یا هر سد دفاعی یکی از واجبات ساخت اتاق کودک است.

در انخاب پرده مناسب هم دقت کنید که نور در زمان لازم بتواند مهار شود تا کودک خوا بهتری داشته باشد و در مواقع دیگر بتوانید حداکثر استفاده را از نور طبیعی داشته باشید که بسیار برای کودک شما مفید خواهد بود

 

کودکان بیشتر وقت خود را در اتاقشان می گذرانند. چگونه انتخاب کردن وسایل و ساختن فضای مناسب آن ها، امری مهم و دارای اهمیت بسیاری است.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک

ما با بیش از ده سابقه در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی می توانیم محیط شما را به بهترین شکل بازسازی و دکوراسیون داخلی کرده و باعث رشد ظاهری و کاربردی محیط شما شویم ضمن آنکه شرایط ساخت تمام آنچه برای یک محیط رویایی نیاز دارید را خواهیم داشت

از مقاله دکوراسیون داخلی ، و بخش خدمات و مقالات اختصاصی سایت ما بازدید کرده و منتظر دیگر مقالات ما در این زمینه نیز باشید.

دیدگاهی در مورد “دکوراسیون داخلی اتاق کودک

  1. معصومه ورقایی گفت:

    سلام وقتتون بخیر زمان تقریبی دکور اتاق کودکتون چقدر هست ؟

    1. maron گفت:

      سلام ، وقت شما هم بخیر ، بستگی داره به میزان تغییرات
      حدودا بین 7 تا 14 روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *