ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

مقالات اختصاصی

بهترین نکات طراحی داخلی

نکات طراحی داخلی داشتن یک خانه ی زیبا و متفاوت از بقیه ی خانه های موجود همواره یکی از دغدغه های خانم های خانه دار بوده است.یک خانه ی زیبا با طراحی داخلی مناسب تاثیر بسیار زیادی بر روحیه ی افراد خانه دارد.
برای داشتن یک خانه با طراحی داخلی زیبا می توان از طراح های حرفه ای استفاده کرد تا آن ها محیط مورد نظر شما را طراحی کنند.اما اگر میخواهید با چند راهکار ساده کمی حال و هوای خونه ی خودتون رو عوض کنید،با ما همراه باشید.
ما در این مقاله قصد داریم چند راهکار خوب و تاثیر گذار رو به شما معرفی کنیم که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.
1-استفاده از آثار هنری و نکات طراحی داخلی
معمولا یک اثر هنری زیبا توجه افراد را به خود جذب می کند.مانند یک نقاشی زیبا،مجسمه ی یک شخص تاریخی و یا خیالی،تابلو های رنگارنگ و…
با استفاده ی درست از آثار هنری میتوانیم یک فضای کلاسیک زیبا در خانه ی خود به وجود آوریم.البته دقت داشته باشید که اگر به عنوان مثال از یک تابلوی نقاشی استفاده میکنید،رنگ های به کار رفته در آن با سبک طراحی داخلی خانه ی شما و دکوراسیون داخلی اتاق شما همخوانی داشته باشد.

نکات طراحی داخلی
2-استفاده از لوازم تزیینی مختلف
داخل هر خانه ای،گوشه و کنار خانه یک فضای خالی وجود دارد.برای استفاده ی بهینه از این فضا میتوانید از وسایل تزیینی مختلف استفاده کنید.مثلا می توانید برای زیبایی اتاق خود یا سالن پذیرایی از آباژور استفاده کنید.آباژور ها جنبه ی زیبایی خاصی دارند و می توان آن ها را کنار مبلمان خانه ی خود قرار داد.همچنین استفاده از شزلون هم زیبایی خاصی به اتاق شما می بخشد.
3-استفاده از مبلمان متناسب با سالن مورد نظر
سالن های پذیرایی دارای طرح های مختلفی هستند.برخی از آن ها به صورت مربعی هستند،برخی دیگر به صورت مستطیلی طراحی شده اند،بعضی از سالن ها به صورت ال انگلیسی طراحی شده اند و …

بنابراین در انتخاب مبلمان باید دقت زیادی به خرج داد تا متناسب با سبک طراحی داخلی سالن پذیرایی شما باشد.

نکات طراحی داخلی
4-رعایت روان شناسی رنگ ها و نکات طراحی داخلی
در انتخاب لوازم دکوری و … در خانه خود،همواره به این نکته توجه کنید که وسایلی که انتخاب کرده اید،دارای رنگ هایی باشند که با هم سازگاری داشته باشند.مثلا یک میز ناهار خوری قرمز با صندلی زرد اصلا زیبا به نظر نمیرسد!
در مرحله ی بعد از تضاد رنگی مناسب استفاده کنید.مثلا اگر بخش زیادی از خانه ی شما سفید است.حال یک وسیله ی دکوری مشکی اگر در خانه قرار دهید هم دارای تضاد رنگی مناسب است و هم به اصطلاح به چشم می آید. نکات طراحی داخلی

نکات طراحی داخلی
5-اندازه ی لوازم دکوری
یکی از اشتباهات رایج در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خانه ها و یا اتاق ها،خرید یک وسیله ی خیلی بزرگ برای یک خانه ی کوچک است!
مثلا وقتی که یک اتاق خواب کوچک دارید نباید از یک تخت خواب بزرگ استفاده کنید.در این صورت راه رفتن داخل اتاق هم برای شما سخت خواهد شد و از خرید خودتان پشیمان خواهید بود.
6- وسیله دکوری خریدم،کجا بزارم؟؟؟
زمانی یک وسیله ی تزیینی به چشم می آید که در جای درست خودش باشد.به نقاط کانونی خانه ی خود دقت کنید.معمولا وسایلی که در نقطه ی کانونی خانه قرار می گیرند،بیشتر در معرض دید هستند. نکات طراحی داخلی
7-نورپردازی مناسب جهت دیده شدن بهتر وسایل
وقتی که وسیله خریدید اما نور مناسب به آن نمیرسد چه فایده ای دارد؟؟
برای بهتر دیده شدن وسایل دکوری خودتون حتما آن را در جایی قرار دهید که نور مناسب به آن برسد و یا در بالا ی آن ها از لام های ال ای دی استفاده کنید.
امیدواریم که مقاله ی ما به شما کمک کرده باشد.ما را در مقاله های بعدی نیز دنبال کنید.