ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب را چگونه باید طراحی کرد ؟

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارد. به گونه ای که تاثیر مستقیم به روی احساسات، خلاقیت و کیفیت زندگی دارد. دکوراسیون داخلی خانه باید طوری باشد که به ما احساس آرامش و راحتی بدهد.
در ادامه با ما باشید تا در مورد دکوراسیون اتاق خواب صحبت کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب را با مارون دکور تجربه کنید

نقش رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

جالب است بدانید رنگ ها تاثیر چشمگیری در خلق و خو، احساسات و رفتار دارند . بعضی از رنگ ها باعث می شوند فشار خون، متابولیسم بدن افزایش یابد و یا بعضی از رنگ ها، باعث می شوند تا خستگی بدن از بین برود . پس انتخاب رنگ درست نه تنها روی دکوراسیون شما، بلکه روی بدن شما نیز تاثیر می گذارد.

برای مثال رنگ آب باعث آرامش بیشتر شما شده و با وجود این آرامش اشتهای شما و جذب بیشتر مواد غذایی می تواند روی جسم شما تاثیر مستقیم بگذارد، رنگ صورتی دقیقا عکس رنگ آبی اثر گذاری دارد.

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

از چه رنگ هایی در اتاق خواب استفاده کنیم؟

باید از رنگ هایی استفاده کنید تا مطمعن باشید بدن شما، ارتباط خوبی با رنگ های استفاده شده می گیرد ؛ مثلا رنگ های آرام مانند آبی، سبز، بنفش و صورتی به شما احساس آرامش می دهند و ممکن است که برای شما بهترین انتخاب باشد. رنگ های آرام، برای کسانی پیشنهاد می شود که نیاز به آرامش زیادی در زندگی خود دارند …
می توانید از رنگ های تیره و گرم، مثل قهوه ای، بنفش تیره و یا خاکستری استفاده کنید . رنگ های تیره و گرم به اتاق خواب حس شیکی و مجلل می دهند.
همچنین می توانید از رنگ های روشن و متناسب با نور طبیعی استفاده کنید تا اتاقتان روشن و پر انرژی باشد مثل سفید، طوسی، کرم که انتخاب خوبی هم هستند.
البته که تمام انتخاب رنگ ها بستگی به خود روحیات و احساسات شخص دارد . تمام رنگ ها، سلیقه ای و کاملا منحصر به فرد هستند.

رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

آیا استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق مناسب است؟

هم بله هم خیر. این می تواند بستگی به سلیقه و انتظاری که اتاق خود دارید داشته باشد در کل کاغذ دیوار می تواند محیط را گرمتر کرده و ایده هایی را به اتاق اضافه کند.

طرحی که برای کاغذ دیواری انتخاب می کنید باید در عین حالی که زیباست، بسیار ساده هم باشد و از نظر طراح منزلتان مناسب محیط باشد و طرح های شلوغ در آن به کار نرفته باشد . دقت داشته باشید که کاغذ دیواری شما باید ترکیب رنگی داشته باشد که باعث آرامش و حس و حال خوب شود.

کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

نور اتاق خواب باید چگونه باشد؟

چون نورپردازی، عمیقا در حال و احوال شما تاثیر می گزارد پس انتخاب نور درست، یکی از واجبات دکوراسیون است . باید شدت نور و شدت دمای اتاق خواب تنظیم شود به گونه ای که نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم . متاسفانه در برخی از اتاق ها مشاهده می کنید که نه تنها دریچه نوری آن ها به بیرون از خانه زیاد است، بلکه با روشن کردن مهتابی و نورهای زیاد باعث اذیت شدن چشم و نگرفتن آرامش از فضا می شود.بهتر است نور پردازی محیط خود را به طراحان حرفه ای بسپارید.

اتاق خواب شما، باید دارای پنجره مناسب باشد. و شرایطی همچون عملکرد ضدباد، عایق حرارتی، عایق صدا، دکوراسیون زیبا و … داشته باشد.
شما برای زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خود، می توانید از پنجره های جنس چوب، تاشو و … استفاده کنید.

سقف اتاق خواب را چگونه طراحی کنیم ؟

استفاده از نظر و مشاوره مهندسان و تخصصی در این مرحله بسیار مفید است. آن‌ها می‌توانند بر اساس دانش و تجربه‌ی خود، مکان مناسب و نقشه‌کشی دقیق‌تری برای جایگزینی توالت و حمام پیشنهاد دهند. همچنین، مشاوره‌ی آن‌ها در انتخاب بهترین متریال و تجهیزات نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

باید طرحی در نظر گرفته شود که هم راستا با انتظاری که از اتاق دارید باشد و در عین حال جذابیت بصری لازم را در محیط ایجاد کند و بتوان بخش مهمی از نورپردازی را در آن لحاظ کرد.

سقف اتاق خواب

محل قرارگیری تخت خواب باید کجای اتاق خواب باشد ؟

تاج تخت را باید در دیوار اصلی اتاق در مرکز آن قرار دهید ، تاج تخت نباید زیر دیوار پنجره باشد، و اینکه هم راستای درب وروردی هم قرار نگیرد.

تخت خواب رابطه ای مستقیم با راحتی خواب شما دارد و انتخاب کردن تخت خوابی که شما بتوانید با آن راحت باشید، کار سخت و چالش برانگیزی است . البته انتخاب شما به عوامل متعددی بستگی دارد مثل سلیقه شخصی، فضای موجود و نیاز های شما …
باید تخت خوابی انتخاب کنید که معیار های لازم، از لحاظ اندازه، سختی (نوع)، راحتی، طراحی سبک، کیفیت و مقاومت داشته باشد .
سعی کنید از اجزای نرم مثل پتو نرم، بالشت نرم جهت تزئین کردن اتاق خود استفاده کنید.

محل قرارگیری تخت در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

چند پیشنهاد کاربردی برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

1- طراحان داخلی پیشنهاد می کنند تا در اتاق خواب خود، از گل های طبیعی استفاده کنید. جالب است بدانید که برای فضای اتاق خواب، آلوئه ورا گیاه مناسبی است چون باعث تصفیه اتاق می شود و اکسیژن زیادی دارد.

2- روی تخت خواب، حتما از شال و پتو های مدرن استفاده کنید، زیرا باعث جذابیت و خاص شدن می شود .

3- اگر اتاقتان محیط بزرگی دارد می توانید از یک قسمت اتاق به عنوان گالری خود استفاده کنید ، به طور مثال عکس های خاطره انگیز خود را به روی دیوار نصب کنید و یا روی میز گردی قرار دهید. این کار نه تنها باعث زیبایی، بلکه باعث تجدید خاطره می شود .

کمد دیواری اتاق خواب

کمد دیواری از مهمترین قسمت های اتاق خواب بشمار می رود و در این زمینه می توانید مقالات ما خوانده تا با انواع کمد دیواری و خصوصیات آن ها آشنا شوید.

کمد دیواری باید همزمان زیبا ، کاربردی باشد و در طراحی فضای داخلی آن فضاها ها را به بهترین شکل تفکیک کرد.

اگر فضا دارید، سعی کنید کمد لباس و کفش خود را، از اتاق خوابتان جدا کنید تا در زمان آماده شدن، فضای جدا و اختصاصی برای خود داشته باشید. اما اگر فضا ندارید ، می توانید در یک گوشه از اتاق خود، با رعایت نکاتی کمد خودتان را نصب کنید.

کمد دیواری اتاق

نقش آینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

آینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب لازم است و باعث می شود که شما محیط خانه و یا اتاق خوابتان را بزرگتر ببینید. همچنین شما با انتخاب کردن مدل های مختلف آینه مثل قدی، افقی، عمودی، گرد و … می توانید اتاق خودتان را زیبا تر و متنوع تر کنید . شما می توانید به دور آینه ها فرم نصب کنید که بسته به رنگ و ظاهر اتاق، فرم ها را تغییر دهید.

آینه در اتاق خواب

برای گرفتن نتایج بهتر در طراحی و دکوراسیون داخلی محیط خود می توانید با کارشناسان ما در ارتباط بوده و از بخش خدمات و مقالات سایت میتوانید مهمترین مقالات ما را بازدید نمایید.

 

رعایت نکات در ساخت و طراحی دکوراسیون اتاق خواب،  دارای اهمیت بسیاری است . شما زمان زیادی را در اتاق خواب خود، می گذرانید و در اتاق، نیاز به آرامش زیادی دارید تا روز خودتان را تمام کنید پس باید توجه زیادی به طراحی اتاقتان داشته باشید.

درصورتی که تمایل دارید در مورد دکوراسیون داخلی اتاق کودک ، کلید کنید

دیدگاهی در مورد “طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

  1. آتنا سفری گفت:

    عالی ممنون من خیلی دوس دارم دکور اتاقم تغییر بدم

    1. maron گفت:

      سلیقه شما رو می رسونه ، ممنون از نگاه مثبت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهی در مورد “طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

  1. آتنا سفری گفت:

    عالی ممنون من خیلی دوس دارم دکور اتاقم تغییر بدم

    1. maron گفت:

      سلیقه شما رو می رسونه ، ممنون از نگاه مثبت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *