ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل و 10 نکته طلایی

دکوراسیون داخلی کلاسیک از ریشه دار ترین سبک های معماری داخلی و دکوراسیون منزل است، برای آشنایی بیشتر با این سبک اصیل با ما همراه باشید.

در این بخش بررسی خواهیم کرد که چگونه با رعایت نکات اصلی در طراحی داخلی ، انتخاب وسایل و چیدمان صحیح می توانید این سبک را به درستی در دکوراسیون داخلی منزل منزل خود اجرا کنید.

قبل از شروع هرگونه تغییر و بازسازی باید سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید و دکوراسیون داخلی کلاسیک یکی از انتخاب های شما خواهد بود.

بخاطر قدمت این سبک کم و بیش همه ی افراد با آن آشنایی دارند، سبک طراحی داخلی کلاسیک روشی برای تغییر خانه بر مبنای ایجاد محیطی شیک، لوکس، با اصالت است که با استفاده از وسایل مجلل و مبلمان مرغوب و متریال با کیفیت می تواند در طول زمان ماندگار شود.

دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل

دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک بر پایه سه عامل کلیدی شکل میگیرد، اول تقارن دوم هماهنگی سوم پرداختن به جزئیات زیاد.
خانه ی کلاسیک باید متمایز و طوری طراحی شود که به محض ورود به منزل حس لوکس بودن و عظمت به افراد منتقل شود.
همانطور که گفتیم در این سبک از دکوراسیون به جزئیات بیشتر از سبک های دیگر پرداخته می شود و در واقع دکوراسیون کلاسیک بازتابی از معماری کلاسیک در داخل ساختمان است که همانظور که گفتیم اصل مهم این سبک پرداختن بسیار زیاد به جزئیات بر پایه تقارن، بزرگنمایی و لوکس سازی منزل با استفاده از متریال باکیفیت در قسمت های مختف می باشد و بیشتر وسایل و اکسسوری ها در منزل به صورت جفت در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.
استفاده از چوب بلوط، ماهگون یا راش، سنگ، مرمر و سرامیک با کیفیت،پرده ها و مبلمان سلطنتی از مهمترین المان های این سبک هستند.

دکوراسیون-داخلی-کلاسیک

برای اجرای این سبک بهتر است مشکلی با شلوغی نداشته باشید هرچند شلوغی در محوریت نظم اصلا آزار دهنده نخواهد بود و در اصل ماهیت این سبک بر پایه نظم و انظباط است و زیبایی هایی متفاوت از سایر سبک هست را به محیط منزل تزریق می کند.

چگونه خانه ای با دکوراسیون داخلی کلاسیک داشته باشیم؟

توجه داشته باشید برای شکل گیری یک دکوراسیون کلاسیک باید به تمام عناصر لازم در این سبک بپردازید، از طراحی داخلی تا انتخاب وسایل و چیدمان دکوراسیون داخلی همگی باید در راستای این سبک با یکدیگر در ارتباط باشند و شما پیش نیازهای لازم برای این سبک را داشته باشید.

برای مثال اگر خانه ی شما زیر 100 متر است و سقف خانه ارتفاعی زیر 2.8 دارد بهتر است خیلی روی دکوراسیون کلاسیک حساب نکنید، سبک نئوکلاسیک ، مدرن و مینیمال بیشتر مناسب شماست.

هدف اصلی شکل گیری سبک کلاسیک القای حس اصالت، عظمت و شکوه در دکوراسیون داخلی منزل می باشد.

برای اینکه حس عظمت به افراد منتقل شود باید هم در طراحی باید اصول رعایت شود هم در تزئینات و چیدمان از متریال لوکس و وسایل گران قیمت تر نسبت به سبک های دیگر استفاده کنید تا تجمل گرایی در خروجی پروژه مشهود باشد.پس از پرداختن به سطوح اصلی خانه، با اکسسوری های مختلف می توانید جذابیت منزل خود را بالاتر ببرید.

دکوراسیون-داخلی-کلاسیک-منز

مزایای سبک کلاسیک چیست؟

چه افرادی باید سبک کلاسیک را انتخاب کنند؟ اگر به دنبال داشتن خانه ای چشم نواز و لوکس هستید و تناسب در دکوراسیون داخلی برای شما در اولویت است سبک کلاسیک می تواند نیاز های شما را تامین کند.
هیچ سبکی مثل سبک کلاسیک نمی تواند افراد را تحت تاثیر قرار دهد چرا که دارید فضایی جذاب و جاودانه ایجاد می کنید که فراتر از مد روز است، خصوصا اگر فضایی بزرگ با سقفی بلند داشته باشید و مشکلی بابت هزینه کردن در خانه خود نداشته باشید این سبک از می تواند کاملا حس قدرت و عظمت را در محیط دیکته کند.
مهمترین مزیت اسبک کلاسیک این هست که هیچوقت با مد روز تداخل ندارد و اگر از متریال با کیفیت و اجرایی اصولی در منزل خود استفاده کنید تا سال های سال می توانید از آن لذت ببرید و هرچه از زمان کار میگذرد ارزش آن نیز بیشتر هم خواهد شد.
عواملی که در اصول طراحی کلاسیک وجود دارد باعث ایجاد حس خوش آیند مهمان نوازی و بازگشت به عظمت دوران تاریخی گذشته می شود.
این یک واقعیت است که سبک کلاسیک همیشه طرفداران خود را داشته و خواهد داشت و همیشه در میان پرطرفدارترین ها قرار دارد و با وجود گسترش بیشتر سبک مدرن برای خانه های متراژ بالا سبک کلاسیک هچنان جذابیت بصری فوق العاده ای دارد.

البته که این روزها سبک نئوکلاسیک بیشترین طرفدار را دارد.

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

تاریخچه کوتاه شروع سبک کلاسیک

منشا شروع این سبک تحت تاثیر دوران ویکتوریا، باروک و رنسانس شکل گرفته و در کشور های صاحب سبک اروپایی مثل یونان ، فرانسه ، ایتالیا (رومی) ، اسپانیا و انگلستان هستند که آثار تاریخی خاص زیادی هنوز که هنوزه در حال هنرنمایی هستند که هریک به نوعی اصالت و عظمت را به بیننده منتقل می کنند.

تفاوت سبک کلاسیک و نئو کلاسیک چیست؟

توجه داشته باشید که سبک کلاسیک با نئو کلاسیک متفاوت بوده و در سبک نئوکلاسیک می توانید المان های مدرن را تلفیق کنید اما در سبک کلاسیک همه چیز باید بر پایه اصول خود در نهایت توازن و هماهنگی طراحی و اجرا شود پس اگر سبک کلاسیک را می پسندید باید کابینت های خود هم کاملا کلاسیک طراحی کرده و تمامی قسمت ها از آشپزخانه تا سالن و پذیرایی باید با یکدیگر در توازن طراحی باشند.
اما در سبک نئوکلاسیک آنقدر که باید تقارن در اولویت نیست و می توانید از وسایل ، مبلمان ظریف تر و مدرن تر استفاده کنید یا کابینت و دکور های محیط خود را با نشانه هایی از سبک مدرن تلفیق کنید، البته همچنان در این سبک نباید از ظرافت چشم پوشی کنید و صد البته که از از خانه خود انتظار بالایی دارید باید طراح بصورت ماهرانه این دو سبک با هم دیگر تلفیق شود که همزمان لوکس گرایی، ظرافت، زیبایی و کارایی در دکوراسیون منزل افزایش پیدا کند.
این روزها طرفدار سبک نئوکلاسیک بسیار زیاد شده چرا که در این سبک هم مدرنیزه شدن را در محیط احساس می کنید هم از مزایای سبک کلاسیک تا حدودی بهره خواهید برد.

دکوراسیون داخلی منزل نئوکلاسیک

10 نکته طلایی دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل

سبک دکوراسیون کلاسیک نکات بسیار زیادی دارد که پیشنهاد می کنیم حتما از طراحی و مجری دکوراسیون داخلی برای منزل کمک بگیرید، در این بخش مهمترین نکات دکوراسیون کلاسیک را با هم مرور خواهیم کرد:

  • مهم ترین نکته این سبک پیدا کردن نقطه کانونی منزل برای چیدمان و دیوارهای اصلی برای طراحی داخلی است که با رعایت تقارن و تناسب کامل در خطوط و فرم ها، که در این سبک بسیار حائز اهمیت است طراحی را شروع کنید .
  • برجسته سازی و تفکیک فضا ها با استفاده از ترکیب خطوط صاف و منحنی شکوه مندانه در سقف، طاق ها، ستون ، قاب و فریم ها از مهم ترین لازمه های ای سبک هستند.
    باید با پرداختن به جزئیات به این عناصر عمق داده و با تفکیک رنگ کنتراست بصری آن را بالاتر ببرید.
    هیچ چیز ساده ای در این سبک وجود ندارد از کف تاسقف باید دارای پرداخت باشد به نحوی که حتی استفاده از یک قرنیز ساده هم می توان تمام زحمات شما را به باد دهد و خروجی را بشدت پایین بیاورد. پس تمامی قسمت ها باید در عین هماهنگی دارای زرق و برق و پرداخت باشند.
دکوراسیون داخلی کلاسیک
  • سنگ، گچبری، کاغذ دیواری، چوب و رنگ از مهمترین متریال های سبک کلاسیک نیز می باشند.
  • پرده های قدی لوکس، مبلمان کلاسیک، لوستر های لوکس کلاسیک، تابلو و نقاشی، پارچه، چرم ،لمسه دوزی، شومینه، استفاده از نورهای دیواری از مهم ترین المان های دکوراسیون داخلی کلاسیک بشمار می روند.
دکوراسیون داخلی کلاسیک و نئوکلاسیک
  • هماهنگی بین طراحی سقف و نحوه چیدمان وسایل بزرگ مانن مبلمان بسیار نکته مهم است، که البته خود سقف هم باید با دیوار اصلی منزل در هماهنگی و تناسب باشد تا چیدمان در محوریت مرکزی دیوار اصلی انجام شود که این دیوار می تواند دارای دکور ها و فریم های کلاسیک یا شومینه باشند.
  • استفاده از اکسسوری های خاص مانند جا شمعی کلاسیک ، وسایل آنتیک و خاص، آینه و گلدان و آباژور متناسب با این سبک و یک فرش ایرانی جذاب خوش رنگ و کلاسیک می تواند جلوه منزل شما رابیشتر و بیشتر کند.
  • هنرهای خاص را دیوار در میان قاب های خود با رقصی از نور به نمایش درآورید، تابلو فرش های با شکوه یا نقاشی های کلاسیک که معمولا شلوغ و پر از جزئیات هستند و قاب هایی چوبی کنده کاری شده با رنگی مانند طلایی می توانند به دیوار های سفید و خاکستری جان بخشیده و برای این سبک بسیار مناسب هستند.
  • به جزئیات حتی در انتخاب وسایل و اکسسوری ها هم توجه کنید تا المان های مدرن در آن ها وجود نداشته باشد حتی استفاده از یک مجسمه مدرن می تواند بشدت تاثیر منفی در محیط منزلی که دکوراسیون کلاسیک دارد ایجاد کند پس همچنان پیشنهاد می کنیم که حتی برای خرید وسایل هم از طراح خود کمک بگیرید تا وسایل انتخابی با سبک منزل در هماهنگی کامل باشد.
  • رعایت اصول رنگ در این سبک که در ادامه به آن می پردازیم
  • انتخاب مبلمان مناسب که در ادامه این مقاله به آن بیشتر خواهیم پرداخت

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟

رنگ-در-دکوراسیون-داخلی-کلاسیک

خانه خود را شبیه به بوم نقاشی تصور کنید که باید با ظرافت های این سبک بطور هنرمندانه ای رنگ آمیزی شود تا فضایی جذاب و ماندگار ایجاد شود.
در انتخاب رنگ هم باید در این سبک دقت زیادی بفرمائید که رنگ ها متمایل به گرم باشند، برای مثال سفیدی که تن یخی داشته باشد می تواند کل پروژه را زیر سوال ببرد، مثلا در سقف می توانید برای رنگ غالب از سفید خالص و برای دیوار ها از سفیدی که کمی به رنگ کرم مانند شبیه باشد میتواند انتخاب مناسبی برای اکثر مواقع باشد.
رنگ های روشن با هدف برجسته کردن متریال های اصیل مانند سنگ و چوب به عنوان رنگ پایه قرار میگیرد.
رنگ های قهوه ای، طلایی، کرم، بژ ، زیتونی، آبی، ماهگونی، صورتی بسیار کمرنگ و زرشکی از مرسوم ترین رنگ هایی هستند که به عنوان رنگ مکمل در دکوراسیون کلاسیک استفاده می شوند.
همچنین سعی کنید زیاد از تضاد رنگی های عجیب و تعداد زیادی رنگ در کنار هم استفاده نکیند تا فضا نا مرتب به نظر برسد، در سبک کلاسیک بهتر است از دو رنگ اصلی، در طراحی داخلی پایه استفاده کنید تا در دکوراسیون منزل خود فضای بیشتری برای انتخاب رنگ داشته باشید
پس تمایل به داشتن پالتی هماهنگ تر با تضاد رنگی کم داشته باشید تا تعادل بصری لازم ایجاد شود و حس شلوغی را به افراد منتقل نکند.

مبلمان منزل در دکوراسیون کلاسیک باید چگونه باشد؟

مبلمان-کلاسیک

انتخاب مبلمان یکی از مهمترین چالش های این سبک است،مبلمان در این سبک مانند پناه گاهی امن به نظر میرسد چرا که تمام چیدمان بر اساس تقارن صورت میگیرد و باید انتخاب مبلمان طوری باشد که حس اعتماد بنفس و شیک بودن را منتقل کند.
مبلمان سبک کلاسیک باید در عین پیچیدگی دارای ظرافت باشد و از مواد با کیفیت با استیل سلطنتی با چوب منبت کاری شده ساخته شده باشد، پارچه با کیفیت گرانقیمت و روکش مرغوب زیبایی مبل را بیشتر می کند و می تواند جلوه منزل شما را بشدت بالاتر ببرد، انتخاب مبلمان ظریف یا ساده نمی تواند درا این سبک به گونه ای که باید چشم را تحت تاثیر قرار دهد.
تزئنین روکش های طلایی و نقره ای روی مبلمان، که هر دو از عناصر نمادین سبک کلاسیک بشمار میروند که فضا را درخشان تر و جذاب تر می کنند و حس لوکس بودن را القا می کنند.
مبلمان و اکسسوری ها در این سبک باید حس قرار گرفتن در بین آثار هنری را به شما بدهند همانند یک موزه ی شخصی.
مبلمان و صندلی های نهارخوری همچنان باید با تقارن و تناسبی عالی با یکدیگر در محوریت مرکز آن فضا قرار بگیرند.

نکات مهم در طراحی دیوارهای منزل در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

دیوارها را ماهرانه و در هماهنگی کامل با نقشه سقف و نقطه کانونی محیط قاب بندی کنید.
کاغذ دیواری را با رنگ و طرح های محو ملایم انتخاب کنید تا در اولویت دید و خودنمایی قرار نگیرند و محیط را به سمت شلوغی نکشانند.
نورپردازی دیواری یکی از عانصر اصلی این سبک است، دیوار کوب های کلاسیک کریستالی یا چوبی منبت کاری شده ی خاص با لامپ های لاله ای و شمعدانی در میان قاب های کوچکتر دیوارها محیط منزل را زیباتر خواهند کرد، خصوصا در اتاق خواب ها از نور دیواری غافل نشوید چراکه دیوارکوب ها ارزش خاصی به طراحی دیوارهای متقارن می بخشند.
درب ها و پنجره ها تاثیر زیادی روی محیط منزل می گذارند که هر دو باید در راستای همین سبک با فریم های کلاسیک انتخاب شوند تا هم از بیرون نشانگر سلطنت درون باشند هم از درون مکمل خوبی برای دیگر عناصری که در دیوار طراحی شده باشند.
روی پنجره ها را با پرده های قدی با پارچه های مرغوب از جنس مثال ابریشم، مخمل و آستر های حریر و… در لایه های متفاوت بپوشانید و رنگبندی پرده ها را با توجه به رنگی که برای مبلمان در نظر گرفته اید ست بفرمائید.
بنا به مدلی که دیوار ها و قاب ها طراحی می شوند از تزینات و اکسسوری های لوکس در مرکزیت یا بین دو قاب استفاده کنید و همچنان یادتان باشد که ضمن تقارن و تناسب ، لوکس بودن آن ها هم بسیار حائز اهمیت است.

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک همانند دیگر قسمت ها باید حس لوکس و مجلل بودن را القا کنند، استفاده از چوب های مرغوب مانند گردو و صنوبر از رایج ترین متریال های ساخت کابینت کلاسیک هستند. الیته که شما دو انتخاب دارید کابینت تمام چوب ، یا روکش چوب که در نهایت باید از رنگ هایی جذاب همراستا با آنچه در بالا در مورد رنگ ها گفته شد استفاده کنید تا کابنت ها مثل مابقی قسمت ها خانه شکوه مند باشند. در طراحی کابینت کلاسیک دقت بسیاری کنید که با بقیه قسمت های منزل در هماهنگی باشند و جزئیات به بهترین شکل کنار یکدیگر قراربگیند
می توانید از وسایل توکار برای آشپزخانه کلاسیک استفاده کنید تا سطح آشپزخانه شما به میزان قابل قابل توجهی افزایش پیدا کند، از هود تا وسایل اصلی مانند ظرفشویی و یخچال می توانند توکار باشند تا طراحی کابینت ها چشم نوازتر بنظر برسد.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه کابینت آشپزخانه روی لینک زیر کلیک کنید تا هر آنچه از کابینت آشپزخانه به سبک های مختلف می خواهید را دریافت کنید.

کابینت آشپزخانه کلاسیک و نئوکلاسیک

اتاق کار ، هم کاربردی هم زیبا

یک اتاق کار با محوریت چوب می تواند فضایی عالی برای زمان هایی که نیاز به کار در فضای منزل دارید باشد چه بهتر که این فضا دارای کتابخانه بوده و همچنان در دکوراسیون خود از میز و صندلی و وسایلی لوکس با المان های تمام کلاسیک استفاده کنید و تا محیطی جذاب و کارآمد برای خود بسازید.
اگر فضای شما اجازه می دهد می توانید به داشتن یک کتابخانه در کنار شومینه هم فکر کنید که فضای کار شما هم به عنوان محیطی دنج برای صرف چای و قهوه ، کتاب خواندن و کارهای روزمره و شخصی را انجام دادن مورد استفاده قرار بگیرد و جذابیت آن دوجندان شود.
از نور این محیط هم غافل نشوید و بصورت دیواری وسقفی نور محیط را تقویت کرده و با اکسسوری های مرتبط کار را در این اتاق به اتام رسانده و از آن لذت ببرید.

انتخاب یک شرکت با مهارت بالا برای شروع تغییرات در منزل به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

با توجه به پیچیدگی های سبک کلاسیک پیشنهاد می کنیم برای انجام صفر تا صد کار با یک مجموعه به توافق برسید و کلیه امور خود از طراحی داخلی تا دکوراسیون ، انتخاب وسایل و چیدمان را زیر نظر طراحان حرفه ای پیش برده تا هزینه ها در درست ترین حالت ممکن به زیبایی در منزل شما تبدیل شوند.
اگر با یک طراح حرفه ای منزل خود را کار کنید ، مطمئن ترین رویکرد و عملکرد برای تغییر منزل خود به یک فضای داخلی سطح بالا، مجلل و عالی از ابتدا تا انتها خواهد بود.
طراحان داخلی حرفه ای می توانند یک منزل مجلل با تزئین اصولی را برای شما به ارمغان بیاورند ، ما در مارون دکور با بیش از یک دهه سابقه در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی با داشتن بهترین اکیپ طراحی و اجرای ساختمانی می توانیم برای شما فضای اصولی ، جذاب و دلنشین ساخته تا در طول زمان بتوانید از منزل خود لذت برده و محیطی خاص را تجربه کنید، برای بازدید از نمونه کارها، مشاوره و بازدید با ما در تماس باشید .

سوالات متداول در مورد دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل

طراحی داخلی کلاسیک از قرن 17هم رایج شده و تا امروز طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده که خانه های این سبک از نشانه های در طراحی برای لوکس و مجلل شدن بهره می برند و در دکوراسیون این سبک از وسایل گران قیمت ، آنتیک با جزئیات زیاد استفاده می شود.

عناصر اصلی این سبک وجود تناسب و تقارن بین فرم ها ، خطوط طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی است به نحوری که همه ی قسمت های منزل با یکدیگر در تناسب باشند و با جزئیات بسیار و رنگ هایی که نشانه های لوکس بودن را القا می کنند تزئین می شوند.

سبک کلاسیک از مد روز پیروی نمی کند و در ساخت آن از متریال با کیفیت استفاده می شود در نتیجه در طول زمان کیفیت و جذابیت های خود را حفط می کند و حتی ارزش آن نیز بیشتر می شود ، اگر به دنبال خانه ای هستید که تحت تاثیر عظمت و شکوه آن قرار بگیرید این سبک مناسب شماست.

از معایب این سبک می توان به هزینه بر تر بودن اجرای آن به نسبت دیگر سبک ها اشاره کرد ضمن آنکه در این سبک به نسبت سبک های دیگر در انتخاب رنگ و وسایل محدودیت های بیشتری وجود دارد و محیط شما باید دارای متراژ بالا و سقف بلند باشد تا بتوانید خروجی با کیفیتی در منزل خود داشته باشید.

سبک کلاسیک کامل در محوریت تقارن و تناسب قرار می گیرید و از طراحی تا انتخاب وسایل و چیدمان باید از وسایلی که کاملا کلاسیک هستند استفاده کنید اما در سبک نئو کلاسیک می توانید نشانه ایی از سبک مدرن را با سبک کلاسیک تلفیق کرده و خانه ای کلاسیک با المان های مدرن داشته باشید.

از دیگر بخش های سایت ما در قسمت های خدمات و مقالات اختصاصی، دیدن کرده و منتظر دیگر مقالات ما در این زمینه نیز باشید و برای آشنایی بیشتر در این زمینه روی دکوراسیون داخلی منزل کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *