ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

مقالات اختصاصی

نکاتی درباره طراحی کابینت آشپزخانه

برای شروع گفتن نکاتی درباره طراحی کابینت آشپزخانه باید گفت امروزه در تمامی منازل کابینت وجود دارد.کابینت هایی با طرح ها و رنگ های مختلف که هر سلیقه ای را شامل می شود.

با توجه به متراژ آشپزخانه،برای آن کابینت طراحی می شود.در انتخاب و طراحی کابینت باید یک سری نکات در نظر گرفته شود تا به زیبایی کابینت و منزل شما بیافزاید.در این مقاله به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد:

1-رنگ کابینت آشپزخانه

در انتخاب رنگ کابینت آشپرخانه باید دقت زیادی به خزج داد.به عنوان مثال رنگ کابینت باید با رنگ کفپوش و سایر وسائل منزل وجود داشته باشد.با این کار می توان به زیبایی منزل اضافه کرد

نکاتی درباره طراحی کابینت آشپزخانه

2-نورپردازی

سعی کنید در آشپزخانه از نورپردازی مناسب استفاده کنید.به عنوان مثال میتوانید از هالوژن استفاده کنید

نکاتی درباره طراحی کابینت آشپزخانه

3-هر چیز را سر جای خودش بگذازید

در برخی منازل دیده می شود که وسایلی مانند جای ادویه و یا روغن و حتی قابلمه و … را روی کابینت قرار می دهند.این امر از زیبایی کابینت شما می کاهد و بهتر است انجام نشود.

نکاتی درباره طراحی کابینت آشپزخانه

سیستم نصب کابینت آشپزخانه

کابینت ها را معمولا بر روی دیوار های آشپرخانه نصب میکنند.بسته به متراژ آشپزخانه،کابینت را بر روی یک دیوار و یا دو دیوار نصب می کنند.

در آشپزخانه هایی با متراژ پایین،نصب کابینت بر روی یک دیوار راه حل مناسبی است و در آشپزخانه هایی با متراژ بالاتر،استفاده از کابینت بر روی دو دیوار توصیه می شود.

جنس مواد بکار رفته در ساخت کابینت:

نکاتی درباره طراحی کابینت آشپزخانه

در ساخت کابینت از پانل های لایه ای،نئوپان و MDF استفاده می شود.برای لایه های رویی کابینت که اغلب در معرض رطوبت و ساییدگی قرار دارند ا ز نئوپان و MDF با ضخامت 36 الی 40 میلی متر و روکش های مقاوم استفاده می شود

حال به یک سری نکات فنی برای نگهداری بهتر کابینت می پردازیم:

1-سعی کنید درب های کابینت را بیش از حد باز نکنید و یا هنگام بستن درب آنها را نکوبید

2-لولا های درب کابینت را متناسب با وزن و اندازه کابینت انتخاب کنید

3-از پایه های فلزی که دارای مقاومت بیشتری هستند برای پایه های کابینت های آشپزخانه استفاده کنید

اینها نکاتی درباره طراحی کابینت آشپزخانه بودند امیدواریم تا توانسته باشیم گامی موثر درجهت توجیه شما عزیزان برداشته باشیم تا طراحی داخلی منزل شما بهتر شود.