ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

مقالات اختصاصی

چوب در دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

چوب در دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

همانگونه که در ابتدای زیست انسان ها چوب ها  مادهای حیاتی برای ساخت ابزارها و وسایل اولیه ، خانه و قایق برای حرکت در رودخانه ها بود در زندگی امروزی ما هم چوب در دکوراسیون داخلی شیک و زیبا نقشی پررنگ را داراست خصوصا در دکوراسیون داخلی خانه ها.

در دکوراسیون داخلی سبکی پر طرفدار وجود دارد به عنوان دکوراسیون داخلی چوبی که بعضا از اقلیم های آب هوایی و متریال های منطقه منشا میگیرد یا بصورت فانتزی طراحی داخلی می شود که البته در ایران بسیار کم طراحی و اجرا می شوند اما می توان گفت در کلیه بازسازی منزل ها و طراحی داخلی ها چوب به عنوان نقش کمکی ایفای نقش می کند.

چوب در دکوراسیون داخلی شیک و زیبا منزل

چوب ها تنها منابع طبیعی تجدیدپذیر هستند. نفت و زغال و دیگر معادن سرانجام روزی تمام خواهد شد، ولی جنگل هایی که خوب نگهداری شود (حتی گاه بدون نگهداری) بطور نامحدود به تولید چوب ادامه می دهد.

 

تولید سالانه چوب در جهان حدود ۲۵۰۰ میلیون متر مکعب است و خواص مختلف چوب آن را بی جانشین کرده است که در دکوراسیون داخلی هم می توان آن را به عنوان متریالی گرم و صاحب سبک ، در عین حتغییر پذییر دانست که با انواع دکوراسیون مدرن و امروزی قابل ترکیب و استفاده می باشد.

چوب در دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

مقاومت چوب ها به صورت مستقیم به ناهماهنگی خواص داخلی آن بستگی دارد. مقاومت کششی چوب ها در جهت عمود بر الیاف کمتر از آن در جهت الیاف میباشد.

معمولاً چوب را به ندرت در جهت عمود بر الیاف تحت بار کششی قرار میدهند در ادامه توضیحاتی کلی در مورد نکات ، خواص و کلیات آشنایی با بعضی چوب هایی که در دکوراسیون داخلی به سبک های مختلف اجرا میشود را مورد بررسی قرار می دهیم:

چوب در دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

Beech چوب راش

چوب راش که از چوب های مهم در دکوراسیون داخلی سبک اقلیمی می باشد به رنگ کرم مايل به قرمز است. راش چوبي نيمه سنگين و داراي بافتي همگن و می شه گفت که تقريبا مقاوم در برابر حشرات و قارچهاست.گرده بينه هاي درجه یک و دو راش در کشورمان اکثرا به مصرف کارخانجات روکش و تخته لايه مي رسند و گرده بينه هاي درجه سه پس از تبديل به الوار به بازار تهران منتقل مي شوند.

چوب در دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

بنا به اطلاعات رسیده ميزان تفاوت قيمت آن در شش ماهه اولیه سال در بازار تهران به دليل بافت همگن و درجه سختي مناسب اين نوع می باشد.

چوب در دکوراسیون داخلی شیک و زیبا اتاق

چوب ها بيشترين تقاضا را براي خريد به منظور تهيه مبل در بازار دارند و همچنين به دليل قابليت خاص آغشتگي با انواع محلولهاي حفاظتي بيشترين گونه مصرفي در کارخانه هاي اشباع است.

چوب روسي

کلمه ی چوب روسي در بازار چوب کشورمان به هر نوع چوبی که سفيد رنگ و وارداتي از روسيه است گفته مي شود و کاربرد آن هم چندان تفاوت خاصی نمي کند! اما چوب در دکوراسیون داخلی شیک و زیبا در اصل اين چوب سفيد خود شامل گونه هاي مختلفیست که کاملا متفاوتند مانند چون نراد ، نوئل و انواع کاجها است.

چوب در دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

همانطور که گفتم از دیگر نژادهای چوب روسي ، نراد است. اين چوب فاقد درون چوب مشخص و به رنگ سفيد مايل به قرمز، راست تار،نسبتا سبک، فاقد مجاري صمغي، واکشيدگي و همکشيدگي کم، قابليت ترک خوردن کم هنگام خشک شدن ، بسيار خوش کار و زیبا، قابلیت انجام کلاسیک ، سنباده خوري عالی، ميخ خوري و پيچ خوري بسیار خوب و…..

 

ولي با وجود تمام مزايا که به آن پرداختیم از معایب آن می توان گفت که به راحتي در مقابل قارچها دچار مرض لکه آبي يا لکه قرمز ميشوند از استحکام آن مي کاهد که البته آن هم را های خاص خود را دارد.

چوب گردو

این چوب در دکوراسیون داخلی شیک و زیبا رنگ معروف و محبوبی را داراست چوبی ریز بافت، به رنگ خاكستری مایل به قهوای تیره ودارای نقوش زیبا و نسبتاً با دوام است. این چوب که جزء چوب های نیمه سنگین و چوب های نیمه سخت می باشد ، در مقابل فشار، خمش و كشش مقاومت خوبی از خود نشان داده است که البته از این چوب بسیاد در كارهای هنری و تزیینی ریز نقش ، تهیه روكش، خراطی ساخت مبلمان ها، قنداق تفنگ ، ساخت الات موسیقی ، مجسمه سازی چوبی، منبت كاری و معرقكاری استفاده می شود.منتظر مقاله های دیگر دکوراسیون داخلی مارون در این زمینه باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *