ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

مقالات اختصاصی

طراحی داخلی منزل؛ دکوراسیون مدرن

طراحی داخلی منزل

شاید بسیاری از افراد با خود فکر کنند که طراحی داخلی منزل و دکوراسیون مدرن جز کارهایی می باشند که نیاز به هزینه و وقت فراوان دارند و انجام دادن آنها با دشواری و دغدغه همراه است، اما حقیقت آن است که افراد میتوانند با آگاهی هایی که بدست می آورند و با کمی دقت و ابتکار عمل، طراحی داخلی منزل موفقی داشته باشند و در این زمینه پیشرفت کنند.

در ادامه ی مطلب، بسیاری اساسی ترین و اصلی ترین اصولی را که در رابطه با طراحی داخلی باید بدانید را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بدون انکه هزینه های بالایی را خرج کنید و دغدغه داشته باشید، ظاهر منزلتان را زیبا کنید و از محیطی که در آن زندگی می کنید لذت ببرید.

لازمه ی یادگیری این ترفندها و اصول اساسی آن است که تا حدودی سلیقه شخصی و قدرت خلاقیت تان را نیز چاشنی کار کنید تا بهترین طراحی داخلی را با کمترین قیمت ممکن انجام دهید.

به رنگ بند ی ها دقت کنید!

توجه داشته باشید که هنگامی که به یک مکان وارد میشوید، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، رنگ غالب آن محیط میباشد. هماهنگی رنگ اشیا و محیط در طراحی داخلی ، از نظر روانشناسی می تواند تاثیر بسزایی در ذهنیت افراد ایجاد کند و به نوعی احساس ارامش، سرزندگی، شادابی و….را به افراد منتقل خواهد کرد.

بنابر این توصیه میشود که برای انتخاب رنگی مناسب برای طراحی داخلی منزل، حتما از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا به شما راهنمایی کند که باید از چه رنگهایی برای انتقال احساس مورد نظرتان( احساس شادابی، طراوت، آرامش و….) استفاده کنید.

استفاده از رنگهای مناسب نه تنها باعث ایجاد احساسات مطلوب به اعضای خانواده می شود، بلکه باعث میشود تا افرادی که به منزل شما می آیند نیز احساسات خوبی را از رنگ مناسب طراحی داخلی شما دریافت کنند و ناخودآگاه جذب شوند.

 به رنگ بند ی ها دقت کنید!

ایجاد ارتفاع

جالب است بدانید که شما میتوانید با چینش وسایل و اشیا به صورت عمودی در طراحی داخلی منزل به نوعی ارتفاع ساختگی ایجاد کنید تا دکوراسیون منزل شما جذاب تر و بزرگتر دیده شود.

یکی از پیشنهادات در چنین مواقعی آن است که از آینه هایی با ارتفاع زیاد استفاده کنید تا فضای داخلی منزل دارای ارتفاع بیشتری شود و در نتیجه محیط خانه بزرگتر دیده شود.

البته در رابطه با اثاثیه چوبی و مبلمان بهتر است برعکس عمل کنید؛ یعنی مبلمان چوبی و اثاثیه ای را انتخاب کنید که دارای ارتفاع کمتری می باشد و همین موضوع باعث میشود تا فضای داخلیی اتاق بلندتر بنظر بیاید.

تزیینات ترکیبی

هنگامی که تمامی وسایل لازم و مورد نیاز منزل را طبق اصول اساسی و رنگ بندی مناسب برای طراحی داخلی منزل انتخاب کردید، نوبت به آن میرسد که به کمک تزیینات تکمیلی همچون لعاب و روغن جلا ، هم زیبایی و جذابیت منزل را بیشتر کنید و از طرفی هم عمر مفید وسایل منزل افزایش پیدا خواهد کرد و از آسیب هایی همچون، رطوبت ، موریانه و…. در امان خواهند ماند.

استفاده از وسایل عمق دار

اگر اتاق نشیمن شما جز اتاق های کوچک به حساب می آید و متراژ آن کم است، بهتر است از وسایلی با عمق بالا استفاده کنید تا کم بودن متراژ خانه، خیلی به نظر نیاید وطراحی داخلی مناسبی داشته باشید.

برای مثال، پیشنها میشود از مبل هایی استفاده کنید که دسته های آنها کوچک است و نشیمنگاه های آنان گودی لازم و عمق کافی دارند.

شما میتوانید با چینش وسایل و اشیا به صورت عمودی در طراحی داخلی منزل به نوعی ارتفاع ساختگی ایجاد کنید تا دکوراسیون منزل شما جذاب تر و بزرگتر دیده شود.

بهتر است بجای انکه از کمد ها و کشوهایی متععد و جاگیر استفاد کنید، حتما از کمد دیواری هایی عمیق کمک بگیرد که وسایل زیادی در آنها جای میگیرد و در ظاهر جای زیادی را هم اشغال نمی کنند.

از طرفی دیگر استفاده از تخت خواب ها و مبل هایی که از فضای داخلی آن میشود برای چیدمان وسایل استفاده کرد هم بسیار تاثیر گذار است.

از دیگر مقالات ما هم دیدن کنید

مقالات مارون

همچنین منتظر دیگر مقالات ما باشید …