مقالات اختصاصی

درب hdf چگونه ساخته می شود و انواع آن

درب HDF

درب hdf برای ساخت این نوع از درب ها عمدتا از یک کلاف چوبی که به شکل مستطیل می باشد استفاده میشود.ابن کلاف ها با توجه به ابعاد درب مورد نظر ساخته می شود.بر روی این کلاف ها از ورقه های MDF  و یا سایر ورق ها استفاده می شود و فضای خالی ایجاد شده بین لایه و کلاف نیز پر می شود تا خالی نماند.این فضای خالی شبیه لانه ی زنبور بوده و باعث می شود که مقاومت درب در برابر ضربه بالا برود.در برخی موارد این فضای خالی را با مواد پشم سنگ و یا یونولیت پر می کنند که باعث می شود گرما هدر نرود و عایق خوبی برای صدا نیز می باشد و دکوراسیون داخلی شمارا زیبا میکند.

درب HDF به  صورت وجود دارد که به آن ها می پردازیم:

door

1-HDF به صورت ورق مسطح

عمدتا ضخامت این نوع ورق ها 3 میلی متر بوده و به وسیله ی غلطک بر روی آنها شیار هایی تولید می کنند که شبیه به چوب به نظر بیایند.طرح های تولید شده از این روش بسیار متنوع می باشد.

2-HDF به صورت غالب گیری شده

این نوع از ورق ها شبیه روش قبلی که توضیح دادیم تولید می شوند و به وسیله ی دستگاه پرس به آن شکل می دهند و دارای ضخامت 3 میلی متری می باشند.این ورق ها در طرح های مختلف تولید می شوند و حدودا دارای 6 طرح عمده می باشند.

hdfdor

3-HDF های روکش دار

در این نوع روش ورق ها را با روکش های HPL روکش می کنند و می توان آن ها را به وسیله ی دستگاه پرس روکش PVC کرد.

درب HDF هم مانند درب های موجود از نوع روکشی می باشند و این روکش ها توسط یک سری از شرکت ها تولید می شوند.در نهایت شرکت تولید کننده درب ورق،روکش ها را بر روی کلاف مورد نظر پرس میکند و درب حاظر می شود