ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

مقالات اختصاصی

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب در دکوراسیون داخلی

در این مقاله در مورد کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی و انواع چوب توضیحات و عکس هایی ارائه می کنیم تا بیشتر با کاربرد چوب آشنا شوید. چوب جزء پر طرفدار ترین متریال هاییست که در خارج و داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد مخصوصا در کابینت آشپزخانه و چوب طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. از چوب های طبیعی و فراوری شده تا انواع ام دی اف که در تقریبا تمامی منازل بصورت های مختلفی دیده می شود و کمتر محیطی را میبینیم که چوب در شکل گیری ان نقشی نداشته باشد و می توان گفت متریالیست که هیچ گاه از مد نمی افتد.

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب انواع مختلفی دارد.

برخی از آن ها بصورت ورق ای و پنل هایی با سایز مشخص تولید و ارائه می شود. پنل های چوبی برای پوشش سقف و دیوار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. مشخصه اصلی پنل های چوبی کار شده در ساختمان ها وجود درز یا شیار بین صفحات پنل هاست که هریک به یکدیگر متصل شده و در سطح قرار می گیرد ، این پنل ها می توانند بصورت اختصاصی با گره ی خاص خود در سایز های مختلف برش خورده باشد یا بصورت دیوار کوب های ام دی اف در بازار آن ها را پیدا کرد که البته از نظر قیمت و زیبایی دیوار کوب های ام دی اف در جایگاه پایینتری قرار میگیرند و در مواردی که بیشتر جنبه ی اقتصادی در پروژه وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انواع چوب در دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

چوب کاربردی ترین متریال در طراحی و دکوراسیون داخلی می باشد. چوب به دکوراسیون داخلی محیط گرما بخشیده و محیط را برای ساکنین دلنشین می سازد. از بیشترین کاربرد چوب در منزل می توان به کمد ها ، کابینت ها ، دکورها مانند پشت تاج تخت یا تلویزیون می توان نام برد که البته چوب متریالی نیست که برای استفاده از آن در محیط محدودیت داشته باشید می توانید با توجه به طراحی داخلی محیط خود در قسمت های مختلف دیگر مثل سالن، فضای نهار خوری ، راهرو ها و دیگر قسمت ها از جوب استفاده کرد و به محیط زیبایی بخشید.

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب ها می توانند با گره های خاص یا بصورت صیقلی و بدون گره در دکوراسیون شما خود نمایی کنند

که این بستگی به سبک خاص طراحی داخلی محیط شما دارد ،

بزرگترین مزیت چوب امکان رنگ آمیزی آن می باشد که می توان آن را کاملا با دکوراسیون داخلی محیط همگام و همراستا کرد.

چوب در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید و رنگ اصلی چوب دو رنگ پر طرفدار در میان افراد به شمار می رود. اگر بیش از حد به چوب علاقه دارید می توانید در سقف و دیوار و کف محیط خود آن ها را ترکیب کنید اما بصورتی که که هریک دارای مشخصه های مربوط به خود باشند و در ظاهر بیننده متوجه چوب بودن کل محیط نباشد که البته این مهم در اقلیم های کوهستانی و جنگلی بیشترین کاربرد را دارد.

چوب در دکوراسیون داخلی

در حالت معمول می توان روی پله ها ، درب ها ، کمدها و کابینت ها ، فضای بالای شومینه و دکورها از چوب استفاده کرد که هریک باید با نهایت ظرافت نصب شوند و اقدامات لازم برای ماندگاری چوب در طول زمان کاملا حفظ و رعایت شود تا در طول زمان چوب ها از نظر ظاهر و کاربرد کارایی خود را از دست ندهند.

جذاب ترین رنگبندی ممکن

در قسمت های مختلف جهان گونه های بی شماری از درختان مختلف وجود دارند

چوب در دکوراسیون داخلی

که هریک رنگ ، مشخصه ، کاربرد و زیبایی خاص خود را دارند

در نقاطی از جهان این چوب ها صفر تا صد ساخت یه خانه را تشکیل میدهند ،

چوب ها بسته به آب و هوا شرایط اقلیمی و محیطی و نوع خاک منطقه خصوصیات مختلفی دارند. این مهم در بافت ، رنگ ، بو و کاربرد چوب ها تاثیر خاصی دارند. چوب می تواند در سبک های مختلف دکوراسیون داخلی مثل سبک های مدرن ، مینیمالیسم ، کلاسیک ، نئو کلاسیک و روستیک کاربد داشته باشد و فضای شما را طبق سبک مورد علاقتان شکل دهد ، ضمن آنکه فراموش نکنید که چوب باید با نهایت ظرافت کار شود و در طول زمان از آن نگهداری های لازم صورت بگیرد.

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب طبیعی جزء گرانترین متریال های ساختمانی است. برای استفاده از چوب در بیرون ساختمان باید از چوب های فراوری شده استفاده و شاخه ها و پنل های چوب را کاملا آببندی و رنگ کرد تا در تماس با آب چوب ها پوسیده نشوند و آسیب نبینند در کل چوب ها به دو دسته تقسیم می شوند، پهن برگان و سوزنی برگان. در ادامه چوب ها را به اختصار بررسی می کنیم و به آن ها می پردازیم.

چوب در دکوراسیون داخلی

تجربه مصالح طبیعی در ساختمان

چوب افرا : افرا بیش از صد مدل در جهان دارد که در ایران ما دو الی سه مدل از آن یافت می شود. فرا جزء چوب های نیمه سخت از خانواده پهن برگان به شمار می رود و کار کردن روی آن دلپذیر است و رنگپذیری خوبی دارد و رنگ آن کرم روشن متمایل به سفید می باشد و از جلای خوبی برخوردار است.

چوب در دکوراسیون داخلی

گره های افرا ترکیبی می باشد و گاهی راست تار و گاهی موجدار دیده می شود و معمولا از بیرون این چوب برای ساخت مبلمان کاربرد دارد.

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب ونگه :

چوب ونگه که رنگ آن در دکوراسیون داخلی طرفداران بسیار زیادی دارد

یکی از سخت ترین و مقاوم ترین چوب ها دنیا می باشد

که از خانواده پهن برگان به شمار میرود و رنگی تیره دارد. این چوب که کاربرد زیادی در سراسر جهان دارد برای ساخت انواع مبلمان ، ادوات موسیقی ، روکش ها و پنل های دکوراتیو بیشترین کاربرد را دارد.

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب ونگه دارای درخشش کمی است که بعد از پرداخت تیره تر می شود.

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب راش :

می توان گفت چوب راش پرطفدار ترین نوع چوب می باشد و در صنعت ها و شاخه های مختلف هنری و ساختمانی مورد استفاده عموم قرار می گیرد ، چوب راش به رنگ کرم روشن است و در بافت آن منافذ خیلی ریزی وجود دارد و جزء چوب های سخت و مقاوم به شمار می رود و استفاده از آن به دکوراسیون محیط جلوه ای خاص و گرم می بخشد. چوب راش تراکم بسیار بالایی دارد و باید با تیغه ی مناسب مود پرداخت قرار بگیرد. از کاربرد های این چوب در صنعت ساختمان می توان به ساخت ، فریم درب ، درب ، پله و نرده ها و پنل ها اشاره کرد که این چوب بسته به مشخصه ها و کاربرد آن ها قیمت های مختلفی دارند. در کشور ما دو مدل چوب راش وجود دارد که در موارد مختلف استفاده می شود.

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب بلوط :

چوب بلوط دارای تنوع بسیار زیادی است و در وارد مختلفی کاربرد دارد. این چوب بسیار سخت است و دارای مقاوت زیادی می باشد. بلوط در ایران رشد بسیار زیادی داد. رنگ این چوب دارای طیف گسترده ای در درون و بیرون آن است و از سفید تا قهوه ای تیره در رنگبندی این چوب جای می گیرند که رنگ قهوه ای روشن پر تکرار ترین رنگ این چوب می باشد ، این چوب دارای بافتی تقریبا درشت است و درون چوب خیلی با بیرون آن قابل تشخیص نیست. چوب بلوط در سطح خود حفره های سلولی تیل دارد که کمتر چوبی این ویژگی را دارد که باعث می شود بتوان از آن به عنوان بشکه هایی برای نگهداری مایعات استفاده کرد.

از موارد استفاده از بلوط در ساختمان برای کف ، سطوح و پله ها نیز می باشد.

چوب آبنوس : چوب آبنوس چوبی تیره رنگ ، مقاوم وبسیار با کیفیت و دخشان است. این چوب از چوب های گردو سیاه و ونگه هم تیره تر است و طرفداران خاص خود را دارد. این چوب حلفه های رشد آن نامشخص است و تیره بودن آن مشخصه ی اصلی آن می باشد

چوب در دکوراسیون داخلی

و جژء گرانترین چوب ها به شمار می رود که علاوه بر استاده در ساختمان در هنرهایی همچون منبت کاری ، ساخت ادوات موسیقی، پنل چوب و رزین، معرق کاری و صنایع دستی و ساختن زیورآلات هم کاربرد دارد و اسم دیگر آن بلک وود می باشد.

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب آکاژو:

چوب آکاژو در مناطق استوایی رشد می کند و چوبی افریقایی به شمار می رود که دارای بافت و رنگی بسیار مدرن است و در کارهای روز دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. رنگ این چوب از صورتی کمرنگ تا قهوه ای متغییر است و درخشندگی مناسبی دارد. در بعضی قسمت ها این چوب دارای رگه های قهوه ای می باشد که آن را زیباتر می کند. این چوب جزء چوب های خاص به شمار می رود ،دارای بافتی متغییر است و مقاومت این چوب نیز متوسط بوده. چوب آکاژو در قایق سازی ، مبلمان و دکوراسیون داخلی بیشترین کاربرد را دارد.

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب گردو:

چوب گردو که در کشور ما زیاد رشد می کند ، بافت بسیار دلچسب ، زیبا و خوش رنگی دارد.

این نوع چوب مقاومت متوسطی دارد اما در کل چوبی بسیار خوش کار می باشد

و کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی را می توان در این نوع چوب مشاهده کرد ، هرچند که بیشتر نمونه وارداتی ان در دسترس است. طیف رنگی چوب گردو از قهوه ای روشن تا خاکستری در قسمت های مختلف درون و بیرون چوب متفاوت است و قسمت بیرونی آن کمی متمایل به سفید می باشد و بافت تقریبا درشتی دارد و دارای درخشندگی قابل توجهی می باشد و در هنر و صنعت کاربرده های مفیدی را می توان از آن گرفت.

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب ها در کل خارج از مبحث بصری و زیبایی که به محیط می بخشند دارای معایبی هستند که باید برای رفع آن ها اقدام کرد تا عمر مفید چوب در طول زمان حفظ شده و با گذشت زمان کارایی و زیبایی خود را از دست ندهند ، یکی از این موارد استفاده از چوب ها در محیط به دور از حشرات ، تغییرات دما و استفده از آن در محیطی آب بندی شده است و باید چوب را از تماس با آب محافظت کرد.

چوب ملچ :

چوب ملچ جزء چوب های نیمه سخت و از پهن برگان به شمار می رود. ملچ بسیار چوب زیبا خوش نقش و خوش گره است که از آن در تهیه انواع روکش های دکوراتیو استفاده شده و نقوش و درخشش آن جلوه ی خاصی محیط می دهد و جزء چوب های خوشکار به شمار می رود که کاربرد زیادی در هنر و صنعت دارد

و در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی در صنعت ساختمان دارد.

چوب ملچ دارای بافتی درشت است که به آن زیبایی دو چندان می بخشد. رنگ ملچ در درون کرم رنگ روشن و در بیرون قهوهای روشن نیز می باشد.

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب های فراوری شده و ورقه ای این نوع چوب به خویه خود شامل مدل های مختلفی مانند ترمو وود ، لمینت ، ام دی اف ، هاگلس ، پانل های سه بعدی و … می باشد که در مقالات آتی بیشتر به آن ها می پردازیم ، این نوع چوب ها که در کارخانه ها تولید می شوند هر کدام دارای ویژگی ها و نکات خاص خود هستند که به دلیل قیمت مناسب نسبت به چوب طبیعی ، رفع ایرادات خاص چوب در دکوراسیون داخلی و تنوع طرح و رنگ در تمامی ساختمان ها کاربرد بسزایی دارد

و می توان کارهای مختلفی را با آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی انجام داد. کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی بسیار جامع است و در مقالات آتی به آن می پردازیم.

مارون دکور

لازم به ذکر است مارون دکور دارای کارگاه اختصاصی چوب با تمامی تجهیزات روز می باشد که آماده انجام کلیه امور چوبی شما عزیزان با نهایت دقت ، ظرافت و زیبایی می باشد . برای انجام امور ساختمانی خود با ما تماس گرفته تا در کوتاهترین زمان ممکن شما را یک قدم به محیط رویاییتان نزدیک تر کرده و با انجام کاری متفاوت رضایت شما عزیزان را جلب نماییم. از طراحی تا اجرای امور بازسازی ساختمان ،

طراحی و اجرای انواع کابینت کمد و دکور های چوبی در سبک های مختلف ،

ساخت آلاچیق ، فلاور باکس ، محوطه و فضاسازی ،

در کمترین زمان ممکن با بیش از یه دهه فعالیت در کلیه امور ساختمانی از دیگر مقالات و اینستاگرام ما بازدید کرده و ما را دنبال کنید ، منتظر دیگر مقالات ما باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *