ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
تماس با ما: 02188754058

مقالات اختصاصی

بررسی نیازهای ساختمان قبل از بازسازی

همانطور که می دانید امروز بازسازی خانه در تهران به دلیل قدیمی بودن خانه ها بسیار پرطرفدار شده است، اما سوال اصلی نیازهای اساسی ساختمان برای بازسازی منزل می باشد؟ ساختمان نسبت به ساختمان دیگر از نیازهای متفاوتی برای بازسازی برخوردار است؛ اما برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بازسازی خانه در این مطلب نیازهای کلی را ذکر کرده با ما همراه باشید.

پیش نیازهای بازسازی ساختمان چیست؟

برخلاف باور بسیاری از افراد نسبت به بازسازی ساختمان این عملکرد فرآیندی بسیار سخت و پیچیده است، باید نسبت به ساخت یک ساختمان جدید محکم و به صرفه تر می باشد؛ اما نیاز به دقت بسیار زیادی داشته و هرگونه اشتباه می تواند باعث ایجاد عملکردهای تغییر ناپذیری در ساختمان شود.

شما در زمینه موفقیت صددرصد برای بازسازی خانه در تهران یا شهرستان های دیگر حتما باید از قبل برنامه ریزی داشته و تمامی پیش نیازها را مد نظر بگیرید. بهره مندی از اصول هوشمندانه بازسازی و یک برنامه ریزی دقیق باعث خواهد شد که هیچگونه مشکلی در فرایند این عملکرد ایجاد نشود. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با نیازهای ساختمان قبل از بازسازی هر کدام از آنها را ذکر کرده ایم با ما همراه باشید.

با درخواست حضور کارشناس از طریق مختلف در سایت از طرف شما،کارشناسان معمار ما در محیط شما حضور پیدا می کنند تا شما را باسبک های روز طراحی و بهترین متریال ها آشنا کنند، ضمن آنکه ضعف های محیط را به شما اعلام و ایده هایی را جهت بهبود عملکردفضا ارائه کرده ، محدوده قیمت سبک های مختلف برای بازسازی راخدمت شما اعلام خواهند کرد تا در صورت موافقت پروژه وارد فاز طراحی شود و قسمت ها ی اصلی در دو مدلطراحی می شود تا شماحق انتخاب بیشتری داشته باشید و پس از انتخاب نهایی عقد قراردادصورت گرفته و در زودترین زمان پروسه اجراییی شروع می شود.

1. اعمال تغییرات و بازسازی در کف و دیوارهای ساختمان :

همانطور که می دانید زمانی که قصد بازسازی یک خانه کلنگی را داشته باشیم، اولین کار مد نظر هر معمار و هر شخص ۱۰۰ درصد اعمال تغییرات و بازسازی در کف و دیوارهای ساختمان است، زیرا نمای ظاهری بسیار بیشتری نسبت به اجزای دیگر ساختمان دارد. همچنین قابل ذکر است که نسبت به بازسازی اجزای دیگر ساختمان اعمال تغییرات در دیوار و کف صد در صد راحت ترین کار می باشد.

شما برای اعمال این تغییرات می توانید از گزینه های متفاوتی همچون پوسترهای سه بعدی، سنگ دکوراتیو، شیشه های تزیینی، پنل های دکوراتیو سه بعدی، تایل آلومینیومی، رنگ آمیزی دیوارها و… بهره ببرید. همچنین در زمینه بازسازی کف هر ساختمان پیشنهاد ما استفاده از کفپوش های جدید سرامیک لمینت پارکت و کفپوش های پلاستیکی کفپوش های سه بعدی و در کم هزینه ترین حالت ممکن استفاده از موکت است.

2. بازسازی ساختمان و تمرکز بر روی اتاق ها :

همانطور که می دانید بخش مهمی است بازسازی خانه مربوط به اتاق ها می شود زیرا اتاق ها برای هر فرد مورد توجه است و در صورت قدیمی بودن آن ضرر زیادی قیمت ملک وارد خواهد شد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای بازسازی اتاق ها بر روی کمدها، کف اتاق و دیوارها تمرکز کنید. البته قابل ذکر است که در صورت بازسازی اتاق ها افراد بودجه بسیار زیادی را مد نظر نمی گیرند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از تغییرات کم هزینه مانند تغییر موکت، کفپوش یا سقف کناف کاری شده استفاده کنید. همچنین اگر شما قصد ایجاد تغییر بسیار اساسی دارید، استفاده از لوستر ها و تنها در اتاق ها بلکه در تمامی فضای خانه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون داشته باشد.

پیش نیازهای بازسازی ساختمان چیست؟

3. بازسازی آشپزخانه، قلب یک منزل :

همانطور که میدانید قلب یک منزل آشپزخانه آن است، زیرا خانم ها معمولا به آشپزخانه علاقه بسیار زیادی داشته و در صورت قدیمی بودن آن زیر بار خرید ملک نمی روند. به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم در صورت بازسازی خانه روی بازسازی آشپزخانه تمرکز بسیار زیادی داشته باشید. برای مثال شما می توانید با انجام تغییرات بسیار کوچک مانند تعویض کابینت، رنگ کردن دیوارها، ایجاد اپن، کاشی کردن دیوارها، پرده کردن آشپزخانه، کف سازی جدید، لوله کشی، کاشی بین کابینت و… با کمترین هزینه ممکن ایجاد کننده یک فضای جدید و دلچسب باشید.

عواملی که در بازسازی منزل باید به آنها دقت کنیم :

همانطور که می دانید هیچ کاری بدونه برنامه ریزی و در نظر گرفتن اصول اولیه انجام نمی شود برای بازسازی ساختمان نیز شما باید به اصول اولیه و تعیین شده طبق نظر مهندسان و معماران ماهر توجه کنید. برای آشنایی شما با این اصول آنها را در ادامه ذکر کرده ایم.

  1. بازسازی خانه در تهران و شهرستان های دیگر تفاوتی ندارد بلکه شما باید روی مقاوم سازی و محکم کردن یک ساختمان تمرکز داشته باشید.
  2. بازسازی برای از بین بردن مشکلات است و شما باید حتماً به از بین بردن ترک های دیوار ساختمان دقت کنید که می تواند با گچ کاری یا کاشی کردن دیوارها از بین برود.
  3. در صورتی که در ساختمان آلمان های جدا شده اند، شما باید دوباره آنها را روی هم سوار کنید تا ساختمان پایه محکم داشته باشد.
  4. قسمت اصلی یک ساختمان نمای آن است و اگر شما در بازسازی خانه به نما توجه نکنید، در واقع بیهوده تلاش کرده اید و قیمت ملک زیر قیمت بازار خواهد بود.
  5. شما باید تمام قسمت های که از ساختمان از بین رفته است را به صورت مجدد بازسازی کرده تا ساختمان ظاهری تازه و زنده داشته باشد.
  6. در زمان بازسازی ملک شما علاوه بر بخش های اصلی ساختمان مانند نما و محیط داخلی باید به بخش های فرعی مانند حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و اتاق ها نیز دقت بسیار زیادی داشته باشید.
  7. پیشنهاد می کنیم برای بازسازی صددرصد ملک حتماً در برنامه ریزی خود بازسازی سرویس های سرمایشی و گرمایشی و لوله کشی را نیز قرار دهید.
  8. به این موضوع دقت کنید که ساختمان های قدیمی معمولا ایجاد رطوبت در دستشویی و حمام رو به رو هستند که باعث وارد کردن آسیب کف و دیوارهای ساختمان می شود، به همین دلیل در زمان بازسازی منزل هرگونه مشکل در حمام و دستشویی را رفع کنید.

انواع بازسازی در تهران :

با توجه به اطلاعات دریافت شده درباره ساخت و ساز می توان گفت که با ساسی به دو روش حفاظتی و سبک انجام می شود. برخلاف باور بسیاری از افراد این دو روش با هزینه یکسان انجام شده و هر کدام برای عملکردهای مختلف در نظر گرفته خواهد شد

عوامل بازسازی ساختمان چیست ؟

1. مشورت با معمارهایی که در زمینه بازسازی تجربه دارند :

همانطور که میدانید بازسازی خانه یک عملکرد بسیار تخصصی است، به همین دلیل شما نباید بدون دریافت مشاوره در زمینه برآورد هزینه های بازساز، نحوه بازسازی، نیازهای ساختمان، چگونگی اعمال تغییرات، زمان مورد نیاز و… دست به کار شوید. 

2. بررسی سن ساخت خانه :

شما برای بازسازی منزل در ابتدا باید به سن ساخت خانه دقت داشته باشید، زیرا به هرمیزان که سن ساخت منزل بیشتر باشد نیاز به اعمال تغییرات بیشتری برای بهینه کردن فضای ساختمان است. برای مثال اگر خانه به تغییرات بسیار زیادی نیاز داشته باشد شما می توانید به عملکردهای مختلفی مانند اضافه کردن، کم کردن دیوارها یا استفاده از دیوارهای پیش ساخته بپردازید.

بررسی سن ساخت خانه :

3. بررسی قطعات و نیازهای ساختمان برای تغییر :

شما برای ایجاد تغییرات در فضای خانه نیاز به بررسی قطعات همچون دیوار، کمد، کابینت و… دارید. برای بهتر پیشنهاد می کنید در صورت نیاز به تغییر اساسی از اقدامات همچون رنگ کردن دیوارها، گچ کاری، نورپردازی مجدد منزل، نصب سقف کاذب، استفاده از کاغذ دیواری، کف سازی و… استفاده کنید.

4. تخریب ساختمان :

بسیاری از افراد تصور دارند که بازسازی خانه نیاز به تخریب ساختمان ندارد در صورتی که بعضی از مواقع با کمک پیمانکار و شرکتهای خدماتی نیاز به تخریب برخی از بخش های ساختمان برای ایجاد یک بخش جدید خواهید داشت. البته در زمینه تخریب ساختمان باید به این نکته توجه داشته باشید که وزن اصلی ساختمان برای چهار دیوار اطراف بوده و به هیچ عنوان نباید آسیبی به دیوارهای اصلی وارد شود.

آشنایی با قوانین بازسازی ساختمان :

بازسازی در تهران یا شهرستان های دیگر بر اساس قانون مراحل و شرایط بازسازی خانه از قوانین خاصی بهره مند است و شخص حتما باید آنها را مد نظر داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در صورت قصد در بازسازی ملک حتماً قبل از آن با یک مشاور ماهر در زمینه قوانین مربوط به این کار مشورت کنید. برای آشنایی سریعی شما با این قوانین در ادامه آن ها را ذکر کرده ایم با ما همراه باشید.

قوانین بازسازی بناها و مراحل اجرای آن :

بسیاری از افراد تصور دارند که بازسازی من تنها طبق نظر و سلیقه شخص صاحب ملک انجام می شود؛ در صورتی که بازسازی ساختمان طبق قانون دارای مراحل و شرایط بسیار دقیقی است. از مهمترین قوانین و ضوابط بازسازی ملک می توانیم به ملزم بودن به دخواست صدور مجوز تعمیرات و بازسازی ساختمان اشاره داشته باشیم.

زمانی که صحبت از صدور مجوز تعمیرات و بازسازی ساختمان می شود منظور بر تمامی اقدامات نیست و بسیاری از اقدامات ریز در بازسازی ساختمان همچون سفیدکاری، سیمان کاری و گچ کاری، نقاشی،تعمیرات لوله کشی ساختمان، تعمیرات حمام و سرویس های بهداشتی،عوض کردن درها و پنجره ها، نصب شوفاژ و کولر، تعمیرات شیروانی و بام،حفر چاه فاضلاب یا تخلیۀ آن در لیست دریافت مجوز وجود ندارد.

برای دریافت مجوز شما باید تنها و اقداماتی همچون تعمیرات و اصلاحاتی اساسی مانند ساخت یا برداشتن یک دیوار توجه کنید.

همچنین در صورتی که شما در ساختمان های بسیار بزرگ قصد جابجایی پله ها را داشته باشید باید حتماً مجوز بازسازی بگیرید، زیرا جابجایی پله می تواند به استحکام ملک آسیب وارد کند و بدون مجوز انجام غیر ممکن است.

قوانین بازسازی بناها و مراحل اجرای آن :

در صورت نیاز به دریافت مجوز بازسازی شما باید به شهرداری مراجعه کنید؛ پس از اینکه شما ارسال درخواست مجوز بازسازی داشته باشید شهرداری ساختمان شما را برای انجام اقدامات و اعمال تغییرات بررسی می کند و در صورتی که ساختمان مبتنی بر اعمال تغییرات باشد سریعت به شما مجوز ارائه خواهد شد.

اما اگر شما بدونه دریافت دستور شهرداری دست بازسازی بزنید صددرصد پس از اطلاع برای شما جریمه نقدی خواهد داشت و حتی در برخی از مواقع شهرداری دستور تخریب ملک ساخته شده یا تغییرات اعمالی را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *