بازسازی خانه قدیمی و کلنگی

بازسازی منزل

امروزه شاهد آن باشیم که با گران شدن ملک و خانه، بسیاری از افراد ترجیح میدهند که خانه کلنگی خریداری کنند و آن را بازسازی کنند تا این خانه ها قابلیت سکونت پیدا کنند و بتوانند در آن زندگی کنند.بازسازی خانه قدیمی و کلنگی یکی از هوشمندانه ترین کارهایی میباشد که در شرایط گران شدن مسکن میتوان انجام داد.

توجه داشته باشید که در حالت کلی نقشه خانه های کلنگی با خانه های مدرن فرق دارد و نیاز به فرایند بازسازی و نوسازی دقیقی دارد.در ادامه ی مطلب به چند مورد از اقداماتی که باید در بازسازی های خانه قدیمی و کلنگی انجام داد، اشاره خواهیم کرد.

مطاله بیشتر : بررسی نیازهای ساختمان قبل از بازسازی

 بازسازی خانه قدیمی و کلنگی

راهروها را میتوان حذف کرد!

از نظر بیشتر متخصصان و معماران دکوراسیون داخلی، وجود راهرو در فضای خانه باعث از بین رفتن فضای مفید خانه می شود، بنابراین در هنگام بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی توصیه میشود که راهروها را از نقشه کلی خانه حذف کنید.

حقیقت آن است که راهرو تنها نوعی شبکه میباشد که باعث متصل شدن بخش های مختلف خانه می شود، بنابراین با حذف کردن راهروها در هنگام بازسازی منزل میتوان قسمت های کوچکتر خانه را با یکدیگر ادغام کرد و در عوض فضای خانه بزرگتر دیده خواهد شد و محوطه سالن اصلی دارای متراژ بیشتری میشود.

اگر شما ترجیح میدهید که بجای یک سالن بزرگتر، اتاق های کوچکتر و بیشتری داشته باشید، پیشنهاد میکنیم که در هنگام بازسازی های خانه کلنگی بجای راهرو ها از دیوارهای کاذب استفاده کنید تا هم اتاق های بیشتری داشته باشد و هم راهروها فضای خانه را اشغال نکنند.

به ورودی های خانه دقت کنید!

توجه داشته باشید که قرار دادن ورودی های خانه باید در مکان مناسبی باشد تا بهترین و بهینه ترین استفاده را از فضای خانه داشته باشید. برای مثال در بازسازی های خانه های قدیمی و کلنگی که درهای آشپزخانه و سرویس بهداشتی روبروی هم باز میشوند بهتر است، جای درهای ورودی و آشپزخانه را عوض کنید و یا به طور کل نقشه آنها را عوض کنید.

در بسیاری از موارد قرار دادن در ورودی خانه در مکانی اشتباه از نقشه خانه باعث کوچک دیده تر شدن خانه میشود و در اصطلاح قسمت هایی از خانه بدون استفاده خواهند ماند.

 نورپردازی هدفمند!

نورپردازی هدفمند!

حتما تا به حال خانه های کلنگی و قدیمی را دیده اید که دارای لوستر های بزرگ و جاگیری می باشد که نور کنترل شده ای ندارند و به سلامت چشم آسیب می زنند، در هنگامی که قصد بازسازی های خانه قدیمی دارید می توانید لوستر های قابل تنظیمی استفاده کنید که نور را تنها روی یک قسمت خاص از خانه متمرکز می شوند. برای مثال اگر پشت میز ناهارخوری نشسته اید و یا آنکه دوست دارید اتاق مهمانتان دارای نور و روشنایی کافی باشد میتوانید از لوسترهایی با قابلیت تنظیم استفاده کنید. در چنین شرایطی نور خانه نیز بهینه خواهد بود و فضاهای مهمی که دلتان میخواهد، جلوه ی بیشتری خواهد داشت.

 دیوارپوش پشت تلویزیون را طرحی متفاوت انتخاب کنید.

نقش دیوارها در بازسازی 

توجه داشته باشید که دیوارها از جمله مواردی می باشد که در بازسازی های خانه ها نقش مهمی را ایفا میکنند. هنگامی که وارد یک مکان جدید می شوید، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، دیوارهای این خانه می باشد، با بر این بهتر است دیوارپوش ها یا رنگ اصلی را طوری انتخاب کنید که فضای خانه را دلنشین تر و زیباتر جلوه دهد.

هماهنگی رنگ و طرح دیوار ها با دیگر قسمت های خانه از جمله نکات اساسی می باشد که باید به آن توجه داشته باشید تا بازسازی های  خانه شما با موفقیت روبرو شود.

دیوارها از جمله مهمترین عوامل بزرگتر جلوه دادن فضای خانه برای محیط هایی با متراژ کم در بازسازی خانه می باشد. شما میتوانید از رنگ های روشن و مناسبی برای منزل خود استفاده کنید که فضای خانه بزرگتر دیده شود.

در ضمن دیوارپوش ها نیز میتوانند درهنگام بازسازی خانه به شما کمک کنند تا فضای خانه جداسازی شود.برای مثال می توانید دیوارپوش پشت تلویزیون را طرحی متفاوت انتخاب کنید تا به نوعی ان قسمت جلوه ی بیشتری داشته باشد.