ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

همه چیز درباره بازسازی خانه و ساختمان

 همه چیز درباره بازسازی خانه و ساختمان

هنگامی که شما در یک خانه قدیمی زندگی می‌کنید، بازسازی خانه و ساختمان یکی از مسائلی است که به صورت دائم به آن می‌اندیشید. اما ممکن است این کار برای شما، مملو از مخاطره و چالش به نظر برسد. شاید این کار برای شما خیلی زمان بر و پرهزینه به نظر برسد. حتی ممکن است که شما برخی ویژگی‌های قدیمی منزلتان را دوست داشته باشید و تمایلی به از دست دادن این ویژگی‌ها نداشته باشید.

در هر حال، نوسازی خانه حال شما را بهتر خواهد کرد و منزل شما را به جایی تبدیل خواهد کرد که در آن احساس رفاه بیشتری خواهید داشت. به همین دلیل نباید از چالش‌های پیش رو بترسید و اقدامات لازم را انجام دهید.

سؤالی که ممکن است پیش بیاید این است که از کجا باید شروع کرد؟ و یا این که چگونه این کار را باید انجام داد؟

پیش از پاسخ به این سؤال لازم است این را به یاد داشته باشید که بازسازی یک خانه می‌تواند شامل انواع و اقسام هزینه‌های مخفی باشد. به همین دلیل آشنایی با موارد هزینه زا و داشتن یک برنامه اقدام گام به گام بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

داشتن یک برنامه خوب باعث می‌شود که همه چیز در مسیر درست خود قرار بگیرد. به همین دلیل کمک گرفتن از متخصصان نوسازی خانه و ساختمان می‌تواند راه علاج بسیار پرمنفعتی برای شما باشد.

متخصصان بازسازی ساختمان مثل شرکت ؟؟؟ به علت آشنایی با تمام مراحل می‌توانند برای شما مشاوران خوبی باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند در برنامه ریزی و برآورد هزینه به شما کمک کنند و در نهایت به دلیل آشنایی با مصالح و بازار، در فرایند بازسازی منزل شما، کمک آنها می‌تواند در مدیریت هزینه و زمان به شما کمک شایانی نماید.

بازسازی داخلی منزل

در این راهنما شما را با اطلاعات مختلفی که برای بازسازی خانه و ساختمان به آن نیاز دارید آشنا کرده و در انتها انتظاراتی که از شرکت‌های خدمات نوسازی ساختمان می‌توانید داشته باشید را بیان می‌کنیم.

فهرست مطالب

آیا همه خانه‌های قدیمی ارزش بازسازی دارند؟

  1. مکان ساختمان
  2. قیمت ساختمان
  3. وضعیت ساختمان

مراحل بازسازی خانه و ساختمان

  1. شناخت ویژگی‌ها و وضعیت خانه و ساختمان
  2. محاسبه هزینه‌های بازسازی ساختمان
  3. بررسی محدودیت‌های قانونی و مجوزهای مورد نیاز
  4. طراحی نوسازی خانه و ساختمان
  5. مشخص کردن مراحل انجام کار
  6. انتخاب بهترین مجریان برای بازسازی
  7. رعایت ضوابط ایمنی
  8. ایجاد شرایط کاری مناسب
  9. رفع رطوبت و هوای گرم در ساختمان
  10. شروع کار داخل منزل با اصلاح زیرسازی
  11. پرداختن به نمای داخلی پس از گچ کاری
  12. اتمام کار، تزئینات و مرتب کردن

خدمات بازسازی خانه و ساختمان

مشاوره و بازدید از خانه

طراحی اولیه خانه شما

برنامه ریزی دقیق و کامل مراحل بازسازی

نهایی کردن برآورد هزینه و زمان بازسازی

گرفتن مجوزهای لازم برای بازسازی ساختمان

انجام بازسازی خانه با بهترین مصالح و کیفیت

تحویل خانه بازسازی شده به شما

رفع ایرادات و نواقص احتمالی در کوتاه‌ترین زمان

جمع بندی

آیا همه خانه‌های قدیمی ارزش بازسازی دارند؟

واقعیت این است که هر چند بازسازی خانه و ساختمان روح تازه‌ای را به آن می‌دمد، اما در برخی موارد بازسازی آن اصلاً به صلاح نیست. در این مواقع ورود به مراحل بازسازی می‌تواند به منزله یک چاه عمیق و بسیار هزینه زا باشد و در مقابل بازدهی لازم را نداشته باشد.

بنابراین پیش از اقدام به نوسازی منزل خود، لازم است به صرفه بودن این کار را بسنجید. برای مشخص کردن این مسئله به موارد زیر توجه کنید.

مکان ساختمان

مکان قرارگرفتن ساختمان قدیمی شما در تصمیم برای نوسازی آن اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید این را در نظر بگیرید که بودجه‌ای که صرف بازسازی یک ساختمان قدیمی می‌کنید، باید با منطقه‌ای که آن ساختمان در آن قرار گرفته است، همخوانی داشته باشد.

بافت منطقه، امکانات محلی، فضای سبز و نمای کلی خیابان در مشخص کردن ارزش مکان یک ساختمان قدیمی برای بازسازی دارای اهمیت هستند.

وضعیت خانه‌های همسایه نیز در تصمیم برای بازسازی مؤثر است. اگر ساختمان‌های همسایه در حال بهسازی هستند و قرار گرفتن این ساختمان‌ها در کنار هم باعث افزایش ارزش محله می‌شود، حتماً وقت بازسازی خانه و ساختمان رسیده است.

قیمت بازسازی ساختمان

هنگام اتخاذ تصمیم برای بازسازی یک خانه و ساختمان باید ارزش آن ساختمان را در نظر داشت؛ زیرا واقعیت این است که بازسازی یک ساختمان نوعی سرمایه گذاری است. اگر ساختمان مورد نظر کشش و بازدهی لازم را نداشته باشد، سرمایه شما به هدر خواهد رفت.

پیشنهاد مطالعه : مراحل و روش های خدمات بازسازی ساختمان موفق

وضعیت ساختمان

برخی از خانه‌های قدیمی آن قدر تخریب شده‌اند که بخش زیادی از هزینه‌های بازسازی آن‌ها مربوط به تعمیرات و ایجاد استحکام در ساختمان می‌شود. خانه‌ای که سقف آن نیاز به بازسازی دارد، در جاهای مختلف نشت آب مشاهده می‌شود، کاشی‌های آن شکسته و غیر قابل استفاده‌اند، درها و پنجره‌های آن نیاز به تعویض دارد، تعمیرات آن هزینه بسیار زیادی می‌طلبد.

نیاز به لوله کشی آب و گاز مجدد و یا نیاز به تعویض سیم کشی برق، جزو مواردی است که هزینه‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

مراحل بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی هر خانه و ساختمانی داستان خاص خودش را دارد. اما با این حال می‌توان مراحلی را برای بازسازی همه خانه‌ها و ساختمان‌ها در نظر گرفت. طی کردن این مراحل سبب می‌شود که روند بازسازی به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.

شناخت ویژگی‌ها و وضعیت خانه و ساختمان

پیش از شروع به نوسازی خانه لازم است که ویژگی‌های خانه به درستی مورد بازبینی قرار گیرد. این ویژگی‌ها خود تعیین کننده نوع بازسازی هستند که در خانه باید صورت پذیرد. برخی خانه‌ها ممکن است در طول زمان به طور کامل شخصیت قدیمی خود را از دست داده و به ساختمانی وصله و پینه‌ای تبدیل شده باشند. اما برخی دیگر هویت خود را در طول زمان حفظ کرده و در بازسازی باید به این هویت توجه شود.

از سوی دیگر، نوع افرادی که در یک ساختمان زندگی می‌کنند نیز در شیوه بازسازی آن خیلی اثرگذار است.

محاسبه هزینه‌های بازسازی ساختمان

همان طور که قبل از این ذکر شد، پیش از ورود به بازسازی ساختمان لازم است در مورد هزینه‌های بازسازی تحقیق کافی را انجام داد تا نسبت به مقرون به صرفه بودن آن اطمینان کافی حاصل شود.

مهم‌ترین کار در هر پروژه بازسازی این است که بودجه آن مشخص شده و در طول مراحل بازسازی نسبت به آن پایبند باشید.

بررسی محدودیت‌های قانونی و مجوزهای مورد نیاز

در شهرهای مختلف معمولاً ساختمان‌های قدیمی در بافت‌های فرسوده شهرها قرار دارند که شهرداری‌ها محدودیت‌هایی را برای تعمیر، بازسازی و ایجاد تغییر در کاربری آن‌ها وضع کرده‌اند. به علاوه، برای هر نوع نوسازی و بازسازی نیاز به اخذ یک سری مجوز از شهرداری و برخی از نهادهای دیگر وجود دارد.

پیش از اقدام به نوسازی منزل خود، حتماً نسبت به این محدودیت‌ها کسب اطلاع کرده و مجوزهای لازم را دریافت کنید.

طراحی نوسازی خانه و ساختمان

برای بازسازی خانه و ساختمان لازم است که شما یک طرح تکمیل شده از همه کارهایی که باید انجام شود، داشته باشید. این طرح باید مشخص کند که تغییرات مورد نظر شما در داخل ساختمان از نظر ظاهر و کارکرد و در نمای بیرونی ساختمان چگونه خواهد بود.

وضعیت قرار گرفتن اتاق‌ها، راهروها، پله‌ها، نشیمن، آشپزخانه، شومینه، نحوه نور، سیم کشی برق، کف، دیوارها، پنجره‌ها و درها و … همه باید در این طرح مشخص شده باشند.

مشخص کردن مراحل انجام کار

تعیین فرایند بازسازی خانه قبل از شروع کار، بسیار مهم است. در تعیین مراحل توقف تخریب‌ها و پوسیدگی‌ها و تثبیت سازه در اولویت قرار دارند. لوله کشی‌ها و سیم کشی‌ها به دلیل تأثیری که بر روی کل خانه می‌گذارند، ممکن است نیاز باشد که بر سایر کارها مقدم شوند.

شما باید همه مراحل کار را پیش بینی و زمان انجام آن را مشخص کنید. برای این کار می‌توان از متخصصان مربوطه مشورت گرفت یا این کار را کلاً به ایشان سپرد.

انتخاب بهترین مجریان برای بازسازی

شما می‌توانید از توصیه دوستان و آشنایان خود برای یافتن و انتخاب بهترین مجریان بازسازی خانه مثل معمار، برق کش، لوله کش، کابینت ساز، کاشی و سرامیک کار و … استفاده کنید. یک شرکت طراحی حرفه‌ای می‌تواند همه این مراحل را به عهده بگیرد. حتی برخی از معمارها تجربه خوبی در این زمینه داشته و می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

پیشنهاد مطالعه : مراحل و روش های خدمات بازسازی ساختمان موفق

رعایت ضوابط ایمنی

در هر پروژه ساختمانی، رعایت ضوابط ایمنی مهم‌ترین اصل و اولویت است. پیش از هر گونه تخریب و پاک‌سازی نسبت به رعایت ضوابط ایمنی اطمینان لازم را کسب کنید. توجه داشته باشد که مسئولیت سلامت همه پیمانکاران پروژه بر عهده شماست.

به علاوه، در دفع زباله‌ها باید رعایت بهداشت و ایمنی محیط زیست صورت پذیرد. توجه کنید که برخی از موادی که از ساختمان جدا می‌شوند، قابل بازیابی و تعمیر برای استفاده مجدد یا فروش در بازارهای دست‌دوم‌فروشی هستند.

ایجاد شرایط کاری مناسب

لازم است که شما هنگام بازسازی ساختمان نسبت به عدم ایجاد مزاحمت برای همسایگان اطمینان حاصل کنید. همچنین در نظر گرفتن مکان مناسب برای پیمانکاران و مجریان پروژه برای رفت و آمد، پارک وسیله، تخلیه ابزار و استراحت را باید در نظر داشته باشید.

رفع رطوبت و هوای گرم در ساختمان

بیشتر ساختمان‌های قدیمی دارای موارد متعدد نم و رطوبت در جاهای مختلف ساختمان هستند. باید با استفاده از مشاوره یک کارشناس حرفه‌ای نسبت به یافتن منبع این رطوبت‌ها و رفع آن اقدام کنید. گاهی فقط با بهینه سازی زهکشی ساختمان، ایجاد امکان تهویه هوا برای زمین و یا گرم کردن محیط می‌توان موارد نم را برطرف کرد.

از سوی دیگر، برای گرفتن بهترین نتیجه هنگام بازسازی خانه و ساختمان لازم است که خانه خود را گرم نگه دارید. بسیاری از مراحل کار مانند گچ کاری و نازک کاری به یک ساختمان خشک نیاز دارند.

شروع کار داخل منزل با اصلاح زیرسازی

برای تغییر طرح داخلی منزل لازم است که کلیه مراحل مربوط به راه پله‌ها، روکش‌های در، نصب پنجره‌ها و آستانه در، قبل از شروع به گچ کاری انجام شود.

همچنین قبل از گچ کاری باید کار لوله کشی آب سرد و گرم، گاز، برق، تلفن، زه کشی کف، دیوارها و سقف نیز تمام شده باشد.

پرداختن به نمای داخلی پس از گچ کاری

پس از گچ کاری، شما می‌توانید مرحله دوم تغییر در نمای داخلی منزل را به انجام رسانید. نصب سیستم‌های روشنایی، وسایل آشپزخانه، مبلمان ثابت، شیرها و وسایل بهداشتی و سیستم گرمایشی در این مراحل انجام می‌شود.

اتمام کار، تزئینات و مرتب کردن

تزئین نمای داخلی، جایی است که هنر شما برای زیباتر کردن خانه و دمیدن روح تازه به آن مشخص می‌شود. روی این مرحله وقت بگذارید و حتماً از متخصصان طراحی داخلی ساختمان برای این منظور کمک بگیرید.

کف پوش، پالت‌های رنگ، تزئینات آویز و نصب شده روی دیوار و چیدمان وسایل می‌تواند تزئینات شما را یک دست و حرفه‌ای نشان دهد.

آخرین مرحله کار، تمیز کردن همه چیز و مرتب کردن آن است. هنگام تحویل کار نباید هیچ آشفتگی در خانه و ساختمان وجود داشته باشد.

خدمات بازسازی خانه و ساختمان

شما به عنوان کسی که خواستار نوسازی خانه و ساختمان خود هستید، در همکاری با شرکت‌های معتبر بازسازی خانه و ساختمان مثل ؟؟؟ می‌توانید توقع انجام خدمات زیر را برای نوسازی ساختمان خود داشته باشید.

مشاوره و بازدید از خانه

معمولاً شرکت‌های حرفه‌ای طراحی خانه و ساختمان، خدمات بازدید و مشاوره خانه قدیمی را در بین خدمات خود دارند. این شرکت‌ها با بازدید از خانه قدیمی شما، ضمن بررسی به صرفه بودن بازسازی منزل شما، اطلاعات لازم در خصوص کارهای قابل انجام، هزینه‌های احتمالی، مجوزهای قانونی مورد نیاز و برآورد زمان اجرای پروژه را به شما ارائه می‌کنند.

طراحی اولیه خانه شما

پس از بازدید اولیه و ارائه مشاوره در مورد وضعیت ساختمان، در صورت تمایل شما برای بازسازی، شرکت اقدام به تهیه یک طرح اولیه از مراحل انجام کار و برآورد زمانی آن، برآورد اولیه هزینه و یک طرح اولیه نرم‌افزاری یا قلمی از تغییرات قابل انجام می‌کند.

هدف از این مرحله پیدا کردن دید بهتر شما نسبت به انجام این پروژه و نزدیک شدن دیدگاه‌ها به هم برای رسیدن به توافق نهایی است.

در صورتی که شما تمایل خود را برای همکاری ابراز کنید، پروژه وارد فاز عقد قرارداد و انجام مراحل اصلی خواهد شد.

برنامه ریزی دقیق و کامل مراحل بازسازی

پس از توافق اولیه، فهرست کلیه کارهایی که برای بازسازی باید انجام شود توسط شرکت تهیه می‌شود و نسبت به اولویت و نحوه انجام هر یک از مراحل تصمیم گیری می‌شود. سخت‌ترین نوع بازسازی زمانی خواهد بود که شما بخواهید هم زمان با بازسازی خانه و ساختمان در آن خانه اقامت داشته باشید. این کار باعث طولانی شدن زمان اجرا و سخت شدن برنامه ریزی خواهد شد.

نهایی کردن برآورد هزینه و زمان بازسازی

مشخص شدن مراحل انجام کار و توافق در مورد مصالح و موارد مورد نیاز، کار برآورد هزینه و زمان بازسازی را هموار می‌کند. در این مرحله هزینه نهایی همه مراحل مشخص شده و به شما ارائه می‌شود.

البته شما می‌توانید با توجه به بودجه خود در خصوص ایجاد تغییرات در برخی از مراحل و یا مصالح و مواد با شرکت مذاکره کنید.

در پایان این مرحله هزینه نهایی بودجه مشخص خواهد شد. البته به صورت طبیعی، بودجه هر پروژه ممکن است تا 20 درصد نسبت به برآورد اولیه (البته در شرایط ثبات در بازار)، افزایش هزینه داشته باشد.

گرفتن مجوزهای لازم برای بازسازی ساختمان

یکی از اقداماتی که برای نوسازی خانه خود باید انجام دهید، گرفتن مجوزهای قانونی لازم در این زمینه است. با توجه به تجربه و تخصص شرکت‌ها در این زمینه، شما انجام این مرحله را نیز می‌توانید به شرکت بسپارید.

انجام بازسازی خانه با بهترین مصالح و کیفیت

پس از اخذ مجوزهای لازم، وقت بازسازی خانه فرا رسیده است. شرکت باید مطابق توافق انجام شده و با بهترین مصالح و کیفیت کار بازسازی را به انجام رساند.

بهتر است تا نهایی نشدن کار و فرانرسیدن زمان تحویل در مورد کارهای انجام شده دخالت و قضاوت نکنید. در بازسازی ساختمان معمولاً کیفیت کار پس از اتمام کار مشخص می‌شود.

تحویل خانه بازسازی شده به شما

شرکت موظف است در صورت فراهم بودن شرایط از پیش تعیین شده، خانه را در موعد مقرر و با کیفیتی که در قرارداد و توافق مشخص شده تحویل شما دهد.

رفع ایرادات و نواقص احتمالی در کوتاه‌ترین زمان

در هر خانه بازسازی شده‌ای ممکن است که بعد از انجام مراحل بازسازی، ایرادات و نواقص مختصری وجود داشته باشد. شرکت موظف است در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع ایرادات و نواقص احتمالی اقدام نماید.

جمع بندی

بازسازی خانه و ساختمان می‌تواند به یک ساختمان قدیمی روحی تازه ببخشد. اما این کار با چالش‌هایی مثل هزینه، زمان اجرا، محدودیت‌های قانونی و نحوه نوسازی مواجه است.

شما می‌توانید خودتان روند نوسازی منزل خود را به عهده بگیرید ولی باید بدانید که این کار ممکن است کاری سخت باشد. حداقل کاری که باید بکنید استفاده از مشاوره افراد حرفه‌ای در بازسازی خانه و طراحی داخلی است.

همچنین می‌توانید یک مجموعه حرفه‌ای پیدا کنید که با بهترین قیمت این کار را برای شما به انجام رساند. دغدغه کمتری داشته باشید و از نتیجه حرفه‌ای به دست آمده لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *