ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

مقالات اختصاصی

آشنایی با دکوراسیون مدرن و کلاسیک 

دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک

برای انکه با معنای دقیق دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک اشنا شویم، بهتر است در ابتدا با معنای لغوی کلمه ی مدرن یا همان مدرنیته آشنایی پیدا کنیم تا به دکوراسیون داخلی مدرن برسیم. همان طور که از نام کلمه ی مدرن پیدا است، این کلمه واژه ای لاتین میباشد و در اصطلاح به معنای چیز تازه ، جدید میباشد.

 

آشنایی با دکوراسیون مدرن 

بنا براین طبق معنای ارائه شده میتوان گفت که دکوراسیون مدرن مربوط به چیدمان هایی میباشد که به تازگی وارد صنعت دکوراسیون داخلی شده اند و در میان مردم، جلوه ای جدید و تازه دارد.در ادامه ی مطلب با انواع دکوراسیون مدرن در طراحی داخلی منزل آشنا می شویم و برای آنها مثال هایی را ارائه خواهیم داد تا علاقه مندان در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنند.

پرطرفدارترین سبک های چیدمان اتاق نشیمن

توجه داشته باشید که سبک چیدمان اتاق نشیمن تنها به دکوراسیون مدرن محدود نمی شود و دارای انواع مختلفی میباشد، به چند نوع از شایع ترین مدل های چیدمان اتاق نشیمن و دکوراسیون اشاره می کنیم:

       1.اتاق نشیمن کلاسیک

  1. اتاق نشیمن سنتی
  2. اتاق نشیمن سبک‌های منطقه‌ای ( مانند فرانسوی- اروپایی، بوهمیانی-امریکایی، چینی و ژاپنی، شرق آسیایی و ایرانی و….)

       4.اتاق نشیمن مدرن

نکته ای که در اینجا می توان به آن اشاره کرد در رابطه با سبک های تلفیقی میباشد.سبک های تلفیقی در حقیقت به ترکیب چند نوع مدل چیدمان دکوراسیون میگویند که امروزه نیز دارای طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان می باشد. اصولا بهترین مدل های تلفیقی از ترکیب دکوراسیون داخلی مدرن با انواع دیگری از دکوراسیون ها حاصل میشود.در اصطلاح به این نوع سبک ها نئو مدرن گفته میشود.

 پرطرفدارترین سبک های چیدمان اتاق نشیمن

تلفیق سبک دکوراسیون مدرن با کلاسیک

شاید در ظاهر اینطور به نظر بیاید که تلفیق دکوراسیون مدرن با چیدمان کلاسیک کار سخت و غیر ممکنی میباشد اما حقیقت آن است که حاصل تلفیق این دو سبک پرطرفدار، بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود اما برای آن که بتوان به نتایج موفقیت آمیزی در این زمینه دست پیدا کرد آن است که به انواع لوازم دکوراتیو که قرار است در خانه بچینید دقت داشته باشید.

بر اساس قوانین چیدمان دکوراسیون کلاسیک شما باید از لوازم ساده و زیبایی استفاده کنید که در کنار سادگی ظاهری دارای زیبایی نیز می باشد، در سبک نئو مدرن( تلفیقی) این امکان برای شما وجود دارد تا در کنار کلاسیک بودن، با استفاده از قدرت خلاقیت و ابتکار خود، از لوازم مدرنیته ای که ویژگی های سبک کلاسیک را نیز دارند، کمک بگیرید.

تلفیق سبک سنتی و مدرن

در سبک های نئو مدرن اصولا سلیقه ی افراد و قدرت خلاقیت آنها بسیار با اهمیت میباشد. شما میتوانید از راه های گوناگونی برای استفاده از سبک های چیدمان دکوراسیون داخلی مدرن و سنتی استفاده کنید که در حالت کلی می توان آنها را در دسته بندی زیر قرار داد:

1.استفاده از رنگ آمیزی و دیوار پوش های مناسب

2.طراحی نور حرفه ای

3.استفاده از لوازم تزیینی و….

استفاده از سبک سنتی و مدرن و تلفیق هر دوی آنها با یکدیگر مسئله ای میباشد که کاملا به سلیقه و علایق خاص مردم مرتبط میباشد و نمیتوان انتظار داشت که همه ی افراد ، استفاده از سبک های تلفیقی را خوشایند بدانند و از آن لذت ببرند.

تلفیق سبک منطقه ای و فرهنگی با دکوراسیون داخلی مدرن

تلفیق سبک منطقه ای و فرهنگی با دکوراسیون داخلی مدرن

همانطور که از نام سبک منطقه ای پیدا است، این سبک از دکوراسیون دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر بردی میباشد که تنها مرتبط به یک ناحیه ی جغرافیایی می باشد و نمیتوان انتظار داشت تا موارد مشابهی از آن را در مناطق دیگری نیز مشاهده کرد اما تلفیق این نوع چیدمان با استفاده از دکوراسیون مدرن این امکان را برای افراد بوجود می اورد که در مناطق مختلف جهان، ویژگی های مشترکی در نوع چیدمان سبک مدرن، مشاهده کرد.

در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت که استفاده از دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک در نقاط مختلف جهان به نوعی ایجاد یک فرهنگ مشترک میباشد و اصولا با ساختار اجتماعی و فرهنگی نقاط مختلف جهان سازگارتر است.

دکوراسیون داخلی مدرن

از دیگر مقالات ما بازدید کنید :

طراحی داخلی

دیگر مقالات ما در :

مقالات اختصاصی

منتظر دیگر مقالات ما در زمینه ی دکوراسیون داخلی مدرن و طراحی داخلی باشید…