ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

مقالات اختصاصی

چگونه بازسازی ساختمان را شروع کنیم؟

هر ساختمانی بعد از مدتی که از ساخت آن می گذرد نیاز پیدا می کند تا تعمیرات و اصلاحاتی برای ان صورت بگیرید. هر فردی که قصد داشته باشد ساختمان خود را بازسازی کند این سوال به صورت حتم برایش پیش خواهد آمد که چگونه بازسازی ساختمان را شروع کنیم؟ در این قسمت می خواهیم نقشه بازسازی یک ساختمان و کلیه فرایندها و مراحل آن را به صورت کامل شرح دهیم تا پاسخ این سوال را پیدا کنید. تمامی کارهایی که بعد از سفت کاری ساختمان انجام می شود شامل بازسازی هستند که عبارتی می توان آن ها را نازک کاری دانست. اما در برخی از موارد نادر ممکن است که در بازسازی بخشی از سفت کاری هم انجام شود اما به صورت کلی صفت کاری شامل بازسازی ساختمان نمی شود. برای شروع بازسازی ساختمان بهتر است که برنامه ریزی داشته باشید اگر در ابتدا با صورت دقیق برنامه ریزی انجام شود بهتر می توانید تصمیم بگیرید که در هر مرحله ای از بازسازی چه کاری را انجام دهید. شرکت های بازسازی صفر تا صد نقشه بازسازی را در اختیار شما قرار خواهند داد و شما این گونه به صورت کامل متوجه جزئیات انجام بازسازی ساختمان و کلیه مراحل آن خواهید شد. پس چک لیست موجود برای بازسازی را به صورت کامل و با دقت مطالعه نمایید.

بررسی وضعیت فعلی ساختمان و شناسایی نیازهای بازسازی

در قدم اول برای این که کار بازسازی ساختمان خود را انجام دهیم بهتر است که ابتدا وضعیت فعلی و موجود در ساختمان را بررسی کنیم و سپس نیازهای بازسازی را به صورت کامل بسنجیم  و شناسایی کنیم. ممکن است که یک ساختمان نیاز نداشته باشد تا تمامی موارد چک لیست بازسازی را برای آن پیاده سازی کرد. به همین سبب نیاز سنجی بسیار دارای اهمیت است زیرا با سنجش نیازهای ضروری از کارهای غیر ضروری جلوگیری می شود و این گونه در هزینه نیز به میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد. سپس بعد از این که وضعیت فعلی ساختمان شما مورد بررسی قرار گرفت به صورت دقیق مشخص خواهد شد که کدام یک از بخش های ان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد سپس با توجه به این موارد لازم است که اقدامات ضروری را انجام دهید. اگر در بررسی وضعیت فعلی ساختمان خود دچار مشکل شدید و نتوانستید که خودتان به تنهایی نیازهای بازسازی خانه خود را تعیین کنید اصلا نگران نباشید زیرا مجموعه مارون دکور اینجا است تا این مشکل را برای شما هموار سازد. مهندسین متخصص و با تجربه ای در مجموعه مارون فعالیت دارند که می توانند به راحتی کلیه نیازهای بازسازی ساختمان شما را تعیین کنند و سپس با توجه به این نیازهای بودجه و هزینه ی لازم برای اجرایی شدن آن را به شما اعلام خواهند کرد. این گونه متوجه می شوید که برای انجام کارهای مربوط به  بازسازی ساختمان  خود به چه میزان بودجه ای نیاز پیدا خواهید کرد.

با درخواست حضور کارشناس از طریق مختلف در سایت از طرف شما،کارشناسان معمار ما در محیط شما حضور پیدا می کنند تا شما را باسبک های روز طراحی و بهترین متریال ها آشنا کنند، ضمن آنکه ضعف های محیط را به شما اعلام و ایده هایی را جهت بهبود عملکردفضا ارائه کرده ، محدوده قیمت سبک های مختلف برای بازسازی راخدمت شما اعلام خواهند کرد تا در صورت موافقت پروژه وارد فاز طراحی شود و قسمت ها ی اصلی در دو مدلطراحی می شود تا شماحق انتخاب بیشتری داشته باشید و پس از انتخاب نهایی عقد قراردادصورت گرفته و در زودترین زمان پروسه اجراییی شروع می شود.

انتخاب یک طرح معماری مناسب برای بازسازی

یکی دیگر از معیارهایی که در بازسازی یک بنا بسیار دارای اهمیت می باشد انتخاب یک طرح معماری مناسب است. دغدغه اکثر افراد به هنگام بازسازی ساختمان خود انتخاب یک طرح بازسازی خوب و عالی است. تیم تخصصی مارون دکور تمامی خدمات از جمله طراحی و معماری را به بهترین شکل ممکن و با بهترین کیفیت خدمت شما عزیزان ارائه خواهد کرد. انتخاب طرح معماری توسط یک مهندس معمار انجام می شود که اگر هر چه معمار تجربه و سابقه بیشتری در طراحی داشته باشد در نتیجه قادر خواهد بود که برای ساختمان شما نیز یک طرح بسیار عالی را ارائه کند. هر یک از فعالیت های مرتبط با بازسازی از جمله طرح معماری بازسازی توسط یک تیم متخصص و مجزا انجام می شود. قرار نیست که یک مهندس کلیه مراحل را برای شما انجام دهد بلکه چند تیم حرفه ای و تخصصی هستند که هر یک وظایف خاصی را بر عهده دارند و مطابق با آن مسئولیت های آن ها نیز متفاوت خواهد بود. مثلا در این قسمت که به طرح معماری پرداخته شد یک تیم معماری بررسی های لازم را انجام داده و طرح های استاندارد را به شما معرفی خواهند کرد که از بین گزینه های موجود متقاضی محترم می تواند یکی از طرح ها را که بیشتر به دلش می نشیند را انتخاب نماید.

انتخاب طراح مناسب جهت بازسازی در تهران

برنامه ریزی و بودجه بندی بازسازی

مسئله مهم دیگر در بازسازی و نو سازی ساختمان میزان بودجه ای می باشد که برای آن لازم است. اگر شما از همان ابتدا برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و در تمامی مراحل عینا مطابق با همان برنامه ریزی پیش بروید می توانید براورد بسیار دقیقی از میزان بودجه ضروری برای انجام پروژه مورد نظر داشته باشید. با توجه به فاکتورهای مختلفی که وجود دارد ما نمی توانیم یک قیمت دقیق و مشخص را برای بازسازی ساختمان یا بازسازی ساختمان در تهران به شما اعلام کنیم. زیرا نیازهای بازسازی منازل و ساختمان ها با هم فرق می کند  و همه ساختمان ها قرار نیست که از صفر تا صد مورد بازسازی قرار بگیرند. پس به همین دلیل ابتدا متخصصان و کارشناسان از ساختمان مورد نظر شما بازدید می کنند و سپس با تمامی موارد را مورد بررسی قرار می دهند تا متوجه شوند کدام قسمت ها از ساختمان شما نیاز به بازسازی دارد. اکنون بعد از این که این قسمت ها توسط مهندسین شناسایی شد می توان به صورت دقیق با توجه به قیمت مصالح و فاکتورهای دیگر بودجه لازم را تعیین کرد. بودجه بندی برای کسانی که قصد بازسازی خانه یا بازسازی ساختمان خود را دارند بسیار دارای اهمیت است که هرگز نباید آن را نا دیده گرفت یا پشت گوش انداخت.

انتخاب پیمانکار بازسازی مناسب

اکنون بعد از این که تصمیم به بازسازی ساختمان خود گرفتیم و نیازهای بازسازی آن را مورد بررسی قرار دادیم نوبت به انتخاب پیمانکار بازسازی خواهد رسید. انتخاب یک پیمانکار بازسازی مناسب نیز به خودی خودی بسیار مهم است زیرا اگر یک پیمانکار با سابقه پروژه شما را به دست بگیرید از کیفیت انجام کارها اطمینان خاطر خواهید داشت و دیگر نگران احتمال خطا نخواهید بود. یکی از مزیت های شرکت بازسازی و مراجعه به این شرکت ها این است که دیگر نیازی نیست که شما به صورت مستقیم به دنبال پیمانکار ساختمان باشد و وقت خود را بابت این کار صرف کنید. انتخاب پیمانکاران ساختمانی در مراحل مختلف کاملا بر عهده شرکت بازسازی می باشد و این شرکت به صورت مستقیم قراردادهای موجود بین پیمانکاران را منعقد خواهد کرد و دیگر شما دخل و تصرفی در این موضوع نخواهید داشت. تیم تخصصی مارون که چندین سال است در زمینه اجرایی کردن بازسازی ساختمان در تهران فعالیت دارد  با بهترین و ماهر ترین پیمانکاران فعالیت دارد که به صورت صد در صدی رضایت شما را حلب خواهد کرد. اگر ما خودمان بخواهیم پیمانکاران ساختمانی را جهت بازسازی یک ساختمان انتخاب کنیم کاری بسیار سخت و زمان بر خواهد بود که توصیه نمی شود.

طرح معماری مناسب

بررسی دقیق قوانین و مقررات مربوط به بازسازی ساختمان

بهتر است که قبل از انجام هر کار و فعالیتی در ابتدا با قوانین و مقررات مربوط به آن آشنایی کاملی داشته باشیم تا در این مسیر با مشکلی مواجه نشویم. برای بازسازی ساختمان نیز به همین صورت است و شما برای بازسازی خانه نیاز است که از قوانین و مقررات خاصی پیروی کنید. یکی از نکات مهمی که هنگام بازسازی باید به آن توجه داشته باشید این است که در قوانین مربوط به شهرداری برخی از ساختمان ها جهت بازسازی حتما باید نسبت به دریافت مجوز اقداماتی را انجام دهند یا به عبارتی دریافت مجوز بازسازی برای این موارد الزامی می باشد. شما هم بررسی کنید و ببینید که مشمول دریافت مجوز بازسازی هستید یا خیر. اگر نیازی به دریافت مجوز بازسازی نباشد که می توانید به صورت مستقیم به شرکت های بازسازی مراجعه کنید و بازسازی و نوسازی ساختمان خود را استارت بزنید. اما اگر ساختمان شما برای بازسازی نیاز به مجوز داشته باشد قبل از انجام هر گونه اقدامی باید مطابق با قوانین و مقررات نسبت به دریافت مجوز لازم اقدام نمایید. شما می توانید با مراجعه به شهرداری درخواست بازسازی ساختمان را ارائه کنید و منتظر باشید تا با بررسی های کارشناسان مجوز لازم برای باز سازی و نو سازی صادر شود.

شروع به بازسازی ساختمان با اجرای طرح معماری مورد نظر

بعد از این که برنامه ریزی داشتید و مطابق با برنامه ریزی تک تک مراحل را طی کردید اکنون با انتخاب یک تیم متخصص و حرفه ای عملیات بازسازی منزل شما شروع خواهد شد. ابتدا معماران طرح لازم را در نظر می گیرند و سپس کلیه مراحل با توجه به طرح معماری مورد نظر انجام خواهد شد. اگر انتخاب شما شرکت مارون دکور باشد خیالتان از بابت طرح های معماری کاملا آسوده باشد و مطمئن باشید که بهترین ها رخ خواهد داد. جهت اشنایی با پروژه ها و کیفیت عملکرد پرسنل مجموعه مارون به سایت شرکت یعنی سایت مارون دکور مراجعه فرمایید تا هر چه بهتر و بیشتر با خدمات مختلف بازسازی و نوسازی این مجموعه آشنایی پیدا کنید. بیش از ده سال است که مجموعه مارون فعالیت خود را آغاز کرده است و توانسته است که طی این سال ها تجربه و موفقیت بزرگی را کسب کند. شما هم بعد از شناخت این شرکت بازسازی مطمئنا به یکی از مشتریان ثابت این مجموعه تبدیل خواهید شد به گونه ای که کلیه کارهای بازسازی خانه در تهران یا بازسازی در تهران را به این مجموعه معتبر خواهید سپرد. هر گونه سوال یا ابهامی نیز توسط کارشناسان این مجموعه به صورت کامل پاسخ داده خواهد شد

بودجه بندی بازسازی

کلام پایانی

امروزه با توجه به گسترش شهر نشینی پروژه های بازسازی منازل و ساختمان ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به گونه ای که برای حفظ زیبایی شهر بهتر است که بعد از گذر چند سال به بازسازی خانه پرداخت تا به بنایی شیک و مدرن تبدیل شود. اگر شما هم از ظاهر ساختمان قدیمی خود خسته شده اید می توانید با بازسازی ساختمان خود یک خانه بسیار مدرن داشته باشید. راجع به هزینه ها هم مطابق با چک لیست تنظیم شده می توان یک قیمت حدودی برای فرایندهای مختلف را نام برد تا آگاهی بیشتری کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *