دکوراسیون داخلی منزل + 80 عکس ایرانی

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی با مارون دکور، در این بخش راهنمای جامع شما خواهیم بود تا با صفر تا صد طراحی و دکوراسیون داخلی منزل آشنا شوید و بتوانید بهترین تصمیمات را برای منزل خود بگیرید. با ما همراه باشید هر آنچه از دکور داخلی خانه بخواهید اینجاست.

آنچه در این بخش برای شما عزیزان بصورت عکس ، متن و ویدیو نمایش می دهیم:

تعریف دکوراسیون داخلی 

انواع سبک های دکوراسیون داخلی بهمراه ویدیو

راهنمای شروع پروسه بازسازی

راهنمای جامع چیدمان منزل و ست کردن رنگ ها

باید ها و نباید های دکوراسیون در بخش های مختلف خانه

راهنمای انتخاب وسایل خانه و چیدمان منازل کوچک

نکات طلایی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی و هرآنچه از محیط خود انتظار دارید

و بخشی از نمونه کارهای ما را بصورت عکس و ویدیو مشاهده خواهید کرد.

فقط این مهم نیست سبک دکوراسیون داخلی منزل شما چیست، خانه باید مکانی باشد که بتوانید در آن احساس راحتی و آرامش کنید تا زمان خود را با کیفیت بیشتری سپری کنید.
با یک طراحی داخلی عالی، هنر تزئین و چیدمان دکوراسیون داخلی می توانید منزل خود را به محیطی دلنشین تبدیل کنید، ضمن آنکه باید تناسبی بین علایق خود و اصول معماری در منزل ایجاد کنید و با پالت رنگی جذاب، زیبایی را در منزل خود به نمایش در بیاورید.

انتظارات خود را بالا برده و با طراحان حرفه ای همکاری کنید تا در نهایت از نتیجه کار خود لذت ببرید.

هر آنچه از دکوراسیون داخلی منزل بخواهید را به ساده ترین زبان برای شما آماده کردیم، و برخی از نمونه کارهای مارا در این بخش مشاهده خواهید کرد.

دکوراسیون داخلی منزل
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی با مارون دکور

برای داشتن دکوراسیون داخلی تراز ، فضاها را می توانید به ترتیب از طریق سقف، دیوار، دکور و شومینه یا در مواردی خاص پارتیشن های دکوراتیو دست ساز جداسازی و تعریف کنید (مخصوصا فضای ورودی منزل ) و ضعف های منزل را با تکنیک های طراحی و دکوراسیون داخلی از بین ببرید. سپس مطابق با سبکی که دل شما را برده سقفی زیبا و دیوار هایی جذاب در منزل ایجاد کنید که البته هر سبکی بنا به مشخه های خاص خود نکات مختلفی خواهد داشت.

دکوراسیون داخلی
طراحی و دکوراسیون داخلی با مارون دکور

همانطور که در این مقاله خواهید خواند، مطالب مربوط به دکوراسیون منزل کاملا تخصصی هستند و نیازمند دانش ، سلیقه و تجربه می باشد به همین دلیل باید محیط خود را بدست طراحان حرفه ای دهید تا طراحی دکوراسیون داخلی شما خاص و جذاب جلوه کند.

تک تک موارد گفته شده در این مقاله باعث افزایش بازدهی بصری و کاربردی محیط خواهند شد پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (27)
بازسازی و دکوراسیون داخلی پنت هاوس مدرن بهمراه روف گاردن

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی نشانه های مختلفی دارد و ما به عنوان افراد ایرانی سلایق و علایق مخصوص به خود را داریم و تاریخ غنی کشور ما از معماری تحسین برانگیز و ماندگار در سطح جهانی بهره می برد.
پس بهتر است در منزل خود نشانه های ایرانی، بسته به سلیقه و محیط منزل خود نهایت استفاده را ببریم.
استفاده از المان های ایرانی باعث می شود منزل روح بیشتری بگیرید و شما در محیط احساس راحتی و آرامش بیشتری کنید.
اشتباه نکنید منظور ما سنتی سازی منازل نیست، (هرچند که خانه های سنتی هم جذابیت خاص خودشان را دارند) اما بهتر است که با توجه به سلیقه شخصی که داریم دست بکار شویم و خانه ای جذاب بسازیم.

حالا سوال اینجاست که برای داشتن منزل ایرانی با دکوراسیون داخلی بروز باید چیکار کنیم؟

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (14)
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی با مارون دکور مربوط به سال 1397

برای جواب دادن به این سوال باید ببینیم دست پیمانکار در چه حد برای شکل گیری دکوراسیون داخلی منزل ایرانی باز است.

اگر امکان تخریب و تغییر پلان در پروژه وجود داشته باشد می توانید با یک طراحی داخلی خاص و دلربا  کار رو شروع کنیم.

مثلا در استفاده مدرنیزه شده از فرم ها و اشکالی که در معماری سنتی رواج داشته مانند ستون ها ، سقف ، دیوار ، نقشه ، درب و شکل پنجره ها در بخش هایی از منزل می تواند شروعی جذاب باشد یا مثلا کاشی کاری سنتی در سرویس هم می تواند ایده ای جالب برای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی باشد.

المان های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

پس از آن باید سراغ دکوراسیون داخلی منزل برویم و ارتباطی جذاب ومعنادار بین فرم ها، رنگها و نحوه چیدمان دکوراسیون ایجاد کنیم.

معمولا وقتی با یک خانه خالی قدیمی پر از ایراد مواجه هستید سخت است که بتوانید محیطی رویایی برای خود بسازید و در این مواقع افراد دچار استرس و درگیری فکری زیادی می شوند، خواندن کامل این مقاله به شما دید جدیدی خواهد داد تا مرحله به مرحله پیشروی کرده و در هر مرحله قدم های اصولی بردارید تا از خروجی دکوراسیون داخلی منزل خود کاملا راضی شوید.

هم راستای سبک اصلی طراحی داخلی دکوراسیون را شروع کنید و با اضافه کردن خلاقیت مثلا استفاده از المان های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی محیط را جذاب تر کنید.

از رنگ ها هوشمندانه استفاده کنید (پایین تر در مورد رنگ ها و کلیه نکات این بخش توضیحاتی کاربردی ارائه می دهیم)

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (62)
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی با مارون دکور اجرا شده در سال 1401

با توجه به ابعاد و فضایی که دارید وسایل خانه را اتخاب کنید. 

دیوار های اصلی و کانونی منزل را پیدا کرده و چیدمان دکوراسیون داخلی را بر محوریت آن ها انجام دهید خصوصا بزرگترین قسمت مبل باید در نقطه مرکزی دیوار اصلی منزل باشد.

از مهمترین و بزرگترین وسایل شروع کنید و به اصطلاح از کل شروع کرده بعد به جز برسید.

نکات طلایی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

  • استفاده از خطوط طراحی متقارن هندسی که بصورت هنرمندانه کنار هم طراحی شده باشند می تواند اولین قدم شکل گیری یک دکوراسیون داخلی ایرانی ایده آل باشد.
  • استفاده از فرش های کلاسیک ، گلیم و قالیچه از اولین نکات مهم در منازل ایرانی بشمار می رود.
  • اما دقت بقرمایید که در فضاهایی که با یکدیگر مشترک هستند و دید مستقیم دارند از رنگبندی های خیلی متفاوت استفاده نکنید تا محیط یکپارچه تر و بزرگتر به نظر برسد.
  • ضمن آنکه فرش خود را با توجه به ابعاد مبلمان و محیط انتخاب کنید ، زیاد بزرگ بودن فرش مثل زمانی که کل مبلمان زیر فرش می رود یا کوچک بودن فرش می تواند تاثیر منفی در محیط شما ایجاد کند همین که دو پایه اول مبل روی فرش باشد کفایت می کند.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (65)
 
  • رنگ های گرم می توانند مکمل خوبی برای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی باشند که پبشنهاد می کنیم فقط بصورت مکمل از آن ها استفاده کنید، رنگ گرم مثل رنگ های زرد ، نارنجی ، قرمز ، قهوه ای و… 
  • رنگ های گرم نماد انرژی هستند و در ترکیب با رنگ های خنثی می توانند جذابیت خاصی داشته باشند.
  • همیشه الهام گرفتن از طبیعت یکی از طلایی ترین نکات خانه ها در طول تاریخ بوده و انرژی خوبی در محیط منزل ایجاد می کند.
  • در منزل خود چه در متریال ها چه در رنگبندی از عناصر طبیعی الهام بگیرید ، رنگ قرمز و نارنجی نماد آتش ، رنگ آبی و نیلی نماد آسمان و رنگ سبز و خاکی (قهوه ای ) می تواند نماینده زمین در رنگ ها باشد.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی در تهران
  • استفاده از دکورهای قدیمی سنتی ،نقاشی های ایرانی ، تابلو فرش های خاص ، وسایل چوبی منبت کاری شده، ادوات موسیقی، ظروف سنتی ایرانی ، صنایع دستی، ظروف مینا کاری شده ، ظروف خاص سنتی و سفالی، وسایل قدیمی خاص،  یکی دیگر از المان های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی است.
  • استفاده از بشقاب های تزئینی قدیمی با رنگهای خاص در کنار هم در قسمتی از یک دیوار کوچک می تواند ایده ای برای دکوراسیون به سبک ایرانی باشد.
  • آجر یکی از المان های خانه های قدیمی ایرانی است ، پس اگر به این سبک علاقه دارید میتونید در قسمتی از منزل از دیواری آجری چه سنتی چه مدرن استفاده کنید چراکه برای دکوراتیو کردن منزل هم می تواند مکمل خوبی باشد.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (59)
  • استقاده از ترکیب بافت، چوب، حصیر، چانکی های بافتنی می تواند جذابیت زیادی به دکوراسیون داخلی منزل ایرانی اضافه کند.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن ایرانی

با یک طراحی داخلی ایده آل منزل خود را مستعد یک چیدمان حرفه ای کنید و برای مدرن سازی منزل المان های سبک مدرن را در محیط ایجاد کنید.

یکی از مهمترین بخش های خانه قسمت نشمین و تی وی روم است که معولا زمان زیادی را افراد در آن سپری میکنند، پس باید در طراحی آن دقت زیادی داشته باشید.

دکوراسیون داخلی تی وی
دکوراسیون داخلی تی وی روم

می توانید در دیوار اصلی خانه خود از طرحی خاص تر و کاربردی تر استفاده کنید و سیم های پلیرهای خود را از پشت کار رد کنید تا آشفتگی و شلوغی آن فضا را به حداقل برسانید.

دکوری که با توجه به سبک مورد علاقه شما ، ابعاد دیوار و کاربردی که مدنظر دارید طراحی شده باشد و زیبایی محیط شما را افزایش دهد.

طراحی و دکوراسیون داخلی منزل خود را بدست افراد متخصص قرار دهید و با اشتراک گذاشتن سلیقه خود یک خروجی دلنشین برای منزل خود داشته باشید.

طراحی و دکوراسیون داخلی تی وی روم
دکوراسیون تی وی روم

چیدمانی انجام دهید که بهترین حالت نقشه خانه شماست، نه چیدمانی که 6 ماه یکبار آن را تغییر دهید.

از متریال های مختلف و رنگبندی جذاب ترکیبی هارمونیک با سبک طراحی و دکوراسیون داخلی منزل به میزان صحیح استفاده کنید تا بازدهی محیط بیشتر شود.

اگر در منزل خود بچه کوچک دارید و از انتخاب رنگ هایی مثل سفید یا مشکی در مبلمان خودداری نمایید. در کل بهمراه زیبایی به دوام و کیفیت اجناس نگاهی ویژه داشته باشید تا در طول زمان زیبایی خود را همچنان حفظ کنند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (26)
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (2)

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی که به معنای آراستن و مرتب کردن هست مربوط به چیدمان و جزئیات محیط می شود و دکوراسیون داخلی منزل ایرانی می توند با نکاتی که در این بخش خواهیم گفت برای افراد محیطی دلنشین و جذاب تر شود.

طراحی داخلی مربوط به طراحی اجزای اصلی ساختمان مانند سقف، دیوارها، آشپزخانه و دیگر بخش ها می باشد و طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی باید با هماهنگی با یکدیگر طراحی شده و با اجرایی با کیفیت و اصولی منزل شما را از نظر زیبایی، جذابیت و کارایی به بهترین شکل نغییر دهد تا از محیط خود نهایت نهایت لذت را ببرید.

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی با مارون دکور

سوال اینجاست که چرا باید به دکوراسیون داخلی منزل خود اهمیت بدیم؟
شاید خودتان از اهمیت دکوراسیون داخلی در منزل آگاه باشید اما بگذارید کوتاه به چند نکته مهم آن ما هم اشاره کرده باشیم.
با عدم تغییر محیط خود چه چیزهایی را از دست میدهیم؟
شما یا بیشتر وقت خود را در خانه هستید یا آنقدر درگیر کار خود هستید که وقتی خانه می آیید باید برای ادامه زندگی جان تازه بگیرید، که در هر صورت خانه مهمترین قسمت زندگی هر انسان بشمار می رود. پس چرا این محیط را طوری تغییر ندهیم که نقطه مثبت زندگی ما باشد؟ 

چرا با کاربردی تر کردن محیط از استفاده از بخش های مختلف لذت نبریم؟ چرا با زیباسازی محیط زندگی کیفیت زندگی کردن خود را چندین برابر بالاتر نبریم؟ چرا از تاثیری که رنگ ها ، طراح ها و نور می تواند روی ما بگذارد غافل شویم؟ شما قطعا در طول زندگی خود در محیط هایی بودید که تحت تاثیر زیبایی و عظمت آن محیط قرارگرفته اید اما نکته اینجاست که با هزینه خیلی معقول به نسبت قیمت هایی که امروزه بابت ماشین و خودرو … می پردازید میتوانید خانه ای ایده آل داشته باشید.

دکوراسیون داخلی مارون

بگذریم که امروزه با افزایش شدید قیمت مسکن، بازسازی ملک ارزش افزوده حساب شده و باعث افزایش قیمت ملک شما هم می شود اما به عقیده ما خارج از بحث مالی ما باید برای محیط زندگی خود ارزش بیشتری قائل باشیم.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

بهترین شرکت را برای بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید، مجموعه ای که همزمان بتواند از تخریب تا تحویل کلید به شما سرویس دهد و مسئولیت کل پروژه را بپذیرد و در کار خود ظرافت و دقت را در اولویت قرار دهد.

مهمترین نکاتی که یک مجموعه ایده آل باید در خود داشته باشد، تجربه و دانش لازم در مورد معماری و دکوراسیون داخلی، اکیپ اجرایی حرفه ای برای اجرایی شدن طرح سه بعدی به بهترین شکل، تسلط به متریال های روز در سبک های مختلف و اجرای با پروژه با نظارت روزانه می باشد.

دکوراسیون داخلی (39)

مراحل رسیدن به دکوراسیون داخلی ایده آل

برای رسیدن به یک دکوراسیون داخلی ایده آل هم نکات مهم را مرور خواهیم کرد هم مراحل اصلی در انجام پروسه انجام بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزل را که به این صورت است به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • بازدید از محیط شما ، مشاوره ، ایده پردازی اولیه
  • دیدن نمونه کارها و مشخص شدن سبک مورد علاقه شما، و مشخص شدن محدوده ی قیمت
  • طراحی دو بعدی از ایده ها و ارائه پیش قرارداد
  • طراحی سه بعدی و تنظیم و عقد قرارداد
  • شروع اجرای پروژه بر مبنای طرح سه بعدی ارائه شده.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (35)
بازسازی و دکوراسیون داخلی سه واحد از خانه ای ویلایی
  • در ادامه نکات کلی و و مهم مربوطه به طراحی و دکوراسیون منزل را با هم مرور خواهیم کرد:
  • سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  • نیاز های افرادی که در خانه زندگی می کنند را یادداشت نمایید.
  • برای مثال اتاق فرزند ، چ سن و جنسیتی دارد؟ بیشتر در چه محیطی زمان خود را میگذراند؟ بیشتر به چه قسمت هایی از خانه نیاز دارد؟ سلیقه شخصی او چگونه است؟ چقدر وسایل دارد؟ وسایلی که زیاد استفاده می شوند و باید دم دست باشند و وسایلی که باید در کمدها و دکورها مخفی شوند برای استفاده بلند مدت، و…
دکوراسیون داخلی منزل مدرن ویلایی
دکوراسیون داخلی خانه ویلایی مربوط به سال 1401
  • ایراد ها و ضعف های نقشه خانه خود را بنویسید تا برای رفع آن ها از قدرت طراحی داخلی استفاده کنید.
    مثل داشتن سقف کوتاه ،فرو رفتگی ها شکستگی های زیاد در دیوارها، داشتن ستون مزاحم در قسمتی ازخانه، بازشدن مستقیم درب ورودی رو به هال، پذیرایی یا نشیمن شخصی، ضعف های ظاهری و کاربردی ، مشکلات فنی و تاسیساتی و …
  • آیا خانواده ای پر رفت و آمد هستید؟ یا در 99 درصد اوقات در منزل استفاده شخصی دارید؟ یادداشت نمایید.
  • از سرمایش گرمایش منزل خود راضی هستید یا باید تغییرات ساختاری ایجاد شود ؟ از نور خانه چطور؟
    تمام این موارد را می توان با یک طراحی داخلی عالی تا حد زیادی برطرف کرد و خانه را مستعد یک دکوراسیون داخلی ایده آل کرد.
دکوراسیون داخلی منزل مدرین ویلایی
  • از مشاورین با تجربه معمار کمک بگیرید تا در بهرتین و اصولی ترین حالت پروسه تغییرات آغاز شود.
  • فضای متناسب بین چیدمان مبل ،وسایل و اشیا و فضای رفت و آمد را در نظر بگیرید.
  • از تزئیناتی استفاده کنید که روح بیشتر به محیط القا کرده و در طول زمان برای شما خسته کننده نباشد.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (17)
  • به کمک اکسسوری های نوری و نورپردازی های دیواری و سقفی مکملی عالی برای نور طبیعی منزل ایجاد کنید.
  • چیدمانی انجام دهید که بهترین حالت نقشه خانه شماست، نه چیدمانی که 6 ماه یکبار آن را تغییر دهید.
  • در ادامه بیشتر به تمام این موارد که بصورت خلاصه وار گفته شد خواهیم پرداخت.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (41)

چگونه دکوراسیون داخلی منزل خود را تغییر دهیم؟

برای رسیدن به یک دکوراسیون داخلی اصولی و جذاب و ایجاد فضایی گرم وسایل خانه را به درستی هماهنگ سازی کنید .

هم از نظر نحوه قرار گیری وسایل به صورت اصولی در محیط ، هم رعایت فاصله ها (فاصله مکالمه ، فاصله تا تی وی ، فواصل رفت و آمد ، فواصل خالی مورد نیاز و فضای مربوط به اکسسوری ها ) ، هم از نظر رنگبندی ، و هم هماهنگی دکوراسیون با سبک اصلی طراحی داخلی منزل ، فضا را بهینه سازی کنید و به تک تک نکات اهمیت دهید تا در نهایت محیطی خاص داشته باشید که به این زودی ها از منزل خود آن خسته نشوید.

ترکیب عالی از طرح و رنگ بسازید و با نورپردازی خاص آن، منزل خود را زیباتر و کاربردی تر کنید.

نورپردازی در طراحی و دکوراسیون داخلی

نورپردازی از مهمترین ارکان دکوراسیون منزل بشمار میرود که باید در4 سطح مختلف به ترتیب از کم به زیاد بصورت هوشمندانه طراحی و مورد استفاده قرار بگیرد.

نورپردازی منزل

شاید برای افرادی میز نهار خوری کاربردی نباشد پس باید بجای اشغال فضایی نا کارامد سعی کرد با طرحی جدید فضایی برای غذا خوردن این خانواده در نهایت زیبایی راحتی و آرامش طراحی کرد که کاربردی تر باشد.

یا شاید خانواده ای دارای رفت و آمد زیادی هستند و مهمان های زیادی را پذیرایی میکنند در این حالت طراح باید در چیدمان دکوراسیون داخلی فکر تمامی جوانب یک خانواده شلوغ را کرده و طرحی متناسب ارائه کند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (61)
طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

دکور داخلی با 12 ایده کاربردی

  • سعی کنید اگر متراژ خانه شما اجازه می دهد یک کنج دنج در منزل خود ایجاد کنید، حتی اگر فضایی کوچک باشد.
  • خانه جدید خود را طوری طراحی کنید که وسایل در سازماندهی و نظم باشند چراکه شلوغی هیچ چیز مثبتی به خانه شما اضافه نمی کند.
  • تمام دیوار های خانه را با دکور و تابلو وتزئینات پر نکنید و سعی کنید اعتدال را در بکار بردن از تزئینات رعایت کنید.
  • آینه می تواند جذابیت دکوراسیون منزل را افزایش دهد، مدل آینه را بسته به سبک دکوراسیون داخلی محیط انتخاب کرده و سعی کنید از آینه های شلوغ با ابعاد کوچک بهم پیوسته با اشکالی مثل لونه زنبوری استفاده نکنید، چرا که مهمترین نکته آینه این است که با بازتاب نور فضا را بزرگتر نشان می دهد. بهتر است از آینه در قسمت هایی از منزل که دارای فضای کوچکتری است استفاده کنید.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (18)
دکور داخلی منزل
  • استفاده از گلدان و گیاهان می تواند علاوه بر انرژی مثبتی که به منزل تزریق می کند باعث زیبایی بیشتر خانه شما شود.
    سعی کنید از گیاهان مصنوعی استفاده نکنید اما اینکه گیاهان بصورت آویز باشند یا شلف باکس ، یا بصورت گلدان بسیار مهم است ، حتی اندازه گلدان را باید متناسب با دیوار پشت سر آن انتخاب کنید، بهتر است دیوارهای زیر 1.5 متر طول را برای گلدان گذاشتن انتخاب کرده (ایده آل یک متر است) و ارتفاع گلدان انتخابی بیش از یک متر و بیست سانت نباشد، ضمن آنکه ما تک گلدان را برای همچین فضایی پیشنهاد می کنیم.
    فقط برای محیط های دنج خود اگر فضا دارید می توانید با گلدان های سایز مختلف حسابی آن فضا را شلوغ و سبز کنید.
دکور داخلی ویلایی دوبلکس
دکور داخلی ویلایی دوبلکس
  • یکی دیگر از جاهایی که در منزل می توانید از گلدان استفاده کنید در طرفین یا یک طرف دکور، شومینه یا کتابخانه است.
  • شومینه و کتابخانه اگر متناسب با سبک محیط انتخاب شود می تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی منزل شما اضافه کند.
  • از پرده های شلوغ با گل های درشت و رنگ های تند بشدت دوری کنید و سعی کنید پرده ها را ساده تر انتخاب کنید و از رنگ های با کنتراست پایین در هماهنگی با رنگ مبلمان خود استفاده کنید.
  • استفاده از پرده قدی برای پنجره های کوچک می تواند محیط شما و ارتفاع خانه را بزرگتر نشان دهد.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (12)
  • در درجه بعدی باید لوازم منزل را مطابق با طراحی داخلی منزل تهیه کنید، مثلا استفاده از مبلمان ال مدرن در فضایی کلاسیک نه تنها زیبا و اصولی نیس بلکه زنندست! فرش ، مبلمان ، نهارخوری ، میزها و کلیه لوازم باید در راستای سبک منزل باشند تا خروجی کار شما به نهایت برسد. برای همین پیشنهاد میکنیم از طراح منزل خود در تمامی مراحل مشاوره بگیرید.
  • ضمن آنکه همانطور که شاره کردیم سایز وسایل را باید متناسب با ابعاد موجود در محیط انتخاب کنید، برای مثال در محیط های کوچک از مبلمان بزرگ استفاده نکنید یا فرش مکمل را خیلی کوچک یا بزرگ تهیه نکنید.
نقش چوب در دکوراسیون داخلی
  •  سپس هر وسیله را در بهترین موقعیتی که در منزل قرار دارید چیدمان کنید، از وسایل بزرگتر و اصلی شروع کرده و سپس با وسایل کوچک تر و جزئی تر چیدمان را ادامه دهید و در این رابطه حتما از طراح خود کمک بگیرید.
  • زمانی که منزل شما متراژ کمی دارد از مبلمانی که پایه دارند و دارای ظرافت در طراحی هستند استفاده کنید تا منزلتان کوچک به نظر نرسد. تک تک وسایل منزل می توانند در بهتر شدن محیط شما تاثیر مثبت بگذارند.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (11)

برای اینکه درباره دکوراسیون داخلی منزل بیشتر بدانید همچنان با ما همراه باشید که نکات جذابی را در ادامه برای شما عزیزان قرار داده ایم.

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

پس از مدلسازی اصولی نوبت به رنگبندی می رسد ، جایی که یکی دیگر از مهمترین قسمت های دکوراسیون داخلی بشمار می رود.
ما طراح های زیادی دیده ایم که نمی دانند کدام قسمت ها باید با هم ست شوند! همکار عزیز!! البته که شمایی که در حال خواندن این مطالب هستید بی شک انتخابی صحیح تر از اکثریت جامعه خواهید داشت.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (63)

در کل اجزای اصلی طراحی داخلی باید یکدیگر ست می شوند (سقف ، دیوار ها ، کف ) ، و اجزای دکوراسیون داخلی با یکدیگر، اما این دو می توانند در بعضی سبک ها از خانواده رنگی مشترک بهره ببرند.
برای مثال شما باید ترکیبی هارمونیک بین مبلمان ، پرده و فرش خود ایجاد کنید ( برای نشمین و پذیرایی ) ، و چوب ها و سخت افزار ها را باهم ست کرده و در جزئیات با جسارت بیشتر رنگ ها را اضافه کنید. این ست کردن می تواند استفاده از چند رنگی باشد که در یک خانواده رنگی تعریف می شوند هم می تواند به صورت متضاد با یکدیگر ترکیب و ست شوند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (52)

از سفیدی ها و تیرگی ها به صورت هوشمندانه و مکمل استفاده کنید ، شاید در عکسهای ژورنالی و تبلیغاتی فضاهای کاملا سفید یا تیره را دیده باشید که در عکس اتفاقا جذاب هم به نظر میرسند اما در نظر داشته باشید شما برای بک گراند گوشی خود بازسازی نمی کنید بلکه فضایی برای زندگی کردن در نهایت آرامش و لذت می خواهید پس در مرحله اول از اغراق در استفاده از هر رنگی بپرهیزید.
و از رنگ های سفید و مشکی به اندازه ای که عمق کافی را ایجاد کنند و تعادل داشته باشند به عنوان بیس استفاده نمایید.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (53)

در مرحله بعدی با انتخاب یک مکمل عالی رنگ های خنثی منزل خود را متضاد کنید و ترکیبی زیبا از رنگ های خنثی و یک الی دو خانواده رنگی هارمونیک پیاده سازی کنید.
برای مثال دیوار و سقف سفید، کف مطابق با سبک انتخابی، استفاده از مبلمان با رنگ کارملی با سخت افزار طوسی یا استخوانی با فرشی که بیس آبی یا فیروزه ای ملو داشته باشد بایکدیگر تضاد دارند و جذابیت و احساس خوش آیند ایجاد می کند ، البته که این یک مثال از ده ها رنگبندی است که می توانید از آن ها استفاده کنید. با رنگبندی صحیح قبل از ایجاد بافت در محیط ، منزل شما غنی و دلربا خواهد شد.
ضمن آنکه استفاده از یک خط رنگی تیره در ترکیب با رنگ های زنده می تواند مکمل خوبی برای فضای آرام و جذابی که می خواهید باشد و تاثیر خوبی روی دکوراسیون داخلی منزل شما ایجاد خواهد کرد.

از رنگ های شادتر هم در جزئیات خود استفاده کنید هرچند که پیشنهاد میکنیم کنتراست رنگ ها تند و بالا نباشد اما برای هر خانه وجود رنگ زنده بسیار لازم می باشد.

رنگ در طراحی و دکوراسیون داخلی

پرطرفدار ترین سبک های طراحی و دکوراسیون داخلی

هر سبک المان ها و زیبایی خاص خود را دارد که در ابتدا شما باید با دیدن سبک ها مختلف طراحی و دکوراسیون داخلی متوجه شوید که کدام سبک را بیشتر می پسندید و طراح خود را در جریان قرار دهید تا طبق سلیقه شما بهترین طراحی ممکن را برایتان ارائه کند.

مهم تر این است که هر سبکی را که می پسندید آن اصولی طراحی کرده و در چیدمان دکوراسیون داخلی خود وسواس داشته باشید.

تک تک قسمت های منزل نیازمند توجه طراح می باشند ، برای مثال در اتاق خواب خود سعی کنید فضایی مناسب برای کسب برای آرامش بیشتر ایجاد کرده و برای تمامی وسایل خود قسمت هایی را طراحی کرده تا اتاق شلوغ و درهم به نظر نرسد و هر زمان به وسایل خود احتیاج دارید بتوانید به بهترین شکل به آن دسترسی داشته باشید.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (55)

در ادامه مختصر به معرفی سبک ها خواهیم پرداخت و شما را برای اطلاعات بیشتر در مورد سبک های طراحی و دکوراسیون داخلی به مقالات دیگر خودمان هدایت خواهیم کرد. 

دکوراسیون داخلی پنت هاوس دوبلکس
دکوراسیون داخلی پنت هاوس دوبلکس با مارون دکور

دکوراسیون داخلی مدرن

سبک مدرن یکی از محبوب ترین سبک های طراحی و دکوراسیون داخلی بشمار میرود چرا که برای انواع خانه مناسب می باشد. اگر محدودیت متراژ ، ارتفاع سقف و کمبود فضا دارید این سبک می تواند یک از سبک هایی باشد که انتخاب می کنید ، البته که این سبک مناسب لوکس سازی خانه های بزرگ هم می باشد.
استفاده از خطوط جسورانه در طراحی که هم میتواند کرو ، هم کیوبیک و هم خطوط صاف باشد از مهمترین مشخصه ی طراحی داخلی این سبک بشمار میرود و شما در رنگبندی محدودیتی نخواهید داشت و متریال ها با ترکیب با یکدیگر در این سبک معنا پیدا می کنند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (50)
دکوراسیون داخلی مدرن

برای داشتن منزلی مدرن باید طراحی و دکوراسیون داخلی منزل خود را دقیقا طبق اصول معماری مدرن بنا کنید.

دقت بفرمایید قسمت به قسمت یک محیط از طراحی تا چیدمان باید تابع قوانین آن سبک باشد تا خروجی آنچه انتظار دارید باشد.

برای شروع تخریب بهترین گزینه است تخریب گچ بری ها و دکورهای قدیمی، تغییر جزئی نقشه می توان راه را برای یک طراحی و دکوراسیون داخلی مدرن هموار سازد.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن مربوط به سال 1398

از مهمترین نکات برای داشتن خانه ای مدرن می توان از بکار گیری خطوط طراحی مناسب سبک مدرن، استفاده متریال های روز دنیا، استفاده از رنگبندی با مبنای رنگ های خنثی، استفاده از وسایل مدرن با رعایت اصول چیدمان این سبک، تا هوشمندسازی خانه و ادوات آن را می توان نام برد .

در ادامه در مورد سبک ها بیشتر توضیح خواهیم داد و برای اطلاعات بیشتر می توانید مقالات دیگر ما که همین پایین برای شما لینک میکنیم را مطالعه نمایید.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (56)

سبک مینیمال

به طور خلاصه سبک مینیمال یکی از پر طرفدار ترین زیرشاخه های سبک مدرن است که مناسب کلیه منازل کوچک و بزرگ نیز می باشد و در آن در سادگی در اولویت قرار میگیرد.

استفاده از خطوط طراحی ساده تر و کیوبیک خطی تر ، استفاده بیشتر از رنگ های سفید و خنثی ، قرارگیری کمتر اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی ، پنهان کردن جزئیات دکوراسیون داخلی در قسمت های مخصوص طراحی شده با حداقل بُعد  ، از بین بردن بیشتر شکستگی ها و گوشه های تیز و کرو های طبیعی محیط (مثل ستون ها و فرو رفتگی های و..) در طراحی ، از مهمترین مشخصه های این سبک می باشند که در نهایت خروجی های این سبک دارای حس آرامش و وایب سبکی خواهد بود.

دکوراسیون داخلی مدرن

البته که این بدان معنا نیست که شما با هیچ کاری نکردن در منزل خود سبک مینیمال خواهید داشت ، این سبک هم دارای کلیات و جزئیات خاص مخصوص به خود در طراحی می باشد که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می تواند از مقالات دیگر ما در مورد این سبک بازدید نمایید.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (9)

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

سبک نئو کلاسیک امروزه جزء سبک های مورد علاقه افراد بشمار می رود و از سبک های مهم طراحی و دکوراسیون داخلی است.

 این سبک بر پایه سبک کلاسیک طراحی شده اما می توانید المان های مدرن در طراحی و دکوراسیون داخلی ، رنگبندی و جزئیات قرار دهید و نیازی نیست مانند سبک کلاسیک از جزئیات و خطوط بیش از حد و تقارن استفاده کنید. به عبارتی ساده تر مدرن سازی سبک کلاسیک را نئوکلاسیک می نامند.

اگر بین سبک مدرن و کلاسیک مردد هستید سبک نئو کلاسیک می تواند گزینه خوبی برای دکوراسیون داخلی منزل شما باشد.

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک
دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

در این سبک می توانید انواع رنگ های زنده را با رنگ های خنثی ترکیب کرده و از متریال های لوکس بیشتری نسبت به سبک مدرن استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی منزل نئوکلاسیک
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی به سبک نئوکلاسیک

اید توجه داشته باشید در طراحی داخلی و انتخاب وسایل و مبلمان در این سبک باید مواردی که دارای ظرافت در طراحی هستند استفاده کنید و رنگ های طلایی ، نقره ای و مسی می توانند در بخش هایی از محیط مورد استفاده قرار گیرند، در این سبک باید ترکیبی جذاب از المان های سبک کلاسیک و مدرن با یکدیگر بسازید که این مهم نیازمند استفاده از اکیپ طراحی واجرای حرفه ای خواهد بود تا در نهایت منزلی خاص و متفاوت داشته باشید.

دکوراسیون داخلی منزل
دکوراسیون داخلی منزل نئوکلاسیک

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از قدیمی ترین ، غنی ترین و خاص ترین سبک ها در طراحی و دکوراسیون داخلی است که البته شرایط خاص خود را می طلبد تا بتوانید این سبک را به نحو احسنت اجرا کنید مانند متراژ نسبتا بالا ، سقف نسبتا بلند و البته شرایط مالی بهتر!
در این سبک جزئیات زیاد مکمل کلیات خواهند شد و نظم در خطوط طراحی و تقارن حرف اول را می زند ، اسفاده از رنگ های شاد خیلی در این سبک مرسوم نیست و برای رنگبندی محدودیت هایی خواهید داشت و بنا به سلیقه خود می توانید با اضافه کردن رنگ های طلایی و نقره ای به میزان کافی (نه چندان زیاد ) جلوه کار خود را بیشتر کنید تا لوکس تر به نظر برسد.

دکوراسیون داخلی کلاسیک

در دکوراسیون داخلی این سبک بر عکس مینیمال نگران شلوغ شدن محیط نباید باشید (البته زیاده روی هم نیازمند تخصص است تا نتیجه خروجی جذاب باشد)
در این سبک سقف و دیوارها هر کدام در طراحی قاب بندی شده و برای دکوراسیون داخلی مرتبط آماده خواهند شد و چوب یکی از مهمترین متریال هاییست در در طراحی و دکوراسیون داخلی این سبک استفاده می شود.

دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک
کابینت کلاسیک دکوراسیون داخلی منزل

هدف از دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک انتقا حس عظمت و شکوه به افراد هست و با این سبک می توان لوکس گرایی را به نهایت خود رساند چرا در کلیه وسایل و متریال های این سبک باید از جنس مرغوب و باکیفیت استفاده کنید، اگر به این سبک نیز علاقه  دارید برای آشنایی کامل با آن روی دکوراسیون داخلی کلاسیک کلیک کنید.

دکوراسیون داخلی منزل
دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک

سبک روستیک

سبک روستیک سبک خاصی است که در بیشتر مواقع در خانه های خارج از شهر و داخل طبیعت از آن استفاده می شود و المان اصلی این سبک استفاده از متریال های طبیعی مانند چوب ، سنگ است که در این سبک استفاده از شومینه ، رنگ های گرم زیاد ، شلوغی به سبک طبیعت بسیار رایج است ، ضمن آنکه می تواند با توجه به موقعیت خانه از متریال های بومی هم در ترکیب متریال های طراحی و دکوراسیون داخلی این سبک استفاده کنید که برای اطلاعات بیشتر در این مورد می تواند از مقاله ای که پایین این بخش برای شما لینک می کنیم استفاده کنید.

دکوراسیون-داخلی-روستیک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک بسیار اهمیت دارد خیلی ها فکر می کند چون منزلشان کوچک است نباید در آن تغییرات اساسی ایجاد کنند! اتفاقا برعکس منزل کوچک باید طوری طراحی شود که از قسمت به قسمت آن چه از نظر زیبایی چه کارایی بهترین استفاده را بتوان برد.
در این بخش چند نکته مهم مربوط به دکوراسیون داخلی منزل کوچک را بررسی میکنیم:
بهترین سبک برای منازل زیر 80 متر سبک مینیمال است چون در این سبک با سادگی مدرن سازی محیط را شروع کرده و منزل کوچکتان را را یکبار برای همیشه از شلوغی ها و اضافی ها پاک خواهید کرد.

دکوراسیون داخلی مارون
  • به زیبایی و کارایی همزمان بها دهید ، دیوار های اضافه ، سقف های قدیمی ، دکورهای عمیق و گچبری ها را تخریب کنید و خانه را آماده یک طراحی داخلی عالی مینیمال کنید.
  • در منازل کوچک سعی کنید از نور های توکار استفاده کنید و سقف خود را با دکورهای عمیق و لوسترهای بزرگ کوچکتر نشان ندهید.
  • برای تمامی نیازها و وسایلی که دارید دکور ها و کمد های توکار در قسمت های شکستگی و پرت خانه در نظر بگیرید تا محیط یکدست تر دیده شود.
دکوراسیون داخلی منزل کوچک 60 متری
کابینت منزل 55 متری
دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی
دکوراسیون داخلی منزل 60 متری
  • رنگ سفید بهترین رنگ برای رنگ غالب منزل کوچک است و بر پایه رنگ سفید دکوراسیون خانه را بنا کنید اما زیاده روی نکنید تا منزل کسل کننده به نظر برسد و با رنگ شکن های هوشمندانه پالتی جذاب برای منزل کوچک خود آماده کنید.
  • از استفاده زیاد از وسایل تزئینی کوچک پرهیز کنید و تمامی دیوار های خانه خود را پر نکنید.
  • از پرده های نازک باطرح ساده و رنگ روشن در قسمت هال و پذیرایی استفاده کنید و از خرید وسایل بزرگ و جاگیر پرهیز نمایید.
  • مبلهای تخت خوابشو اگر مهمان شبانه دارید می تواند جزیی از انتخاب های شما باشد اما همچنان سعی کنید از مبلمان بزرگ پرهیز کرده و حتما مبل پایه دار بخرید.
  • می توانید از انواع مبل و تخت کم جا که برای محیط و ابعاد منزل شما طراحی و ساخته شده باشد استفاده کنید.
  • نور منزل را باستفاده از نورهای توکاری سقف و دیواری و اکسسوری ها تقویت کنید و در مقابل نورگیرها وسایل بزرگ قرار ندهید.
دکوراسیون داخلی منزل کوچک در سرویس
سرویس منزل 55 متری
دکوراسیون داخلی منزل 60 متری
دکوراسیون داخلی منزل 55 متری
  • یادتان باشد که در منازل کوچک هر سانتی متر اهمیت دارد پس فضاها را بهینه سازی کرده و برای تمامی قسمت ها طراحی سه بعدی کنید و با برنامه ریزی کامل تغییر دکوراسیون منزل خود را شروع کنید. 
  • از فضای تخت ، قسمتهای از مبلمان (اگر فضا دارد) یا نیمکت های نهارخوری برای جا دادن وسایل خود استفاده کنید.
دکوراسیون داخلی منزل (69)
  • یکی دوجای خانه می تواند با گلدانی ظریف ، سبز و زیبا جذابتر به نظر برسد.
  • حتما در دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود از آینه استفاده کنید تا نور منعکس شده و فضا را بزرگتر نشان دهد.
  • برای کف خانه های کوچک از سرامیک های نانو پولیش براق با رنگ روشن استفاده کنید و کف را یکدست کار کنید تا محیط بزرگتر نشان داده شود ، برای مثال بعضی از منازل در قسمت آشپزخانه یا اتاق خود از کفی متفاوت استفاده می کنند.
  • استفاده از کاغذ دیواری مخصوصا با طرح شلوغ را فراموش کرده و سعی کنید با رنگ محیط دلنشین ایجاد کنید.
  • در ادامه به برخی از نکات مهم در اتاق خواب و آشپزخانه می پردازیم پس همچنان باما همراه باشید.
دکوراسیون داخلی اتاق خواب
  • اتاق خوب باید فضایی برای کسب نهایت آرامش باشد و افراد در آن احساس راحتی کنند و برای تمامی وسایل فضای مخصوص طراحی شود.
  • در طراحی اتاق خواب می توانید از رنگ های تیره بیشتر از قسمت های دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید.

با ما همراه باشید تا درباره دکوراسیون داخلی منزل بیشتر بدانید

تقریبا هیچ خانه ای نیست که بتوانید بخرید و 100 درصد آنچه می خواستید را داشته باشد ، مخصوصا امروز با بالا رفتن قیمت خانه ها امر بازسازی ساختمان بیش از پیش مورد توجه افراد قرار گرفته که می توانند با هزینه ای بسیار مناسب تر نسبت به تغییر خانه ، برای خود محیطی ایده آل باب سلیقه افراد منزل ایجاد کنند.

بازسازی هر خانه می تواند جان تازه ای به سازه و افرادی که در آن زندگی میکنند ببخشد و بسیار از نیازهای شما را بهبود ببخشد و از نظر زیبایی و کارایی محیط شما را بشدت ارتقا دهد. پس بهتر است برای ساخت منزل رویایی خود دست بکار شوید تا کیفیت زندگی و روزمره خود را بالا برده و آرامش بیشتری را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد بازسازی حتما بخش بازسازی ساختمان ما را بازدید کرده و مطالب آن را پیش از شروع بازسازی مطالعه نمایید تا هم انتخاب های بهتری داشته باشید هم با صفر تا صد این پروسه آشنا شوید.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (19)
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (24)

نقش چوب در طراحی و دکوراسیون داخلی

استفاده هوشمندانه از چوب در دکوراسیون داخلی منزل، می تواند مکملی جذاب بشمار رود چرا که در رنگبندی و زیباسازی، محیط شما را تقویت می کند.

ضمن آنکه چوب اصلی ترین عاملیست که به محیط شما بافت و گرما اضافه می کند. 

چوب را در بخش های مختلفی می توان بکار برد اما زیاده روی در بکار گیری از چوب در منازل هم نتیجه جالبی نخواهد داشت،(مگر در مواردی خاص) 

از مهمترین قسمتی هایی که از چوب می توانید در آن ها استفاده کنید می توان به کف ، دکور ، میزها و مکمل سخت افزاری مبلمان و قاب های عکس و قطعات هنری اشاره کرد.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (30)

نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل

آشپزخانه از مهمترین قسمت ها در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل بشمار می رود و به عبارتی قلب منزل است و باید طراحی آن مطابق با طرح کلی منزل باشد، زیبایی کابینت آشپزخانه در جذابیت منزل بسیار تاثیر گذار است ، اینکه منزل شما در کل به سبک مدرن است اما کابینت ها کلاسیک اصلا اصولی نیست و جذابیتی نخواهد داشت و اگر به کابینت های کلاسیک علاقه دارید و سقف و کورهای مدرن را می پسندید سبک نئو کلاسیک مناسب شماست تا بتوانید با کابینت های نئو کلاسیک به هدف خود برسید.
کابینت آشپزخانه دارای کلیات و جزئیاتی بسیار است که هر کدام از قسمت های آن در خروجی نهایی تاثیر گذار هستند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (45)
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (43)

برای طراحی واجرای کابینت و کمد دیواری ها از مجموعه ای کمک بگیرید که در سبک های مختلف نمونه کارهای بی نقص و زیبا داشته باشد که ضمن رعایت اصول در طراحی و رنگبندی ، هم از متریال با کیفیت و با دوام استفاده کنند هم از نظر اجرایی کابینت ها تمیز و صحیح نصب شده باشند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (29)
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (21)

کمد دیواری ها را هم طبق نیازی خود از داخل طبقه بندی کرده و از عمق کافی آن ها اطمینان حاصل نمایید و مطابق با سبک طراحی داخلی منزل کمد هایی جذاب در منزل خود ایجاد کنید و در رنگبندی آن دقت بسیاری کنید چراکه تاثیر بسزایی در زیبایی اتاق خواب خواهند داشت.
برای دریافت اطلاعات کامل در این زمینه حتما از بخش طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ما بازدید کرده و اطلاعات و نمونه کارهای ما بررسی نمایید.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (42)
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (48)

نقش طراحی سه بعدی در شکل گیری یک دکوراسیون داخلی ایده آل 

حتما قبل از شروع کار و هزینه کردن طرح های کامل سه بعدی محیط خود را با کیفیت مناسب از طراح خود بخواهید تا با خیال راحت تری پروسه بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه خود را شروع کنید .
طراحی سه بعدی حکم برنامه ریزی پروسه اجرایی شما را دارد که باعث می شود همه چیز بر مبنای آن پیشروی کند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (3)
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (44)

دیدن طراحی قبل از اجرا دید شما را گسترش داده و باعث می شود دید کاملی نسبت به محیط قبل از اجرا داشته باشید.
پیشنهاد می کنیم برای دکوراسیون داخلی و خرید وسایل هم بر خلاف اکثریت جامعه خودتان به تنهایی اقدام نکرده و با همراهی طراح حرفه ای اقدام به خرید وسایل متناسب با طراحی اولیه کرده و طبق اصول معماری منزل خود را چیدمان کنید محیطی عالی و رویایی مطابق با سلیق خود داشته باشید که در طول زمان زیبایی و کارایی خود را حفط کند و برایتان جذاب باشد.

مارون دکور پیشتاز طراحی و دکوراسیون داخلی منزل

بهتر است کل پروسه طراحی و دکوراسیون داخلی را از طراحی تا اجرا و چیدمان توسط یک مجموعه انجام دهید تا در این پروسه به مشکل نخورید ، افرادی که سرخود اقدام به امری هنری و تخصصی مثل بازسازی و تغییر دکوراسیون می کنند در 99 درصد مواقع هم زمان هم هزینه بیشتری متحمل می شوند هم از نظر زیبایی و کارایی هیچ تناسبی بین هزینه ای که پرداخت کردند و منزلی که دارند وجود نخواهد داشت البته که انتخاب یک مجموعه اشتباه هم می تواند لطمه زیادی به افراد بزند.

به طور کل با مشاوره حضوری که افراد در محیط شما خواهند داشت می توانید فرق مجموعه ای که از تجربه و دانش کافی برخوردار هستند را از شرکت های پوشالی تشخیص دهید ضمن آنکه با بررسی رزومه و دیدن نمونه کارهای هر مجموعه می توانید تمیزی و کیفیت خروجی های آن ها را مقایسه کرده که البته باید این عکس ها شامل قبل کار ، حین کار و بعد کار باشند تا اطمینان بیشتری در مورد اکیپ اجرایی آن مجموعه داشته باشید، تا هم در زمان کوتاه تری این پروسه را طی کنید ، هم هزینه ای منطقی به نسبت کاری که می خواهید انجام دهید پرداخت کنید ، هم در نهایت از نظر زیبایی و کارایی از قسمت های مختلف منزل خود لذت ببرید.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (67)
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (70)

با درخواست حضور کارشناس از طریق مختلف در سایت از طرف شما عزیزان، کارشناسان معمار ما در محیط شما حضور پیدا می کنند تا شما را باسبک های روز مختلف طراحی و دکوراسیون داخلی منزل ، نمونه کارها و متریال ها آشنا کنند، ضمن آنکه ضعف های محیط را به شما اعلام و ایده هایی را جهت بهبود عملکرد فضا ارائه کرده، و محدوده قیمت سبک های مختلف را راخدمت شما اعلام خواهند کرد تا در صورت موافقت پروژه وارد فاز طراحی شود و قسمت های اصلی در دو مدل طراحی می شود تا شما حق انتخاب بیشتری داشته باشید و پس از انتخاب نهایی عقد قرارداد صورت گرفته و در زودترین زمان پروسه اجرایی شروع خواهد شد. برای طراحی و دکوراسیون دخلی منزل خود به سبک های روز دنیا با ما در تماس باشید.

قدم به قدم در کنار شما خواهیم بود تا محیطی ایده آل و منزلی در خور رویاهایتان داشته باشید…

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (51)
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (69)
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (68)

در این مقاله مهمترین نکات دکوراسیون داخلی منزل را برای شما عزیزان + 80 عکس ایرانی از برخی از کارهای مارون دکور را برای شما عزیزان قرار دادیم و در بخش آخر به اختصار به بعضی از سوالات متداول در زمینه دکوراسیون داخلی می پردازیم:

سوالات متداول در مورد دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی هنر مرتب کردن و چیدمان تزئینات و وسایل داخلی است که در لغت، آراستن معنی شده و نیازمند هنر و دانش مخصوص بخود در این زمینه نیز می باشد.

طراحی خاص قبل از اجرا را می توان از مهمترین نکته دکوراسیون خواند و برای رسیدن به دکوراسیون ایده آل باید تمام نکات مربوط به سبک مورد علاقه خود را به همراه جزئیات آن رعایت کنید.

دکوراسیون داخلی ایرانی بر مبنای ایده ها و نشانه هایی که در تاریخ معماری ما در گذشته استفاده می شده شکل می گیرد که می توانید کامل بر اساس آن ها پیشروی کنید یا فقط از بعضی المان ها در منزل خود بهره ببرید.

طراحی داخلی علم مربوط به معماری، مرتبط با اجزای اصلی داخلی است مانند سقف، دیوارها است و دکوراسیون داخلی به جزئیات، تزئینات و چیدمان محیط مربوط می شود.

اهمیت دادان به محیط کار و خانه علاوه بر بالا بردن کیفیت زندگی و آرامشی که دریافت می کنید زیبایی و کارایی محیط را افزایش داده و باعث افزایش ارزش قیمت ملک شما نیز خواهد شد.

جواب این سوال به میزان و شدت تغییراتی که می خواهید در منزل دراشته باشید بستگی دارد که حدودا بین 30 تا 60 روز برای مجوعه کارها زمان صرف خواهد شد.

سبک مورد علاقه خود را انتخاب و با انتخاب بهترین ها پروسه طراحی و اجرای بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل خود را شروع کنید و اگر نیاز به هرگونه مشاوره در این زمینه داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل بصورت رایگان راهنمایی کنند.

از دیگر بخش های سایت ما در قسمت های خدمات و مقالات اختصاصی، دیدن کرده و منتظر دیگر مقالات ما در این زمینه نیز باشید و نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *