ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

مقالات اختصاصی

کناف چیست و انواع پانل کناف در دکوراسیون داخلی

کناف چیست و انواع پانل کناف در دکوراسیون داخلی

کناف چیست و انواع پانل کناف در دکوراسیون داخلی سوال بسیار مهمی میباشد کناف دکوراتیو پانل های گچی ساندویچی است بر مبنای مواد معدنی گچ در آلمان تولید شده  و امروزه بسیار در دکوراسیون داخلی مورد توجه طراحان می باشد دارای نکات و ویژگی هایی است.

که مشخصات و موارد استفاده کناف شامل موارد زیر می شود:

کناف چیست و انواع پانل کناف در دکوراسیون داخلی

صفحات معمولی (RG)که در اکثر کارها استفاده می شود ، صفحات روکش داری هستند که سطح و لبه بلند طولی آن ها با مقوای محکمی پوشیده شده است و در دیوارهای جداکننده ، پوشش دیوارهای سنتی به جای گچ و خاک و گچ کاری، سقف کناف ، انواع دکور های کناف و… قابل استفاده هستند.

کناف چیست و انواع پانل کناف در دکوراسیون داخلی
صفحات مقاوم در برابر رطوبت(MR) گچ تشکیل دهنده آن با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوشش شده است برای استفاده در سرویس ها (حتی محیط های بازسازی منزل شده) ضمن آنکه باید یاداور شد رنگ مقوای این پانل ها سبز می باشد.


صفحات مقاوم در برابر حریق(FR) گچ آن ها حاوی الیاف فایبرگلاس می باشد که صفحه روکش دار را در برابر آتش مقاوم می نماید و در دکوراسیون داخلی خیلی مورد استفاده قرار نمیگیرد. ضمن آنکه باید یاداور شد رنگ مقوای این پانل ها قرمز می باشد.

از دیگر صفحات کناف که پانل های ترکیبی می باشند میتوان به صفحات مقاوم در برابر حریق و رطوبت(FM) اشره کرد.
کناف چیست و انواع پانل کناف در دکوراسیون داخلی
صفحات مسلح سیمانی (Aquapanel)
صفحات مسلح سیمانی،صفحاتی هستند که درنمای خارجی و فضاهای داخلی با درصد رطوبت نسبی بالا بکار می رود و از ترکیبات سیمان والیاف فایبرگلاس تشکیل شده اند.

مواد و مصالح جنبی کناف – ( پودرها ) بتونه درزگیر کناف
گچ های ساختمانی به طور کل هرچه درصد خلوص بیشتری را داشته باشند به پوشش بهتری دست پیدا خواهیم کرد.محصولات گچی کناف دارای ترکیبی از گچ به خلوص در حدود ۹۵% می باشند و این به مفهوم وجود میزان ناچیزی ناخالصی مانند کربنات ها و نمک در این محصولات تولیدی می باشد که شامل گزینه های زیر می شود :

کناف چیست و انواع پانل کناف در دکوراسیون داخلی
بتونه درزگیر KNAUF FUGENFULER –  بتونه درزگیر اصلی کناف می باشد که درزها و نقاط ترمیمی را بازسازی میکند. بتونه کناف را فقط باید با .آب ترکیب نمود و هنگامی که ملات بتونه درزگیر کناف گرفته(سفت شده) است، دیگر نمی توان با اضافه نمودن آب آن را رقیق کرد یا آن را هم زد.منتظر مقاله های دیگر دکوراسیون داخلی مارون در این زمینه باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *