ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

مهمترین مراحل بازسازی :

همانطور که می دانید آگاهی نسبت به مراحل بازسازی خانه در انجام این عمل کرد و برنامه ریزی مهمترین عامل می باشد، در صورتی که شما از تمامی مراحل آگاهی داشته باشید هیچ گونه نگرانی برای وجود مشکل وجود ندارد. البته قابل ذکر است که مراحل بازسازی ساختمان در نمونه های مختلف نسبت به متراژ، امکانات، میزان فرسودگی و… متفاوت است. در ادامه این مطلب مراحل بازسازی منزل را به صورت کامل برای شما توضیح داده ایم. دقت داشته باشید که بازسازی در تهران و شهرستان های دیگر تفاوت بسیار زیادی ندارد و شما در تمام موارد باید مراحل را مد نظر بگیرید.

بررسی وضعیت ساختمان :

برخی از مراحل بازسازی برخلاف باور بسیاری از افراد بسیار ساده و مبتدی هستند، اما اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال مشاوره با مشاور های حرفه ای و زبده در زمینه ساخت و ساز و بررسی وضعیت ساختمان از جمله بررسی سنگریزه ها، عیوب ساختمانی، آسیب های ناشی از تغییرات آب و هوا و… به عنوان یکی از مهمترین مراحل بازسازی شناخته می شود؛ زیرا شما تا قبل از انجام مشاوره نسبت به دانش و تخصص بازسازی ساختمان  و بررسی وضعیت ساختمان اطلاعات کافی نخواهید داشت.

درصورت مشاوره با افراد متخصص نسبت به تمامی نکات حائز اهمیت بازسازی خانه اطلاع پیدا کرده و به راحتی می توانید در این مسیر با دانش بالا و بدون ایجاد هیچ گونه مشکل پا بگذارید.

همچنین قابل ذکر است که مشاوره با مشاوران بسیار ماهر در زمینه ساخت و ساز به شما کمک می کند تا پاسخ هر گونه سوال درباره مراحل بازسازی که در این مطلب ذکر نشده است را پاسخ دهید. دقت داشته باشید که این مطلب دارای بار بسیار سطحی بوده و ما پیشنهاد میکنیم که برای شناخت متدهای جدید و بهترین طراحی ها برای بازسازی حتماً با مشاورهای ماهر در سال ۱۴۰۲ مشورت کنید.

با درخواست حضور کارشناس از طریق مختلف در سایت از طرف شما،کارشناسان معمار ما در محیط شما حضور پیدا می کنند تا شما را باسبک های روز طراحی و بهترین متریال ها آشنا کنند، ضمن آنکه ضعف های محیط را به شما اعلام و ایده هایی را جهت بهبود عملکردفضا ارائه کرده ، محدوده قیمت سبک های مختلف برای بازسازی راخدمت شما اعلام خواهند کرد تا در صورت موافقت پروژه وارد فاز طراحی شود و قسمت ها ی اصلی در دو مدلطراحی می شود تا شماحق انتخاب بیشتری داشته باشید و پس از انتخاب نهایی عقد قراردادصورت گرفته و در زودترین زمان پروسه اجراییی شروع می شود.

تعیین میزان بودجه بندی :

اعمال هرگونه تغییر تعویض ساختمان از ساده ترین عوامل مانند رنگ کردن دیوارها تا سخت ترین تغییرات مانند تخریب دیوار یا ساخت دیوار جدید نیازمند بودجه بندی است. شما قبل از اینکه بازسازی خانه را شروع کنی باید یک برنامه مورد هزینه و بودجه بندی برای هر یک از تغییرات مورد نظر داشته باشید تا پس از انجام تغییرات دچار مشکلات مالی و عدم پرداخت هزینه معمار نشوید. همیشه به یاد داشته باشید که برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری مالی می تواند از ایجاد هرگونه مشکل مالی در زمینه انجام کارهای شما جلوگیری کند.

البته موضوع حائز اهمیت است که برآورد هزینه ها و بودجه بندی شما باید توسط یک مشاور ساخت و ساز یا طراح انجام شود، زیرا برآورد هزینه نسبت به قیمت های روز توسط شخص ممکن نیست و می تواند اشتباه باشد.

اعمال قرارداد محکم با عوامل انجام دهنده بازسازی :

در مورد بازسازی مثل من تنها خودش شخص عامل اصلی تغییردهنده ملک نیست و اشخاص دیگر همچون شرکت مورد نظر برای بازسازی، طراحان، مشاوران و معمار در اولویت بازسازی هستند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از شروع کار با تمامی عوامل تاثیر گذار بر فرآیند بازسازی خانه یک قرارداد محکم ببندید تا در زمان اعمال تغییرات برای کار یا پرداخت هزینه دچار مشکل نباشید.

در واقع می توان گفت برخلاف باور بسیاری از افراد عقد قرارداد به عنوان مهمترین مرحله بازسازی شناخته می شود. طرفین در زمان عقد قرارداد باید به تعاون درباره هزینه و پروسه برسند در صورتی که قرارداد نباشد، امکان بازسازی وجود نخواهد داشت.

همچنین به این موضوع دقت داشته باشه که تعهد کارکنان در هر کاری ضروری است و زمانی که این قرارداد وجود نداشته باشد، افراد نسبت به کار شما تعهد ندارند. برای اطمینان صد در صد شما انجام فرایند بازسازی باید حتماً تمامی مراحل بازسازی در قرارداد شما ذکر شود تا با طرفین سر پروسه آن به توافق برسید.

طراحی و برنامه ریزی بازسازی

طراحی و برنامه ریزی :

یکی از اصول اصلی بازسازی خانه طراحی قبل از شروع است، طراحی و برنامه ریزی برای بازسازی ساختمان شامل ارائه طرح های معماری، طرح های ساختمانی، برنامه ریزی برای ساختمان و… می باشد. شما باید با درنظر گرفتن عوامل دیگر همچون معمار و طراح طبق استانداردهای کار و سلیقه خود طراحی تمامی تغییرات مدنظر را انجام دهید. برای مثال باید رنگ دیوار، جنس کفپوش، نوع کابینت و… به صورت دقیق تعیین شود.

همچنین قابل ذکر است که اهمیت مرحله طراحی قبل از شروع به بازسازی حذف مراحل غیر ضروری است. برای مثال در صورتی که طراحی ملک شما دقیق انجام شود، متوجه غیر ضروری بودن بسیاری از موارد خواهید شد که در نهایت با حذف آنها بودجه اعمال تغییرات نیز کاهش می یابد.

اجرای پروژه :

اجرای پروژه شامل اجرای طرح های معماری، پیمانکاری، برقراری تجهیزات و مواد ساختمانی است؛ اما شما باید به این نکته نیز توجه کنید که بازسازی هر ملک از نظر معماری و طراحی نیازمند یک ترکیب بسیار خاص می باشد  زیرا اگر ترتیب مراحل بازسازی و در نظر گرفته نشود در مرور زمان شما با مشکل مواجه شده و برای انجام تغییرات جدید ممکن است، تغییرات قبلی از بین بروند. در این قسمت تغییرات را طبق نوبت به صورت دقیق برای شما ذکر کرده ایم.

 

  1. اول : سیم کشی
  2. دوم : لوله کشی
  3. سوم : عایق کاری
  4. چهارم : تعویض در و پنجره
  5. پنجم: گچ کاری
  6. ششم:  کمد و کابینت
  7. هفتم :  نورپردازی
  8. هشتم : نقاشی یا کاغذدیواری
  9. نهم : بازسازی سقف
  10. دهم : بازسازی کفپوش

برای مثال در صورتی که شما در ابتدا بازسازی سقف را انجام دهید سپس به فکر سیم کشی باشید، مسلماً بازسازی سقف از بین خواهد رفت؛ به همین دلیل ترتیب مراحل بازسازی بسیار مهم است.

1. سیم کشی ساختمان برای بازسازی :

در صورتی که ساختمان مورد نظر شما برای بازسازی منزل نیاز به سیم کشی داشته باشد، برای این کار شما باید از افراد حرفه ای بهره بگیرید تا عملکرد طبق اصول و روش های جدید انجام شود. به یاد داشته باشید که انجام هرگونه اشتباه در سیم کشی می  تواند در ادامه عملکرد تمامی زحمات شما را برای بازسازی سقف و دیوارها از بین ببرد. همچنین قابل ذکر است که برای سیم کشی ساختمان شما به هیچ عنوان نباید انتظارات بیشتر از حد داشته باشید، زیرا این مرحله نیازمند ارائه زمان بسیار زیاد است.

2. اعمال تغییرات در لوله کشی ساختمان :

در بسیاری از موارد بازسازی مخصوصاً بازسازی خانه در تهران با مشاهده کننده اعمال تغییرات لوله کشی ساختمان هستیم؛ زیرا معمولاً طراحان لوکیشن آشپزخانه یا حمام و دستشویی را عوض می کنند که در نهایت مستلزم اعمال تغییرات در لوله کشی ساختمان است. البته پیشنهاد ما این است که حتی در صورت اعمال هیچ گونه تغییرات لوکیشنی شما حتماً لوله کشی های ساختمان را عوض کنید. لوله کشی ها به مرور زمان فرسوده می شوند و در خانه هایی که سن ساخت بسیار بالا دارند، به مرور زمان باعث نشتی و از بین رفتن بازسازی سقف و دیوارها خواهند شد.

3. عایق کاری برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی :

عایق کاری در بازسازی ساختمان گزینه است که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند. در صورتی که ساختمان های قدیمی اتلاف انرژی بسیار زیادی دارند؛ در نتیجه در فصل های سرد گرما درون منزل و در فصل های گرم سرمای درون منزل از بین می رود.

به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم پس از سیم کشی و لوله کشی و عایق بندی ساختمان بپردازید؛ این عایق بندی باعث می شود تا هرگونه اطلاعات انرژی در ساختمان به صورت کامل از بین برود.

4. تعویض درو پنجره و گچ کاری :

پس از اینکه شما به صورت کامل سیم کشی و عایق بندی ساختمان را انجام دادید نوبت به تعویض درب و پنجره و گچ کاری دیوار ها می رسد. در برخی از ساختمانها و دیوارها آسیب وارد نشده اما باز پیشنهاد می کنیم که حتماً گچ کاری مجدد را انجام دهید.

5. اعمال کمد و کابینت جدید برای بازسازی :

اعمال کمد و کابینت جدید برای بازسازی جز طراحی های شخصی محسوب می شود و نوع سبک آن با توجه به سلیقه شما اعمال خواهد شد برای مثال شما می توانید از سبک های بسیار ساده برای کابینت در آشپزخانه و کمد های مدرن در اتاق خواب و اتاق نشیمن استفاده کنید.

6. نورپردازی جدید در بازسازی منزل :

زمانی که صحبت از بازسازی در تهران می شود، ما قصد بازسازی ملک های بسیار قدیمی را داریم که مسلما از نورپردازی مدرن بهره مند نیستند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتماً از نورپردازی های جدید مانند انتشار نور در لامپ های کوچک در سراسر خانه استفاده کنید.

تغییرات دیوار در بازسازی

7. اعمال تغییرات دیوار، نقاشی یا کاغذدیواری :

پس از اینکه شما بازسازی تمام کارهای پشت صحنه دیوار همچون سیم کشی، تعویض درب و پنجره، قرار دادن کمد و… را انجام دادید پیشنهاد می کنیم برای اعمال تغییرات دیوار از رنگی یا کاغذ دیواری طبق مراحل برنامه ریزی و طراحی خود بهره ببرید.

8. آخرین مرحله بازسازی خانه، تعویض کفپوش :

مسلمان حتی اگر کفپوش منزل شما دچار مشکل نبوده پس از اعمال تغییراتی همچون سیم کشی، لوله کشی، رنگ کردن دیوار، گچ بری و… شما باید کفپوش ها را به صورت کامل تعویض کنید برای استفاده از کفپوش میتوانیدجنس هایی همچون پارکت، سنگ مرمر، موکت و… را مد نظر داشته باشید.

تجهیزات و ابزارهای کاربردی :

در هر مرحله تجهیزات ابزارهای کاربردی برای بازسازی ساختمان برای رفع نیازهای مختلف در این زمینه توسط شرکت و معمار تهیه خواهد شد. به همین دلیل شما نگرانی در زمینه تهیه ابزار مورد نیاز برای بازسازی نخواهید داشت.

بازبینی و بازسازی نهایی :

در نهایت پس از اعمال تمامی تغییرات برای بازسازی ساختمان شما می توانید توسط شرکتی که با آن قرارداد دارید، به بازبینی نهایی برای ارزیابی نتایج بازسازی ک اطمینان از کیفیت کار بپردازید.  طبق عقد قرارداد مورد نظر و ارائه طراحی قبل از شروع بازسازی هر گونه مشکل در طراحی شما وجود داشته باشد،  شرکت موظف به تغییر آن است.

پیگیری و نظارت بر بازسازی :

دقت داشته باشید که علاوه بر بازبینی نهایی شما می توانید از پیگیری و نظارت بر بازسازی منزل بهره ببرید پیگیری و نظارت بر بازسازی شامل نظارت بر تمامی فرایند های بازسازی، رسیدگی به هرگونه مشکل یا نیاز در هر مرحله است. سایت https://marondecor.ir یکی از بهترین سایت های پشتیبان در زمینه بازسازی ملک و بازسازی خانه در تهران است؛ در صورتی که با اطلاعات ضعیف شده درباره بازسازی موافق هستید با مشاوران این سایت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *