ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

مقالات اختصاصی

نقش رنگ در طراحی داخلی

نقش رنگ در طراحی داخی

 امروز در این مقاله نقش رنگ در طراحی داخلی و انسان را مد نظر  و عکس هایی در این زمینه برای شما عزیزان قرار می دهیم.

هر رنگ شخصیت و ویژگی های خود را دارد که قابل تفکیک هستند. نقش رنگ در طراحی داخلی بسیار بیشتر از آنیست که فکر را می کنید.

یکی از مهمترین عوامل شکل گیری یک طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی موفق ترکیب صحیح رنگ ها در حای خود با توجه به کاربری وسلیقه ی ساکنین می باشد که نقش رنگ در طراحی داخی را بیش از پیش مهم می کند.

نقش رنگ طلایی در طراحی داخلی

هر رنگ تاثیر خاص خود را بر انسنان می گذارد ،مثلا اگه می خواهی چاق شوید یا برای فست فود طراحی می کنید می توانید برای ایجا اشتها از رنگ قرمز استفاده کنید ، یا اگر قصد لاغر شدن را دارید از رنگ صورتی یا زرد در طراحی ودکورسیون داخلی اتاق خود استفاده کنید ، رنگ های آبی و سبز بسته به کمرنگ بودن یا پر رنگ بودن آن ها به دلیل ایجاد حس امنیت و آرامش در محیط های درمانی ، محیط های کودکانه ، کحیط های انرژیکی استفاده می شود. رنگ های طلایی و نقره ای به عنوان نماد های رنگی که حس لوکس را القا می کنند هستند.

نقش رنگ در طراحی و دکوراسیون داخلی علاوه بر زیبایی به کار تاثیرات مثبت دیگری هم دارد که در ادامه به آن می پردازیم :

نقش رنگ در طراحی داخلی

تاثیر رنگ آبی در طراحی داخلی ، تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی

ویژگی ها ی هر رنگ را باهم مرور می کنیم ،دقت بفرمایید که مات و براق بودن رنگ هم تاثیر زیادی در خروجی رنگ در فرم خواهد داشت.

نقش رنگ قرمز در طراحی داخلی (2)

آبی، رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوب ترین رنگ در بین انسان هاست است.

شاید به همین دلیل است که خداوند دریا و آسمان را آبی برایمان آفریده است.

رنگ آبی، احساس آرامش را به ذهن می آورد و معمولا نشانگر صلح، امنیت و نظم است و فرم لطافت می بخشد.

نقش رنگ آبی در طراحی داخلی (3)

رنگ آبی، می تواند با توجه به مات و براق بودن ، کنتراست و شدت خود احساس غم، درون گرایی یا گوشه گیری را در بعضی افراد به وجود آورد.

رنگ آبی در برخی از کشور ها بیشتر برای دکور دفاتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق های آبی کارآیی بیشتری دارند.

رنگ آبی با وجودی که از محبوب ترین رنگ هاست اما یکی از رنگ هایی است که کمترین اشتها را بر می انگیزد. در برخی از برنامه های کاهش وزن توصیه می شود که غذای خود را در بشقاب های آبی بکشید یا در اتاقی آبی رنگ بخوابید .

رنگ آبی به ندرت به صورت طبیعی در خوراکی ها وجود دارد. همچنین رنگ آبی غذا معمولا به عنوان نشانه فاسد بودن و یا سمی بودن آن در نظر گرفته می شود. رنگ قرمز هم طرفدارن بسیاری در دکوراسیون دارد.

و در در جاهای بسیار کاربرد دارد و دیده می شود

نقش رنگ قرمز در طراحی داخلی

دکوراسیون با استفاده از رنگ قرمز به محیط گرمی و صمیمیت و جذابیت خاصی می دهد.رنگ قرمز تحریک کننده است و هیجان را بالا می برد.

سعی کنید هنگامی که دیوار اتاق را با رنگ قرمز، رنگ آمیزی می کنید قاب پنجره ها را هم رنگ کنید در این هنگام تمام توجهات به اثاثیه و اکسسوری ها و ملحقات آن جلب می شود.

نقش رنگ قرمز در طراحی داخلی (4)

بنابراین انتخاب روان شناسی رنگ در دکوراسیون داخلی مناسب برای پرده ها بسیار مهم می باشد. اگر شما درصدد خریداری یک مبلمان به سبک معاصر هستید به شما پیشنهاد می کنیم مبلمانتان را به رنگ قرمز آتشی انتخاب کنید که هم نیاز به مبلمان را رفع کرده باشید و هم مبلمانتان به عنوان یک اثر هنری با سكب معاصر و مدرن در اتاق خود را نشان دهد. البته که این اتفاق در هر سبک دکوراسیونی جذاب نیست و باید طراح دکوراسیون آن را تشخیص بدهد

نقش رنگ قرمز در طراحی داخلی (2)

یک رنگ بندی آرام در اتاق چشم را نوازش می دهد. با قرار دادن مبلمانی با رنگ قرمز در اتاق یک نقطه کانونی ایجاد می شود که به آن روح جوانی و شادابی می دهد.

با جادوی رنگ ها می توان معایب یک خانه را برطرف کرد، فضای اتاق را بزرگتر یا کوچک تر نشان داد، سقف خانه را کوتاه یا بلند کرد و یا راهروها را پهن و باریک جلوه داد.

نقش رنگ های خنثی در طراحی داخلی

رنگ های خنثی محیط را مدرن کرده و تمامی رنگ ها ست می شنود اما زمانی جذاب می شنود که در جایی به انتخاب طراح از رنگ شاد به عنوان رنگ شکن استفاده شود.

طراحی داخلی تیره

مشکی نشان دهنده قدرت است و سفید به فرم لطافت می بخشد .

همانطور که گفتیم نقش رنگ در طراحی داخی بسیار گسترده است و کارهی مختلفی می تواند با آن انجام داد.

طراحی داخلی تیره

کافیست سقف خانه را تیره کرده، ناخودآگاه احساس می کنید پایین تر آمده است دلیل آن ویژگی رنگهای تیره است که جلوتر به نظر می آیند.

طراحی داخلی تیره 6

روان شناسی رنگ در دکوراسیون داخلی برعکس اگر می خواهید سقف بلندتر دیده شود، از رنگ های روشن، ترجیحا سفید استفاده کنید. این مسئله به سادگی در مورد دیوارها هم صادق است.

نقش رنگ مشکی در طراحی داخلی

اگر مایلید دیوارها به شما نزدیک شوند، آنها را  تیره و اگر می خواهید به عقب برگردند از یک روان شناسی رنگ در دکوراسیون داخلی روشن استفاده کنید. اگر اتاقی مستطیل دارید و می خواهید مربع به نظر آید، دیوارهای کوچک تر را تیره و دیوارهای بزرگ را روشن کنید. این کار باعث می شود دیوارهای انتهایی نزدیک آمده و اتاق متقارن تر شود. اگر اتاقی گرم و نرم می خواهید رنگ گرم و تیره را انتخاب کنید. چون احساس گرما به فضا می دهد، اتاق را محصور و حس صمیمیت را القا می کند.

نقش رنگ زرد در طراحی داخلی

رنگ زرد نشان از شادی ، روشنی و ثروت می باشد . رنگ زرد باید به عنوان رنگ ترکیبی به دکوراسیون داخلی شما حس و روح خو را ببخشد. همانند خورشید که هر روز به زنگی ما معنا می بخشد.

زرد در طراحی داخلی

زرد نشانه ی پیشرفت است و در مواردی استفاده می شود که محیط در طراحی خود نیاز به ثبات انرژیکی می باشد. رنگ زرد از رنگ های مدرنی است که بسیار خوب با رنگ ها ی دیگر ست می شود .

رنگ زرد به تنهایی باعث ایجاد خشنوت شده و در ترکیب با رنگ های دیگربازدهی بیشتری دارد و مخصوصا در اتاق کودک باعث ایجاد ویژگی های مثبت خواهد بود.

نقش رنگ زرد در طراحی داخلی (2)

رنگ زرد با رنگ های خنثی ، آبی کاربنی ، بادمجانی ، سبز روشن ترکیب های جالب ایجاد می کند.

نقش رنگ نارنجی و قهوه ای در طراحی داخلی

رنگ نارجی نشان از شور و هیجان است و رنگی انگیزشی به شمار می رود و در جاهایی که بیشترین انرژی در جریان است کاربرد بیشتری دارد و در بیشتر مواقع به عنوان رنگ ترکیبی مورد استقاده قرار میگیرد و در کار های مدرن کاربرد دارد.

رنگ قهوه ای رنگ گرمی بخش مثل رنگ چوب ، رنگی کلاسیک و آرام بخش است که در مقیاس های مختلفی می تواند در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی استفاده شود وخواص مختلفی را بسته به کنتراست ، شدت ، درجه مات و براق بودن و بافت آن ایجاد می کند.

تاثیر رنگ در طراحی داخلی

در طراحی داخلی استفاده ار رنگ نارنجی به تنهایی توصیه نمی شود و در ترکیب نتایج بهتر خواهد بود.

نقش رنگ سبز در طراحی داخلی

سبز جزء رنگ هایست که خواص بسیاری دارد اما مهترین ویژگی آن حس آرامش و توازن است

نقش رنگ سبز در طراحی داخلی (4)

سبز جزء رنگهایست که می تواند در کاربری های مختلفی استفاده شود و مفید باشد.

مارون یکی از بهترین اکیپ های طراحی دکوراسیون داخلی می باشد که اکیپ ثابت و کارگاه اختصاصی دارد ودر تهران و ایران با بالاترین کیفیت و بهترین زمان ممکن فعالیت می کند.

از دیگر مقالات ما و نمونه کارهای ما بازدید کرده و مقالات ما را دنبال کنید …